Gå til innhold

Lenovo hiver seg på Atom-bølgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spesifikasjonene ser ok ut, men som alle de andre PC-ene av denne typen sliter den med et latterlig dårlig batteri. Har ventet utrolig lenge på EEE 901 med norsk tastatur nå og samtidig som mulige erstattere dukker opp forsvinner de igjen pga batteriet.

Akkurat det samme jeg tenker. Hele poenget med en ultraportabel tilsier god batterilevetid. Alt under 5 timer til lett bruk anser jeg som uakseptabelt. Kommer ikke til å kjøpe en som ikke leveres med et godt batteri, gidder ikke å kjøpe batteri dyrt som tilleggsutstyr, så må nok vente litt til ja...

Lenke til kommentar
HP mininote er vel den best bygde av nettpcene så langt. Når det gjelder valg av prosessor for disse pcene, så håper jeg virkelig at vi får se flere produsenter som velger VIA nano plattformen. Men det er kanskje slik at produsentene har en pakt med Intel :hrm:

Er det denne maskinen?

https://prisguiden.no/product.php?productId=96387

 

Er jo i så fall dobbelt så dyr. Skulle vel bare mangle at den hadde bedre byggekvalitet...

Lenke til kommentar
HP mininote er vel den best bygde av nettpcene så langt. Når det gjelder valg av prosessor for disse pcene, så håper jeg virkelig at vi får se flere produsenter som velger VIA nano plattformen. Men det er kanskje slik at produsentene har en pakt med Intel :hrm:

Er det denne maskinen?

https://prisguiden.no/product.php?productId=96387

 

Er jo i så fall dobbelt så dyr. Skulle vel bare mangle at den hadde bedre byggekvalitet...

Begynner på 500 $ i US of A, den norske versjonen kommer ikke før til høsten, så den prisen i prisguiden er for en importert UK modell for spesielt interesserte.

 

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF...95-3687084.html

Lenke til kommentar

Amd's nyeste brikkesett(puma plattformen) har i motsetning til sine forgjengere støtte for lev effekts prosessorer såkalte ULV prosessorer. Er det snakk om bobcat støtte eller har amd tenkt til å komme med noen ulv versjoner av griffin?

 

Nå å bobcat snart komme på markedet, med pumas strømstyring, 8 watt tdp med integrert NB samt (påstått) bedre ytelse burde kunne dette til en cpu som også hadde funket i litt større pcer (12-13") med støre batteri. Dvs Lavere forbruk med større batteri og bedre ytelse, jeg venter:P

Lenke til kommentar

Jeg ser det er mange som ønsker seg forskjellige ting. Til dere som ønsker dere større harddisk, større skjerm, flere tilkoblingsmuligheter osv., hvorfor ikke bare kjøpe dere en vanlig bærbar? Min Dell latitude D630 har en batterilevetid på nesten 7 timer (har ekstra batteri i stedet for CD/DVD), og har alt av tilkoblingsmuligheter og dill dall. Dette gjør bare at den er stor samt at den veier ganske så mye. Det er ofte jeg ikke gidder å drasse rundt på den.

 

Det jeg ønsker meg av en EEE-PC, netbook, Internett-PC eller hva man nå kaller det, er lav vekt kombinert med lang batteritid. Alt annet av krav kan fires på. Mao. jeg ønsker meg en PC som jeg gidder å ta med meg selv om jeg ikke er sikker på at jeg får brukt for den.

 

Min ønskeliste:

 

- 10" skjerm. Dette er den optimale størrelsen synes jeg. Jo større skjerm, desto større strømforbruk, desto mer veier maskinen. Blir skjermen for liten blir også tastaturet fingerfiendlig.

 

- Minst mulig strømforbruk av prosessor og brikkesett. Drit i ytelsen! Så lenge man kan surfe på nettet uten å bli super-irritert på hvor treigt det går, er ytelsen bra nok for denne bruken.

 

- Lite lagringsplass, helst bare en USB-minnepinne som er integrert i maskinen. Mer lagringsplass bruker mer strøm og veier mer. Det er unødvendig når vi alltid har nettilgang tilgjengelig. Dette er ikke maskinen man ser HD-video med.

 

- Kunne tenkt meg at maskinen hadde operativsystemet i ROM, slik som PDAer. Den kunne kjørt en tilpasset versjon av Windows Embedded Standard 2009.

 

- Minst mulig tilkoblinger. Det koster også penger å lage, og tar opp plass (størrelse og vekt) og bruker strøm. Et par USB-kontakter får holde på denne maskinen. Dette er ikke maskinen man skal tilkoble en videoprojektor eller stor ekstern skjerm.

 

- Trådløs enhet. Valgfri modul for trådløs enhet, bluetooth, wlan eller 3G.

 

- Batterilevetid over 5 timer. Knøttlisten lader!!

 

Noen som er enige?

Endret av reidar76
Lenke til kommentar
man har stort sett fått kvalitet etter som hva pc'n koster. koster pc'n 3000 ville jeg ikke vert alt for optemistisk til at det er så mye bedre byggekvalitet en på de andre nettpc'ne

 

 

Og hva i allverden er så dårlig med byggekvaliteten til MSI Wind?

 

Etter min mening så er MSI Wind den beste ultraportable maskinen til nå, den har best skjerm, godt og solid tastatur, og byggekvaliteten er helt upåklagelig..

Eneste negative er touch-padden, og at nettverkskortet er fra realtek..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...