Gå til innhold

Ny Aspire One i salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt poenget i å ha en harddisk kontra SSD når SSD tåler mer, tar mindre strøm(er ikke helt bevist ennå tho..) og er raskere. Om du trenger mer lagringsplass er det like godt å kjøpe f. eks minnekort/minnebrikke osv. Er for svak/liten pc for å se HD filmer på uansett :-) Syns Asus Eee 901 20G har balansert plassen passe, da 4gb+16gb.

Lenke til kommentar
Håper de fjerner noen av bugsa som herjer den andre versjonen

 

Som hva?

 

Som at tastaturet står som engelsk som standard og at det må kåles litt i terminalen i Linpus for å få det til å bli Norsk på heltid. Har også vært litt driverkødd. Men det er jo faktisk en ting som er greit med XP og det er at det er svært utprøvd. Linpus er nå tross alt helt ferskt og bugs må følgelig påregnes. Forstår ikke hvilke bugs det er naturlig å tro at skal "smitte" over fra A110 til A150.

 

For det har vel fremdeles utelukkende blitt meldt om problemfri hardware så vidt meg bekjent?

Lenke til kommentar

Må si at for hver ny Minipc som kommer, så blir det mye roping og lite ull. Alle går jo bort fra det som i mine øyne var genialt. Små, rimelige, "raske" surfepc'er med Linux, fatter ikke hvorfor de på død og liv MÅ trøske inn XP på dem, virker jo som mottoet er, det gikk bra å selge disse med linux, la oss forsøke med windows... Hmmm... vi må oppgradere HW og så selge de med windows. Skjønner ikke poenget da, det blir liksom litt borte. Trodde det var å få en rimelig pc som man kunne surfe med.

Lenke til kommentar

Ingen har gått bort fra kjerneideen her Lock-Aze. :) Alle tilbyr jo fremdeles bunnspesifiserte netbooks med Linux til bunnpris. Hadde de gått bort fra de modellene og kun tilbudt høyere spesifisert XP-versjon hadde jeg vært enig med deg, men XP-versjonen tilbyr altså ikke stort mer enn man må ha for å kjøre XP like smooth som man kjører Linux med den svakere maskinvaren.

 

For meg er det fair. Det er et alternativ til de som fremdeles synes Linux er hakket for "skummelt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...