Gå til innhold

Mer action i Doom 4 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjedelig. Tilbake til røttene? Kan like gjerne si "gjør det som alle andre".

 

Eneste som var kult med Doom 3 var at du dreit i buksa hver gang du gikk rundt et hjørne!

 

Hver gang? Jeg feis kanskje de 2 første gangene men etter gang nr 800 var tarmen så totaltømt at jeg måtte bruke Natusan Babylotion for å få ut så mye som en bitte liten skvett.

 

Doom 3 var skummelt i 2 sekunder, deretter var den forutsigbar og kjedelig. Har aldri fullført Doom 3, kom meg til jeg møtte de flytende hodene før jeg ga opp, alt for repetivt.

 

Håper Doom 4 introduserer litt mer enn 70 nøyanser svart og en plastic fantastic motor. Elementer som historie f.eks?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Doom 3 var ikke særlig skummelt da det stort sett brukte de samme virkemidlene gjennom hele spillet. Men jeg elsket de mørke omgivelsene i spillet, man hadde aldri oversikt, og lommelykta var en morsom gamplay-vri jeg gjerne vil se mer av.

Lenke til kommentar

Lommelykta var totalt ulogisk i alle fall. Du er soldat på en avansert romstasjon som har mestret teleporterings teknologien og bosatt seg på Mars men har ikke noe som helst hjelpemiddel som f.eks litt ducktape til å klistre lommelykta på geværet.

 

For min del ble den konstante skiftinga mellom lommelykt og våpen bare et irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar
Lommelykta var totalt ulogisk i alle fall. Du er soldat på en avansert romstasjon som har mestret teleporterings teknologien og bosatt seg på Mars men har ikke noe som helst hjelpemiddel som f.eks litt ducktape til å klistre lommelykta på geværet.

 

For min del ble den konstante skiftinga mellom lommelykt og våpen bare et irritasjonsmoment.

totalt enig der, akkurat det du skriver om der er det som fikk spillet til å rett å slett være helt søppel for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Lommelykta var totalt ulogisk i alle fall. Du er soldat på en avansert romstasjon som har mestret teleporterings teknologien og bosatt seg på Mars men har ikke noe som helst hjelpemiddel som f.eks litt ducktape til å klistre lommelykta på geværet.

 

For min del ble den konstante skiftinga mellom lommelykt og våpen bare et irritasjonsmoment.

Totalt ulogisk skal jeg ikke si meg uenig i, men det skaper hele gameplayet i spillet. Du må velge mellom mest mulig informasjon, dvs se mest mulig med ved å lyse opp de mørke gangene, eller gå rundt i mørket med fingeren på pistoltriggeren, men ikke vite hvilke fiender som er rundt deg før de bokstavlig talt står rett ved ansiktet ditt. Det er jo dette som skaper grøsser-effekten til spillet, og jeg synes det fungerte utmerket. Hadde de gjort slik som du sier, plassert lykta på våpenet slik at du kunne gå med begge samtidig, hadde det blitt helt likt vanlige shooter'e, og jeg ser neppe for meg at jeg hadde giddet å ofre spillet noe særlig spilletid.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Kjedelig. Tilbake til røttene? Kan like gjerne si "gjør det som alle andre".

 

Eneste som var kult med Doom 3 var at du dreit i buksa hver gang du gikk rundt et hjørne!

 

Gjør som alle andre? Hvilke av dagens pill likner i det hele tatt på feks doom2? Med enormer horder av demonmonstre man sloss mot på samme tid? Serious Sam kanskje, men det er ikek akkurat hypermoderne. Personlig er jeg glad de skifter fokus, doom2 er storveis underholdning, selv den dag i dag.

 

AtW

 

Håper Doom 4 introduserer litt mer enn 70 nøyanser svart og en plastic fantastic motor. Elementer som historie f.eks?

 

Historie er neppe kritisk for et spill som doom, doom2 er et av historiens beste FPS-spill, og historien er jo nærmest en parodi.

 

AtW

Lenke til kommentar
Totalt ulogisk skal jeg ikke si meg uenig i, men det skaper hele gameplayet i spillet. Du må velge mellom mest mulig informasjon, dvs se mest mulig med ved å lyse opp de mørke gangene, eller gå rundt i mørket med fingeren på pistoltriggeren, men ikke vite hvilke fiender som er rundt deg før de bokstavlig talt står rett ved ansiktet ditt. Det er jo dette som skaper grøsser-effekten til spillet, og jeg synes det fungerte utmerket. Hadde de gjort slik som du sier, plassert lykta på våpenet slik at du kunne gå med begge samtidig, hadde det blitt helt likt vanlige shooter'e, og jeg ser neppe for meg at jeg hadde giddet å ofre spillet noe særlig spilletid.

 

Vil ikke si at ducktape moddet til Doom 3 ødela spillets gameplay på noen nevneverdig måte, den bare fjernet irritasjonsmomentet i spillet hvor du desperat skiftet mellom lommelykt og våpen bare for å knerte pøbelen som sto i det komplett mørke hjørnet.

 

Spill kan være god grøss og likevell ha lommelykta på våpenet, for min del ligger det mer i spillets generelle oppbygning av atmosfære og stemning enn antall lyskilder. Et spill kan for meg være creepy som bare fy men være opplyst. Ligger på atmosfæren og stemningen som skapes av lyd og musikk.

 

@Atw

 

Meget sant, men det som fungerte da er det ikke sikkert fungerer like godt i dag, jeg i alle fall forventer mer av spillene ano dagens enn jeg gjør når jeg er nostalgisk og fyrer opp et spill fra gamle dager.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Vil ikke si at ducktape moddet til Doom 3 ødela spillets gameplay på noen nevneverdig måte, den bare fjernet irritasjonsmomentet i spillet hvor du desperat skiftet mellom lommelykt og våpen bare for å knerte pøbelen som sto i det komplett mørke hjørnet.

 

Spill kan være god grøss og likevell ha lommelykta på våpenet, for min del ligger det mer i spillets generelle oppbygning av atmosfære og stemning enn antall lyskilder. Et spill kan for meg være creepy som bare fy men være opplyst. Ligger på atmosfæren og stemningen som skapes av lyd og musikk.

 

Jaja, hva du ser som et irritasjonsmoment ser jeg på som som god gameplay-dynamikk, som kommer tillegg til lyden og musikken du beskriver.

Jeg håpet i det minste at Doom 4 ville ta denne funksjonen med videre.

Lenke til kommentar
Kjedelig. Tilbake til røttene? Kan like gjerne si "gjør det som alle andre".

 

Eneste som var kult med Doom 3 var at du dreit i buksa hver gang du gikk rundt et hjørne!

 

Gjør som alle andre? Hvilke av dagens pill likner i det hele tatt på feks doom2? Med enormer horder av demonmonstre man sloss mot på samme tid? Serious Sam kanskje, men det er ikek akkurat hypermoderne. Personlig er jeg glad de skifter fokus, doom2 er storveis underholdning, selv den dag i dag.

 

AtW

 

And I present to you: Painkiller. Vanvittig morsomt :-)

Lenke til kommentar

Husker jeg ble voldsomt imponert over de Doom 3-bildene der i 2002/2003. Utrolig hva noen år gjør. Det ser så plastikkaktig og lite detaljert ut nå.

 

Når det gjelder Doom 4 håper jeg de går litt mer tilbake til gameplayet/settingen i de gamle Doom/Quake-spillene. Ingen historie som kommer i veien, ikke noe prentensiøst tull, bare action og moro hele veien.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...