Gå til innhold

Organisert demonstrasjonstog mot moms på TG (og dataparties generelt) i Oslo?


Anbefalte innlegg

03.08: ser ut til at ting er "under kontroll" nå, ettersom KANDU får hjelp til å betale. Selv om det er fint, betyr jo ikke det at TG er akseptert som kultur enda. Moms blir det neste år også. Allikevel betyr dette at det ikke er noe vits å haste seg igjennom det her, siden TG ikke går konk på fredag (afaik). Les post fra KANDUs nestleder her. De skal ha møte på mandag angående blant annet demonstrasjonstog, så da gir vi rattet til proffene. :)

 

Originalpost følger under:

 

Leser om at TG nå må betale moms, noe som er helt latterlig. TG i fjor var mitt første, og jeg gleder meg som en guttunge (sett bort ifra at jeg fortsatt teknisk sett er en) til TG 09. Om en million kroner må hostes opp ser dette stygt ut.

 

Dessuten: om TG må betale moms, betyr ikke det at alle andre dataparties med inngangsbillett også kan måtte betale moms?

 

Og viktigst av alt, dette viser at myndighetene ikke anerkjenner data som en kultur.

 

Jeg foreslår dermed at vi tar en god gammeldags høylytt spasertur igjennom Oslo, foran Løvebakken hadde vært fint, og viser at datafolket (legg merke til at jeg ikke sier dataungdom) er engasjerte folk som ikke finner seg i å bli spyttet på av gretne byråkrater.

 

Er det noe interesse for dette her?

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke ha på meg at jeg er noe organisatorisk kjempetalent, men om det viser seg at folk er interesserte kan vi jo forsøke å få til en dato og et sted, pluss å varsle alle aviser og TV-stasjoner. Det skjer jo ikke noe som helst i Norge på sommeren så vi får sikkert nok oppmerksomhet.

 

Om HW-nettverket kunne lagt opp en liten notis på forsiden på gamer.no hadde jo det hjulpet enormt da. Stort sett det eneste som trengs for at dette skal funke er at så mange som mulig vet om det.

 

Kan jo også prøve å ta kontakt med KANDU og TG crewet, men først hadde det vært fint å vite om det er nok interesse for det. ^^ Et demonstrasjonstog med 10 folk er lite action. ; )

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar

hvis en eller annen luring finner en bra dato, bør det meldes fra andre steder en her på diskusjon.no også :) hvis ikke kan det nok fort bli smått:/

 

men det hadde vært dritmorro å fått med en del folk, og som du sier, skjer det jo ikkeno nå på sommeren, og dette er nesten nødt til å være mer interresant for diverse medier en alt mulig annet agurknytt :D

Lenke til kommentar

MEN dette må jo skje FØR 8 august!!!!!!!!!! så -.- 7 eller 6 agust hadde hvert perfekt? kansje før-.- må jo tenke på at det ikke er lenge til for hva hjelper det hvis vi tar aksjonen etter 8 august?? ska folka betale tilbake TG folka da? neh da tror jeg dem gir F i oss og sier til seg selv: haha fuck dem vi har jo fått penga!

Lenke til kommentar

Hvilken dag burde en demonstrasjon være på? Hverdager er vel ikke så lurt, siden folk jobber? Lørdager jobber jo en del folk også, jeg jobber ihvertfall. Kunne nok sneket meg til en fridag, men kan ikke satse på det. De fleste ungdom har vel for det meste lørdagsjobb også?

 

En sommer-søndag bør vel gå fint? Mye folk i byen da.

 

Skal jeg forsøke meg med en dato ... 10. august? Eller blir det for tidlig? Husk at pc-miljøet stort sett er veldig flinke til å spre sånne ting som det her. ; )

 

Edit: Før 8. ja, det stemmer. For min del hadde torsdag vært knall. Torsdag 7.? Mye avisoppslag, og en sjanse til en panikkreaksjon fra skattevesenet den 8.? Vi trenger jo litt tid til å planlegge.

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar
Hvilken dag burde en demonstrasjon være på? Hverdager er vel ikke så lurt, siden folk jobber? Lørdager jobber jo en del folk også, jeg jobber ihvertfall. Kunne nok sneket meg til en fridag, men kan ikke satse på det. De fleste ungdom har vel for det meste lørdagsjobb også?

 

En sommer-søndag bør vel gå fint? Mye folk i byen da.

 

Skal jeg forsøke meg med en dato ... 10. august? Eller blir det for tidlig? Husk at pc-miljøet stort sett er veldig flinke til å spre sånne ting som det her. ; )

 

Edit: Før 8. ja, det stemmer. For min del hadde torsdag vært knall. Torsdag 7.? Mye avisoppslag, og en sjanse til en panikkreaksjon fra skattevesenet den 8.? Vi trenger jo litt tid til å planlegge.

 

jeg er med på den dagen samma f hva mamma og pappa sier XD men hvis du er opp til denne dagen så skal jeg ta dagen i morra å lage stort ståhei på dette. eller idag da -.- samma senere på dagen idag klokka er over 12 :woot:

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...