Har lenge irritert meg over manglende muligheter over Mp3-avspilling i min 1999 SAAB 9-3. Etter diverse forsøk med FM-sendere og liknende kom jeg på at bilen min har kabelnett liggende for bruk av mobiltelefon via audiosystemet. Etter litt leting på nettet, og nedlastning av koblingsskjema skred jeg i stad til verket
Først bar det til Biltema for å kjøpe en diskret bryter for å kortslutte kontakten, slik at stereoanlegget tror jeg får en telefon
Det er heldigvis mange dummy-plasser i bilen, og jeg fant en av dem og smalt på plass en bryter:
På baksiden ble det koblet to kabelsko med litt ledning...
Bryteren skal kobles på her:
Og plasseres her:
Litt kobling og knoting senere er kablen til bryteren på plass, samt kabler til stereojack:
Litt strips og teip senere:
Jeg har et rom under askebegeret som passer perfekt til mp3-spilleren. Lurte litt på hvordan jeg skulle ordne og dra kabelen, og kom på å ta den fra baksiden/siden av midtkonsollen og inn i det lille rommet, med et hull der kabelen kunne tres ut igjen for at den ikke skal ligge synlig når jeg ikke vil
Resultatet er jeg fornøyd med, Det ser helt greit ut, i alle fall bra nok frem til jeg trer på en krympestrøpe på kabelen.
Lyden er grei, dessverre bare i mono via seks høyttalere, men jeg overlever, ettersom lyden er bedre på denne måten enn via FM-sender
Edit: Nå med bilder som ikke er i 180000000 X 58399000000
Dette innlegget har blitt redigert av Osse-Mon: 31. juli 2008 - 12:55