Gå til innhold

Stopper Vista-tema på Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stopper Vista på Iphone
Enda en misvisende overskrift med iPhone.

 

Vista er et OS, og overskriften kan få det til å høres ut som om noen ville tulle Vista inn på en iPhone på samme måte som man kan legge Android på enkelte Windows Mobile-enhet. En mindre misvisende overskrift ville vært "Stopper Vista-tema til iPhone", og det er det som er saken her.

 

Har virkelig Amobil, Norges mest leste mobilsiden, et så stort behov for å lokke til seg flere lesere at tullete overskrifter må til? Det er jo bare timer siden mafo unnskyldte en misvisende overskrift, men det betyr tydeligvis ikke bedring. Som mange andre faste lesere irriterer slike ITAvisen-/Mobilen.no-tendenser meg, og jeg håper dere skjønner at kortsiktige annonsekroner ikke betyr at den langsiktige veksten dere har hatt gjennom årene vil fortsette. Som andre mangeårige lesere har jeg sikkert anbefalt Amobil til flere hundre personer og laget linker som endre flere har fulgt, så én fast leser kan være verdt langt mer enn ti som titter innom av og til.

 

Jeg håper vi slipper å se dette også ta form som innholdet i artikkeler, og at redaksjonen tar en gjennomgang på om man virkelig ønsker å fremstå så tabloid som idag. Ha i bakhodet at det finnes nok av konkurranse om man ser utenfor landegrensen, og at engelskspråklige artikkeler ikke er en hindring for norske lesere i år 2008.

 

-sf

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Sigmund_Freud has leading. *sukk* For en grusomt misvisende og feilaktig overskrift. Det er jo lett å se at den er formulert for å tiltrekke seg mer trafikk enn en "ærlig" tittel ville ha gjort.. og det for en såpass kraftig ikke-nyhet til å begynne med.

 

Som Sigmund_Freud skriver så er det jo bare noen timer siden Amobil unnskyldte seg for å gjøre akkurat dette. Hva om at dere tar et lite redaksjonsmøte for å sette opp noen nye retningslinjer for hvor lavt redaktører og artikkelbidragsytere har lov til å synke?

 

Seriøst. Do it. Dette begynner å bli pinlig.

 

Jeg tar meg den frihet å sitere fra deres egen beskrivelse av Amobil.no:

Amobil arbeider med en visjon om at menneskets behov i fremtiden ikke vil være bundet fast til tid eller sted. Mennesket må være bevisst de muligheter teknologien byr på og hvordan dette kan brukes i egen hverdag. Amobil.no ønsker å være kilden til denne kunnskapen, og i tillegg være en pådriver for utviklingen.

 

Noe mer trengs vel egnetlig ikke å sies. Ta en pause, revurder hva dere ønsker å være, og så implementer endringer som må til for å beholde en høyere grad av journalistisk integritet.

 

..og så en liten morsomhet til slutt:

 

Microsoft liker dårlig at et Vista-tema har dukket opp til Apple-mobilen.

Ja, gud forby at "Vista" skal være assosiert med noe positivt for en gangs skyld. :)

Endret av josh909
Lenke til kommentar
Ganske tåpelig av MS. Det må vel være kanon bra å vite at folk vil heller ha windows utseende enn Apple.

 

 

Joda, men det er nok ett advokatfirma som jobber på vegne av Microsoft som har sendt det, og de sender til alt som kan krype og gå.

 

visse steder i verden så trenger dem ikke det en gang. mener å ha lest at advokater i tyskland kan saksøke på vegne av noen uten å være hyret...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...