Gå til innhold

Kan banke Opera Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tillat meg å være skeptisk.

 

For det første er Opera Mini tilgjengelig for en hvilken som helst telefon. Den kjører på vanlige telefoner som aldri vil kunne takle en full nettleser, og som ikke engang vil kunne takle Skyfire.

 

For det andre er video gjennom Skyfire vissnok en frustrerende opplevelse, mildt sagt. Siden videoene drøvtygges av Skyfire-serverne blir det hakkete og ujevnt.

 

Skyfire er mer en konkurrent av Opera Mobile.

 

Opera Mini støtter forøvrig Ajax, selv om ikke det er 100%.

Lenke til kommentar
I tillegg er det støtte for Ajax, som gjør det mulig å oppdatere deler av et nettsted, for eksempel et bildegalleri, uten å måtte laste hele nettstedet på nytt.
Opera Mini støtter også AJAX, men kun klient-utløst (altså kan ikke serveren aktivere AJAX uten at brukeren har utløst det ved feks å klikke på noe).

 

Selv om konkurranse er velkommen, har jeg liten tro på at Skyfire banker Opera Mobile 9.5 når det kommer til funksjonalitet og brukeropplevelse. Skulle bare ønske Opera Mobile kommer med "åpne ny fane i Opera Mini-modus" (der den fanen går gjennom Operas Opera Mini-servere) så akkurat de sidene du trenger raskt og billig kan åpnes direkte i Opera Mobile.

 

Som Pricks sier er Opera Mini først og fremst en mobilnettleser for så å si alle. Derfor kan ikke Skyfire en gang poke Opera Mini.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Ingen konkurrent for min del. Det jeg virkelig liker med Opera er at den komprimerer sidene til en 10-endel av dens egentlig størrelse. Slår man i tilegg av bilder, noe man sjelde trenger (og da kan du likevel trykke på bildet for å laste det ned) så kan man surfe i timevis og kun betale småkroner.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Kan banke Opera Mini
Skyfire finnes i beta til WM og Symbian.

 

Så den kan ikke banke Opera Mini allikevel altså, selv om dette er tabloid-overskriften dere har valgt å gå med? Som dere selv skriver:

 

Kun for smarttelefoner

 

I motsetning til Opera Mini, som kan brukes i de aller fleste mobiltelefoner på markedet, skal Skyfire kun lages for smarttelefoner.

 

Så.. hva er det egentlig dere prøver å oppnå ved å slenge ut tøys og usannheter i overskriftene deres? Jeg mener; det er jo ikke som om dere har gjort dårlig research, dere vet jo at de to produktene dere sammenligner og setter opp mot hverandre opererer på helt forskjellige platformer?

 

Opera Mini = J2ME

Skyfire = Smartphones

 

Når ble det greit å sammenligne på en slik måte? "Ekstra ekstra! Et PS3-spill dasker grafikken til et PSP-spill! Ekstra ekstra! Read all about it!"

 

Seriøst - hva faen har skjedd med den journalistiske kvaliteten til Amobil? For et år siden var dere jo verd å besøke, men nå er det jo Se&Hør og (*grøss*) Digi.no/ITAvisen-kvalitet på drøvlet dere serverer.

 

Hva med, istedet for å "gå for de fete typene" (for å få flere klikk og dermed vise mer reklame, og da tjene mer penger - ja da, vi forstår hvordan det fungerer) så kan dere prøve å være litt mer ærlige når dere dekker ting som skjer? Hva hadde for eksempel vært galt med "Ny mobil nettleser utfordrer Opera"? Korrekt og kjemisk fri for oppspinn og tøv.

 

*sukk*

Lenke til kommentar

Mange som har sagt det samme her nå men jeg må henge meg på.. Var det ikke en test av Safari for Windows på hw i dag som kunne hatt samme tittel?

 

Det er trist at et nettsted som en gang virket seriøst blir mer og mer tabloid og sensasjonspreget. Tenker f.eks på at hver femte nyhet har ordet iphone i tittelen..

 

Det blir litt som å kalle bandet sitt for "gratis øl og nakne damer". Masse folk kommer på første konsert, men det holder ikke i lengden. Er det noen her som har linker til norske seriøse nettsteder som omtaler mobilnyheter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747
Mange som har sagt det samme her nå men jeg må henge meg på.. Var det ikke en test av Safari for Windows på hw i dag som kunne hatt samme tittel?

 

Det er trist at et nettsted som en gang virket seriøst blir mer og mer tabloid og sensasjonspreget. Tenker f.eks på at hver femte nyhet har ordet iphone i tittelen..

 

Det blir litt som å kalle bandet sitt for "gratis øl og nakne damer". Masse folk kommer på første konsert, men det holder ikke i lengden. Er det noen her som har linker til norske seriøse nettsteder som omtaler mobilnyheter?

 

Åpnet nettopp www.mobilen.no og fikk meg et ordentlig smil om munnen :) Bare to nyhet om Iphone på forsiden! (Om du ikke regner med mest-lest seksjonen som er brukerskapt.) Tror jeg går over til mobilen.no enn så lenge :D

Lenke til kommentar
Opera mini støtter [AJAX] 100%
Nei, dessverre er ikke det mulig.

 

As mentioned above, client-side events are basically limited to form changes (onChange and onClick) and clicking (onClick, links, submits etc, basically everything you can do clicking with a mouse,) so things that react to user input (clicking, or changing form values) usually work, unless they need to see each individual character inputted (eg Google Suggest,) or react to changing state in the outside world (eg new mail, new text message, end of the world, the time etc.)

 

What it all boils down to is that once a page has been rendered by the server it won't change until the user clicks something.

(JavaScript support in Opera Mini 4 > Ajax Support)
Lenke til kommentar
Opera mini støtter [AJAX] 100%
Nei, dessverre er ikke det mulig.

 

As mentioned above, client-side events are basically limited to form changes (onChange and onClick) and clicking (onClick, links, submits etc, basically everything you can do clicking with a mouse,) so things that react to user input (clicking, or changing form values) usually work, unless they need to see each individual character inputted (eg Google Suggest,) or react to changing state in the outside world (eg new mail, new text message, end of the world, the time etc.)

 

What it all boils down to is that once a page has been rendered by the server it won't change until the user clicks something.

(JavaScript support in Opera Mini 4 > Ajax Support)

 

Alt det som står der er Javascript events, onblur, onfocus, onchange, onclick osv -> http://www.w3schools.com/jsref/jsref_events.asp

Dei blei introdusert allereie i 1998 lenge før XMLHTTPRequest metoden(AJAX) var oppfunne av Microsoft.

 

Ajax er bruk av XMLHTTPRequest metoden, det er verken meir eller mindre.

Lenke til kommentar

Heisann! Ser det er en del kritikk av overskrift her, og ser i ettertid at den kan være noe misvisende. Overskriften ble valgt på bakgrunn av at Skyfire filtrerer bort unødig data gjennom en server på samme måte som Mini, samtidig som den byr på langt mer funksjonalitet enn Operas nettleser. Har slengt inn undertittelen "men kun på smarttelefoner" nå, for å unngå mer forvirring.

 

Takker for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
As mentioned above, client-side events are basically limited to form changes (onChange and onClick) and clicking (onClick, links, submits etc, basically everything you can do clicking with a mouse,) so things that react to user input (clicking, or changing form values) usually work, unless they need to see each individual character inputted (eg Google Suggest,) or react to changing state in the outside world (eg new mail, new text message, end of the world, the time etc.)

 

What it all boils down to is that once a page has been rendered by the server it won't change until the user clicks something.

...

 

Ajax er bruk av XMLHTTPRequest metoden, det er verken meir eller mindre.

Som Chris Mills sier, etter at serverne har tygget siden om til OBML og Opera Mini-klienten har lastet ferdig siden begrenser AJAX seg til hva brukeren utløser. GMail bruker AJAX til å laste en ny mail inn i innboksen din uten å tvinge reload mens Google Suggest bruker AJAX til foreslår søkeord for hver bokstav du taster, og ingen av disse fungerer i Opera Mini.

 

Mulig vi snakker forbi hverandre her (at du ikke har samme definisjon på AJAX som meg osv.), men dette er da ordene til Chris Mills, Developer Relationship Manager hos Opera, og da regner jeg med at jeg slipper å lese meg opp på AJAX mer enn jeg allerede har. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...