Gå til innhold

Tre "nye" fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det varer ikke lenge før man detter av lasset hvis man ikke følger godt med. Jeg trodde det var GTX 260 og 280-kortene som var nye, og at 9800-kortene var en eldre type...

 

Vel det er 260 og 280 kortene som skal være nye, de lanserer bare gammelt på nytt!

Endret av SVD
Lenke til kommentar
Nei takk. Kjøper ATI 4870 X2 jeg. I følge denne testen (http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1317) er 4870 X2 virkelig et knall kjøp i forhold til disse NVIDIA kortene..

Forskjell på single og dual-GPU...

nVIDIA kommer også etterhvert med kort til å konkurrere med 4870X2 (som heller ikke er tilgjenglig)

 

Du må snart ha et eget kort i maskinen bare for å holde styr på alle Nvidia-kortene.

Det er ikke så mange. 9800GT vil erstatte 8800GT (EOL), og 9500GT vil erstatte 8500GT (EOL)

 

Vel det er 260 og 280 kortene som skal være nye, de lanserer bare gammelt på nytt!

Nei, 9-serien og 200-serien kommer til å eksistere sammen en god stund til. Iallefall til godt ut i 2009.

 

200-serien kommer dog til å bli utvidet iløpet av høsten.

Lenke til kommentar
er det meg eller er det KAOS i nvidia land?

alså hva er vitsen med 100 produkter som yter runt 5% forsjell?

som 8800 GTX mot 9800 GTX osv

nesten alle kort i nvidia 9 og 8 serien bruker samme kjerne *le*

Vel, det er dyrt og produsere G80 brikkene i 8800GTX sammenlignet med G92b brikkene i 9800GTX.

Når det gjelder kjerner tror jeg du trenger en liten realitets sjekk.... G90, G84, G86, G92, G92b, G98 og G96.

 

Det er også viktig og ikke blande produkter som er EOL med produkter som shippes nå.

Lenke til kommentar

55nm teknologi fra nvidia =D

Dette vil vell si, mindre varme,strøm og støy?

 

tidligere har jo blant annet 8xxx,9xxx og 2xx serien vært basert på 65nm, noe som har gjort nvidia til den store stygge ulven på varme utvikling og strømforbruk, mens AMD som tidligere var den store stygge ulven med 29xx serien... dette er posetivt, kanskje vi snart får se ett 2xx x2 kort? ^^,

Lenke til kommentar
er det meg eller er det KAOS i nvidia land?

alså hva er vitsen med 100 produkter som yter runt 5% forsjell?

som 8800 GTX mot 9800 GTX osv

nesten alle kort i nvidia 9 og 8 serien bruker samme kjerne *le*

Vel, det er dyrt og produsere G80 brikkene i 8800GTX sammenlignet med G92b brikkene i 9800GTX.

Når det gjelder kjerner tror jeg du trenger en liten realitets sjekk.... G90, G84, G86, G92, G92b, G98 og G96.

 

Det er også viktig og ikke blande produkter som er EOL med produkter som shippes nå.

 

Forskjellige kjerner eller ikke, for brukeren så blir det mangre produkter å holde styr på, med ganske lik ytelse, og nummereringen gjør det ikke lett å vite hvem som er kraftigst heller. Er ikke så lett å følge med.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...