Gå til innhold

Test: NorthQ Black Magic Flex 650W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at på nytt så blir strømforsyningen belastet med 500W under støymålingene, dvs en belastningsgrad på 76% mens i forrige test så ble Mist 1000W kun utsatt for en belastningsgrad på 50%.

Beklager å si det, men det er på tide at dere tar tak i dette og sørger for % vis belastninger i steden for et fikset antall Watt, noe som slår ut feil i forhold til kapasiteten som er testet.

 

Anbefaler derfor test på følgende belastninger :

 

25% / 50% / 75% / 100% og muligens også 125% (I korte perioder vel å merke).

 

Corsair 1000W greide faktisk en belastning på 1200W uten å knele, noe som er ganske imponerende.

 

Denne strømforsyningen er et godt alternativ for mannen i gata.

Les mer

Heh, av dette innlegget skulle man nesten tro at strømforsyningen anbefales til hvermansen når det sannsynligvis finnes bedre strømforsyninger der ute som har bedre egenskaper til samme pris.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 850watt utgaven og bruker den nå. Jeg er kjempefornøyd med kablene som er helt flate og egner seg ypperlig til å stue bak den uttakbare hovedkort plata i mitt lian li kabbis. Ryddig og pent.

Hadde ikke vært like lett med vanlige runde kabler som ellers er å oppdrive. Godt fornøyd sålangt.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

NorthQ sine strømforsyninger har tidligere vært ustabile. Ganske mange med relativt kraftige skjermkort har opplevd at maskinene på uforklarlig vis har låst seg.

NorthQ oppgir ikke hvor mye effekt du kan belaste +5 V- og +3,3 V-linjene samlet, men de deler effekt med +12 V-linjene. Dette er en sterk indikator på at alle linjene har samme opprinnelse inne i strømforsyningen. I så fall, er ikke det en veldig god måte å dele linjene på. Når så mange linjer med forselige spenninger drar strøm fra samme kilde, kan større ustabiliteter teoretisk oppstå. Dette er som sagt kun spekulasjoner.
Dette kan være noe av forklaringen. Det er ivertfall kjedelig for alle de som opplever at små variasjoner i strømnettet i kombinasjon med spilling skal gå galt. Jeg er ikke overbevist, og kjøper ikke NorthQ.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...