Gå til innhold

Forvirring om GTA IV til PC (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sakt i tidligere forum så vil GTA komme på pc uansett!

Trenger ingen spåmann for å fatte at R* tjener seg lett noen ekstra $$$ for ett spill de allerede har lagd og må bare tilpasse for en annen plattform slik som tidligere spill.

 

Men GTA gir best følelse fra konsoll men det er 10 ganger enklere og mer morsomt å ha på pc pga modding og egen musikk på radiokanalene.(iallefall var det tilfellet på SA)

Lenke til kommentar

Dette er helt klart markedsføringsrelatert, da spillet "skal" være "konsolleksklusivt" slik at folk skal kjøpe det til konsollen sin, og kanskje både spill & konsoll. Grunnen til at dette ikke blir offentliggjort offsielt er fordi de sikkert mener det er for tidlig, og vil selge mer til konsoll, før de åpner for at PC folket holder igjen pengene og venter på PC versjonen, som ofte er billigere. (og noen andre ting som jeg ikke skal prate så mye om...)

 

 

Mest sannsynligvis stemmer ryktene, men de vil ikke verifisere dem før dem åpner for denne muligheten 100% i samsvar med Rockstar sin utgivelsesplan. Både MS & RS tjener nok mest på GTA på konsoll, selv om GTA på PC sikkert selger nydelig det også, så er dem klar over at vi er tålmodige, og holder tilbake for mest $$$ i omsetning på konsollen først.

 

 

off topic: GTA er for meg en PC spill, for ever & ever. Helt siden jeg spilte det første på slutten av 90-tallet. Konsll & GTA = No match for meg ihvertfall, så jeg skal ha det på PC.

Lenke til kommentar
Håper PC-folket ikke får dette spillet! Rockstar bør tenke seg om de virkelig vil gi dette kongespillet til piratene.

 

Pfft

Gi det ut med skikkelig online/mp del med coop og lignende så selger det som varmt hvetebrød.

Pc spillmarkedet er stort, og tror nok ikke de unngår å utgi det der. Bare venter litt til mange nok er solgt til ps3.

Lenke til kommentar
Håper PC-folket ikke får dette spillet! Rockstar bør tenke seg om de virkelig vil gi dette kongespillet til piratene.

 

LOL. Har jo aldri sett et priatkopiert spill til konsoll før :!:

 

Gå inn på en side der du kan laste ned piratkopiert materiel og søk på et konsoll spill du! Så skal du få se hvor mange som downloader dem.

 

Det er nok enorm kopiering av konsoll spill også :roll:

 

Men fordet om det er mye priatkopiering av spill til konsoll og til pc er jo salgsmarkedet stort alikavell!

Lenke til kommentar

AtW: Det piratkopieres mer spill som kommer til pc enn konsoller, dette er allmennkjent og du burde vite bedre før du uttaler noe som helst

Jeg kan gi flere linker så står det svart på hvit at når ett spill til pc blir kjøpt så blir det 5-25 nedlastet, ganske dramatisk for utviklerene som lager spill og skal tjene penger!

 

Kan ta for eks Cod 4 til 360 selger 10:1 i forhold til pc, og Bioshock til 360 5:1 i forhold til pcversjonen.

 

Viss noen kan påstå det blir like mye lastet ned spill som pc og 360, den bør sjekke kunnskapen om spill vil jeg si!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
De tallene er ikke verdt noe som helst uten kilder. Gief.

 

Her har du link!!

Dette gjelder kun USA, ganske dramatiske tall!!

Sånn er pcfolkene, ødelegger spillbransjen synes jeg

Og det blir nevnt i artikkelen att i Europa blir det lasta ned 90% av alle dem som har pc, og i Asia har dem ikke ord å si engang...

 

Finnes garantert noen på konsolldelen som laster i hytt og dynevær, men ikke så stor grad i forhold dem spillene som blir lastet ned på pcen.

 

Hadde jeg vert i Rockstar som en "stor sjef" hadde aldri jeg laget en pcversjon, da i tankene på piratvirksomheten. Dem har tjent fett på konsollversjonene og jeg tviler dem selger over 3 mill eksemplarer engang med å lage en pcversjon. Dette er bare min teori!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
De tallene er ikke verdt noe som helst uten kilder. Gief.

 

Her har du link!!

Dette gjelder kun USA, ganske dramatiske tall!!

Sånn er pcfolkene, ødelegger spillbransjen synes jeg

 

Uansett kor møkje piratkopiering det er så representerer ikkje piratene alle PC folka.

 

PC er fortsatt et meget godt marked, og viss du inkluderer Steam/EA Store/D2D nedlastinger og MMO's i salgs talla så er plutselig PC ekstremt sterke i forhold til hvert enkelt konsoll. Det er og gjort undersøkelse på kor stor effekt piratkopiering har, konklusjonen va for 1000 forhindrede piratkopiering får dei 1 nytt salg.

 

Men du bør passe deg, du er ganske frekk i kjeften nå du sier "sånn er PC folka". Mitt svar til det er "Så barnslige er console folka".

 

Selger PC versjonen av GTA dårligt sier du?

GTA SA PC solgte 2 mill det første året, ja eg vett det er ganske lite i forhold til PS2 versjonen. Men PC versjonen ble betydeligt mindre markedsført og sluppet 7 måneder etter PS2 versjonen, og det hemmer salgstalla dramatisk, og da er plutselig 2 mill meget bra faktisk overaskende bra.

 

La oss sjå på andre spill, Orange Box ble sluppet samtidig på PC og XBOX360, litt seinere på PS3 men ikkje betydeligt. Valve har uttalt at PC versjonen solgte betydeligt meir en consol verjonene samlet. Er det et tegn på et svakt marked?

Endret av SynT
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...