Gå til innhold

Kompenserer for stenging av DRM-servere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Mulige måter å gjøre dette på vil være å tilby pengene tilbake eller DRM-frie MP3-utgaver av sangene."

 

Hvis jeg var bruker ville jeg vært fornøyd med en slik kompensasjon. Det er nok enkelte som mener det burde være lossless, men jeg mener MP3 er bra nok av følgende grunner:

 

1) kundene har aldri betalt for å få lossless, de får et komprimert format som før men nå uten DMR. Faktisk er det bedre siden de før fikk kun i WMA.

 

2) De fleste brukere har ikke peil på FLAC eller forskjellen på denne og MP3. Yahoo wil risikere å bli oversvømt av support-spørsmål om de lanserer i noe som helst annet enn MP3 eller muligens WMA.

 

3) Den gjennomsnittlige bruker kan ikke høre forskjell på MP3 og FLAC, bryr seg ikke om forskjellen, eller mener at økt filforbruk er en for stor ulempe til at de kan akseptere det.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Yahoo har opprettet en egen spørsmål og svar-side hvor du kan kontakte kundeservice om du er berørt av dette.
Det blir vel fortsatt feil at det skal ligge på kunden å kontakte Yahoo! og be pent om å få musikk som fungerer?

 

En vennlig Yahoo!-jente skulle ringt og beklaget at selskapet har lurt på vedkommende lisensmusikk til fullpris, og opplyse om at om vedkommende logger inn på sin musikk-kontoen ligger de samme låtene tilgjengelig i et valgfritt, komprimert lydformat konstnadsfritt eller i tapsfrie lydformat til redusert pris.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
"Mulige måter å gjøre dette på vil være å tilby pengene tilbake eller DRM-frie MP3-utgaver av sangene."

 

Hvis jeg var bruker ville jeg vært fornøyd med en slik kompensasjon. Det er nok enkelte som mener det burde være lossless, men jeg mener MP3 er bra nok av følgende grunner:

 

Hvis man mener at sangene skal bli gitt ut i lossless format, når de aldri har blitt tilbudt det før, vil jeg påstå at de ikke er helt rett i hodet... Yahoo burde gi ut sangene i samme eller lignende format, DRM-fritt (ev. ny DRM løsning) eller penga tilbake. Kundene burde ikke kreve noe mer enn det.

 

mvh,

Tomas

Lenke til kommentar
DRM er galskap !

 

Når skal folk lære å IKKE kaster penger på musikk i dritt-formater som man ikke selv eier etter å ha betalt for ?

 

Det er på tide at folk lærer, og ikke kjøper, media som har "DRM".

100% enig! Den eneste måten å få fjernet svineriet på, er å slutte å kjøpe produktene.

Lenke til kommentar

Misforstå meg rett; men jeg HÅPER faktisk at folk IKKE blir fonøyde!

I så måte ville vært et VANNVITTIG nok et bra slag mot DRMbaugen! Først MS (jaja... de "trakk" seg), og nå yahoo.

 

Vær så snill, store dumme kapilalistiske selskaper: DRM er IKKE løsningen, det BØR dere se NÅ om ikke annet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...