Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Beste machofilmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner Commando. John Matrix (Arnold) dreper folk ved å kaste sagblader og superskurk Bennett bruker chain mail(!)

Dessuten er Commando en av kongene av onliners.

 

Greit, Predator ender med en atombombe eksplosjon, men John Matrix dreper rundt 130-140 personer i løpet av 4 minutter.

Lenke til kommentar

Både "Ford Fairlaine" og "Commando" var oppe til diskusjon. Men ærlig talt, Arnold koser/kysser et dådyr og har en skrikende sidekick etter seg hele filmen, noe som gjorde "Predator", som er like mye mann hele veien, til det selvsagte valget. Når det er sagt er "Commando" en kjempefestlig film jeg gjerne ser om og om igjen;)

Endret av hansenolsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Både "Ford Fairlaine" og "Commando" var oppe til diskusjon. Men ærlig talt, Arnold koser/kysser et dådyr og har en skrikende sidekick etter seg hele filmen, noe som gjorde "Predator", som er like mye mann hele veien, til det selvsagte valget. Når det er sagt er "Commando" en kjempefestlig film jeg gjerne ser om og om igjen;)

 

Tenkte faktisk akkurat på det da jeg leste gjennom lista. Hvor er commando filmen tatt veien ? Commando er trossalt (i mine øyne vel og merke) kongen av one-liners!

 

jeg nevner i fleng (fra hukommelse, så mulig ikke alt er helt nøyaktig)

 

- Remember Sully, this is my weak arm (idet skurken henger på arnols strake arm utfor et stup)

- Let off some steam Bennet (etter skurken har fått et rør gjennom magen hvor damp kommer ut fra)

- I eat Green Berets for breakfast. Right now, I am very hungry

- Come on you piece of shit. Fly or die! (haha, rette måten å få et fly i lufta)

 

Men så var det faktisk et godt poeng at Arnold viser et par myke sider i filmen også, spesielt mot hans kvinnelige (utrolig irriterende forøvrig) følge. Så da skal jeg heller være enig med å holde den borte fra the top 10.

 

Ellers var det et par perler her jeg tydeligvis har gått glipp av.. så her blir det nok en "macho-film-kveld" neste helg :-)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Machete kommer til å eie alle disse. Skulle ventet med å gi ut denne listen.

 

Er det sikkert at Machete kommer? Prøvde å søke litt på google og det virket nesten som alle nyhetene om machete var en intern spøk...

 

Jau, det er et spøk. Dens trailer var i en annen film på en TV i bakgrunnen (Planet Terror)

Lenke til kommentar

Joda... Har jo sett Planet Terror. Men hvis man søker på f.eks google så kommer det opp flere linker der et "bekreftes" at Machete skal komme. Til og med 3 stk... Virket bare veeeldig lite troverdig de linkene jeg fant. :)

 

Edit: Ja, håper og at Machete blir virklighet! ;)

Endret av Clævs
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...