Gå til innhold

"Her er jeg!" GPS-koordinater i sms!


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter noe som henter koordinatene fra mobilens gps (Nokia N82) for så å kan sende de i ei tekstmelding!

Eksempel: Man er ute på tur på fjellet, faller, skader seg og trenger hjelp. Da hadde det vært fint og kunne sendt ei melding: "Hjelp, jeg er på tur, har fallt å brukket benet og trenger hjelp snarest! Jeg er her: N61*(grader)38.182 E008*18.720"

 

Har prøvd med Nokia Maps men det virker dårlig!

Var ett mms-valg der og har gjort en prove, men vedlagte fil kunne ikke åpnes i Nokia-telefonen jeg sendte meldingen til! .Imx-fil!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Dette høres jo ut som en god idé.

Ja ideen er meget god den, og mang en redningsaksjon kunne blitt redusert til det minimale når man vet eksakt hvor vedkommende er! :new_woot: Mang ett liv kunne blitt reddet i fjellet! Man hører jo til stadighet at den savnede har vært i kontakt med letemanskaper via mobil, og med dette kunne blitt reddet via en liten sms! :thumbup:

 

Men hadde jeg vært deg, ville jeg ha spurt i ett Nokia forum eller noe. :)

Joda ... men så var det å fått ordlagt seg på engelsk da ... :cry:

Lenke til kommentar
Joda ... men så var det å fått ordlagt seg på engelsk da ... cry.gif

 

Hehe.. Det er jo en annen sak ja. hehe.. Jeg prøvde å oversette din første post hos Google Translate. Det ferdige produktet ser slik ut:

 

I am looking for something to take the coordinates from gps phone (Nokia N82) and then they can send in a text message!

Example: Man is out on the road in the mountains, falls, injuries themselves and need help. Then it would have been good and be able to send a message: "Help, I'm on tour, has fallt to fractured leg and need help as soon as possible! I am here: N61 * (degrees) 38,182 E008 * 18,720"

 

Have tried with Nokia Maps but it does poorly!

Was a mms-election there and has done a prove, but the attached file could not be opened in the Nokia phone I sent the message to!. Imx-file!

 

Er ikke det verste jeg har sett fra en internettbasert oversetter. hehe

Lenke til kommentar

På N82 kan posisjonen sendes fra GPS-data. Man må gå via Lagre posisjon, men trenger bare å skrive ett tegn i Navn før man går på Valg og sender posisjonen via Multimedia. Meldingen kommer da frem med et Objekt som viser kartreferansen.

 

Hvis mottakeren har kart på mobilen så kan han få opp posisjonen direkte. I en nødsituasjon kan jo meldingen eventuelt videresendes til letemannskap som har kart og GPS. Denne funksjonen kan redde liv!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...