Gå til innhold

Yahoo stenger DRM-servere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Yahoos forslag til kundene er at de brenner en CD med musikken, for så å rippe CD-en igjen."

 

Hvis det var så greit å kopiere musikken, hva var da egentlig poenget med DRM? Åh herlighet. :dontgetit:

 

Håper dette fører til at kundene våkner og innser hvilken dritt DRM egentlig er.

Lenke til kommentar
Kjøper du musikk på nettet bryr du deg ikke om kvalitet uansett, så jeg ser ikke problemet med løsningen dems. Eneste er vel at folk som kjøper drm-musikk sansynligvis ikke har brainz nok til å brenne en CD :roll:

 

Det må da være mulig å kjøpe musikken i ganske brukbar kvalitet... Ikke bare "mp3" og "WMA" som er tilgjengelig håper jeg...

 

Har selv aldri kjøpt musikk på nett, men ser verdien i ID-tags, latterlig løsning på et utelukket leverandørskapt problem. Selger de musikk med DRM skal de også tjene kundene sine til de går konk.

Lenke til kommentar
Last den ned, ulovlig, da får du best kvalitet og brukervenligheit. FLAC for alle penga.

 

Word. FLAC er tingen. De som ønsker suksess med salg av musikk online må begynne å selge musikken i alle formater kundene ønsker, inkludert FLAC evt. også WAV og MA4. De bør også åpne for friere lisenser, slik at man får kjøpt samme musikk samtidig i Norge, resten av Europa og Amerika. Like ergelig hver gang jeg skal handle og får beskjed om at dette sporet, eller dette albumet ikke er tilgjengelig for salg til mitt land.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Reklamasjon er vel et alternativ hvis man har lastet ned musikken fra en norsk yahoo-tjeneste. Da vil man vel enten få pengene refundert eller musikken levert i et eller annet DRM-fritt format, evt musikk med DRM som tilknyttet en server som skal fortsette å fungere.

 

Om det er kjøpt på en server i utlandet (norsk-språklig eller ikkje) gjelde vel ikkje norge sine regla, men dei reglane som gjelde der tjenesten blir levert fra?

(Rett meg om eg tar feil :p)

Lenke til kommentar

Viser jo bare "faren" med DRM, er slike ting det ble advart mot i begynnelsen når DRM begynte å bli implementert i forskjellige produkter. Og man kan spørre seg hva DRM er godt for, når det hele tiden har vært tillatt å brenne musikken ut på en cd. Med så å rippe den tilbake til harddisken, så er den DRM fri (evt med kvalitetstap og slikt).

Det er en god grunn til å holde seg unna all teknologi som prøver å begrense hva vi kan bruke våre lovlig kjøpte produkter til.

Lenke til kommentar

"Yahoos forslag til kundene er at de brenner en CD med musikken, for så å rippe CD-en igjen. At du i prosessen mister både filinformasjon og får dårligere lydkvalitet er kanskje ikke så nøye?"

 

 

Nei? Det blir ikke kvalitetstap hvis du ripper dem med samme kvalitet igjen. CD-er er ikke analoge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...