Gå til innhold

– Windows 7 er i rute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft burde ikke bygge ting inn i sine OS den er jeg helt med på.

Det ville være ønskelig om de brukte en gui under install, hvor kun kritiske kjerne komponenter var valgt som standard, og et totalt rent 2d grafisk gui som desktop. Jeg ser ingen grunn til at operativ systemet skal kreve prosenter av selv dagens cpu'er i ytelse selv under tomgang av systemet.

 

Heldigvis er det løsninger for dette som er gode i dag, men man må da ty til 3dje parts programvare.

 

At ikke MS tar tyren ved hornene og lanserer en XP 64 med oppdatert kernel og ny driver pakke er jo ett spørsmål. Men det kommer alltid tilbake til at de skal jo tjene penger og det vil jo ikke være lønnsomt å innrømme at vista er en flopp på ytelse kontra xp.

 

Sjekk her f.eks http://recoverymonkey.net/wordpress/?p=72

xp x64 er best i omtrent alle tester på totale nivået av enhver kategori. Vista har kun ren cpu ytelse på rå benchmark å farte med, som jo hjelper lite i spill da man er avhengig av lav interrupt rate, helst deaktivert, som man kan få med xp. Dette pga av tastatur mus skjerm, og spill som krever hurtig oppdatering på etthvert media.

 

Xp x64 kommer faktisk totalt sett ut bedre enn 2008 x64, som er anerkjent til å være rimelig raskt, men det har jo sine bakdeler i og med at det er ett server os. xp 64 er faktisk nummer 1 =)

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

@ amiganostalgia Vista funker like godt i spill som XP. F.eks:

http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2302495,00.asp

 

@Scortech: Hva vet du om det? :roll: De kan gjøre mange endringer uten å måtte lage enda en ny kjerne. Det er bra spør du meg, siden å lage en helt ny kjerne bare etter et OS virker ganske meningsløst. Da er det bedre å forbedre på den eksisterende isteden.

 

Og Vista i seg selv er ikke ustabilt, det ligger helt og holdent hos deg i så måte.

 

At Vista er ustabilt, suger i spill og tapper RAM er klassiske Vista "myter". Dessverre for de som tror på det da :p

Endret av TexTHKM
Lenke til kommentar

Oj..Jeg såret vist følelsene til noen vista fans..hehe

Har brukt vista lenge og har brukt vista fra spilling til programmer så jeg vet en del om ustabiliteter med vista..Folk flest som sier vista ikke suger ressurser eller at det er veldig stabilt gjør ikke annet enn å slå av og på maskinen,sjekke mail,skrive dokumenter.

Lenke til kommentar

Problemet med vista er at den suger cpu, spiser ram, disk etc etc. På toppen av det så har den et helt annerledes api/system for programmer og drivere.

 

Om 2år når Windows7 kommer, så vil apps, drivere og programmerere være mer tilpasset vista verdenen. At W7 ikke inneholder noe nytt er faktisk bra - Da handler W7 om modning, små tilpassninger etc.

 

Jeg gidder ikke ha vista idag, fordi jeg gidder ikke å fikle med problemer når xp bare fungerer. Kompis av meg er superhappy over vista. "Hatt noen problemer i det siste?" jada det å det å det - men han liker slike problemer. Han jobber med support og, så da er det greit å ha hatt noen problemer...

 

W7 tror jeg blir bra + at maskinvaren vil ha blitt bedre + at programmene bare fungerer.

Lenke til kommentar
Oj..Jeg såret vist følelsene til noen vista fans..hehe

Har brukt vista lenge og har brukt vista fra spilling til programmer så jeg vet en del om ustabiliteter med vista..Folk flest som sier vista ikke suger ressurser eller at det er veldig stabilt gjør ikke annet enn å slå av og på maskinen,sjekke mail,skrive dokumenter.

 

Maken til usaklige innlegg som kommer fra deg skal man lete lenge etter. Her hjemme har vi 4 maskiner med Vista (har hatt Vista på samtlige i 1,5 år), og som brukes til alt mulig, fra spilling til videoredigering, you name it. Disse maskinene blir ikke slått av og på, og jeg har ennå til gode å se en bluescreen eller annen form for ustabilitet.

 

Men for de som opplever noe annet, så ligger ustabiliteten enten hos brukeren, eller dårlig/gammel HW, eller at man prøver å bruke noe gammel programvare som skulle vært kastet for mange år siden.

 

Få deg litt relevant kunnskap før du uttaler deg.

Lenke til kommentar
Ser fortsatt INGEN grunn til å gå fra Vista til Win 7. Er det noen forskjeller som er annonsert? (Mer spesifikk enn "bedre sikkerhet")

MS har ikke sagt noe annet om Win7 enn at det blir veldig likt Vista teknisk og inneholder multitouch så jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å klage på mangel av nye features når ingen er annonsert.

 

Og at MS ikke endrer mye teknisk fra Vista til Win7 er vel et ganske åpenlyst valg, noe annet ville være å skyte seg selv i foten, tviler på det var mye diskusjoner før det valget ble tatt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...