Gå til innhold

Hack Iphone i Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får tilgang til Appstore når du oppgraderer en førstegenerasjons iPhone til 2.0, men ellers svært begrenset antall programmer som i dag er tilgjengelig på Installer til 1.x.x-firmwares. Du får f.eks. BossPrefs som ikke kan slå av EDGE enda, og noen få programmer gjennom Cydia. Regner med det tar seg opp så snart flere og flere får 2.0.

Lenke til kommentar

Kommentar til artikkelen:

 

Selv om du bryter og mister garantien når du hacker telefonen vil du fortsatt ha reklamasjonsrett. Eksempel: Om du hacker telefonen, alt går bra med hackingen og batteriet plutselig dør, så vil du kunne få telefonen reparert på reklamasjon selv om du har brutt garantien, da feilen man reklamerer på må kunne relateres til inngrepet man har gjort for at reklamasjonen skal være ugyldig. Man kan egentlig se på hacking av telefonen som at man vinker farvel til de rettigheter man har til å reklamere på softwarefeil i telefonen, og så lenge man ikke benytter software på telefonen som endrer hardware-innstillinger, vil man stort sett få reparert det meste.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Hvem er det som har service på iPhone i norge? Og hvordan er det egentlig med garantien på batteriet til iphone? Andre telefoner har vel bare 6 månder garanti på batteri... og her har man jo ikke mulighet til og bytte selv.

 

Kommentar til artikkelen:

 

Selv om du bryter og mister garantien når du hacker telefonen vil du fortsatt ha reklamasjonsrett. Eksempel: Om du hacker telefonen, alt går bra med hackingen og batteriet plutselig dør, så vil du kunne få telefonen reparert på reklamasjon selv om du har brutt garantien, da feilen man reklamerer på må kunne relateres til inngrepet man har gjort for at reklamasjonen skal være ugyldig. Man kan egentlig se på hacking av telefonen som at man vinker farvel til de rettigheter man har til å reklamere på softwarefeil i telefonen, og så lenge man ikke benytter software på telefonen som endrer hardware-innstillinger, vil man stort sett få reparert det meste.

Men dekker reklamasjonsretten ting som vanligvis blir dekket av garantien a? Og dekker det forbruksvarer som f.eks batteri? Og må ikke nesten feilen ha vært der fra telefonen ble kjøpt for at man skal få dekket det via denne reklamasjonsretten? Fåt ofte avslag på telefoner som kommer fra servie om garantien er brutt, selv om det ikke har noe med selve problemet å gjøre.

Lenke til kommentar

Du kan reklamere på batteriet innenfor det som regnes for å være normal levetid på batteriet. Skal du reklamere må batteriet også ha en mangel. Det er ingen mangel om batteriet f.eks. mister en viss kapasitet over tid, men dersom det dør fullstendig eller blir ekstremt dårlig før det har gått et par år, vil du ha full mulighet til å reklamere på det selv om garantien har utløpt. Feilen må heller ikke nødvendigvis være der fra produksjonsdato. Du kan også reklamere på iboende svakheter som forårsaker feil på produktet innenfor produktets forventede levetid.

 

Det er også viktig å merke seg at når du sender inn et produkt til service, så er ikke det automatisk en reklamasjon. Skal du reklamere, så må du fortelle de du leverer produktet til at du ønsker å reklamere på det og eventuelt levere en skriftlig reklamasjon dersom det er nødvendig :)

Lenke til kommentar

Det irriterer meg litt at dette skal være så komplisert å få til. Så mange ting man må gjøre. Guiden på ipod1.no er jo for mac også - hjelper fint lite for meg..

 

Jises, kan man ikke få det så lett at man plugger i iphonen, starter iLiberty eller ZiPhone og så styrer det programmet alt som trengs å ordnes? Disse guidene er jo litt..pes..

 

Jeg styra nemlig med dette til litt langt på natt...fikk fulgt en komplisert guide for å downgrade til 1.1.4 igjen fordi jeg dreit meg ut under oppgraderingen til 2.0 - fikk aldri unlocka phonen, og nå har jeg "ingen tjeneste".

 

Har 1.gen iPhone... Noen tips?

Lenke til kommentar
Kommentar til artikkelen:

 

Selv om du bryter og mister garantien når du hacker telefonen vil du fortsatt ha reklamasjonsrett. Eksempel: Om du hacker telefonen, alt går bra med hackingen og batteriet plutselig dør, så vil du kunne få telefonen reparert på reklamasjon selv om du har brutt garantien, da feilen man reklamerer på må kunne relateres til inngrepet man har gjort for at reklamasjonen skal være ugyldig. Man kan egentlig se på hacking av telefonen som at man vinker farvel til de rettigheter man har til å reklamere på softwarefeil i telefonen, og så lenge man ikke benytter software på telefonen som endrer hardware-innstillinger, vil man stort sett få reparert det meste.

Du har vel ikke det så lenge du bryter EULAen?

Lenke til kommentar

Noen andre som syns den har blitt laggy med 2.0?

Ser noen skriver at det kommer an på hvilken versjon av 2.0 man har _(jeg fant en torrent..)

Hvordan lager man evt. custom 2.0 selv..?

fiksa aldri det..

 

Tror alle opplever 2.0 som litt "laggy". Alle jeg kjenner som har 2.0, enten på første generasjons iPhone eller iPhone 3G har påpekt dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...