Gå til innhold

Wipeout HD feilet epilepsitest? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ha!

Evil plot :

 

Få en epletiker foran spillet Ballistics, så for å se han lige å fråde forann skjermen!

 

Har ingen tro på at det kan være verre en Ballistics som ble gitt ut når det gjelder fare for epletiske anfall. Jeg har ikke eplepsi, men holder faenme på å gå rundt for meg når jeg spille det spillet.

Lenke til kommentar
I følge Computer & Video Games har etterlengtede Wipeout HD blitt utsatt på grunn av epilepsifare.

 

 

 

Les mer

 

Lurer på hvordan disse epilepsitestene blir utført.. ser for meg en gjeng med epileptikere som prøver spillet for å se om noen faller av stolen og får anfall :D

 

Problemet er at blinkende lys kan trigge epileptisk anfall hos en person som aldri har hatt et annfall før. Dersom denne personen hadde fått gå gjennom livet uten å noen gang oppleve akkurat denne situasjonen hadde han eller hun kanskje aldri fått problemer med epilepsi, men som japanerne har fått erfare kan en populær tegneserie faktisk gi en boom av epilektikere i en bestemt aldersgruppe.

 

Hva gjelder hvordan de har kommet fram til dette så ligger det mye forskning bak behansling av epilepsi. Da har man blandt annet brukt blinkende lys i forskjellige frekvenser for å trigge et anfall for å finne ut hvor i hjernen problemet ligger hos den enkelte pasienten. Samling av nok data på denne måten, og man får et grunnlag for hva man bør ungå av lysmønster i spill og film.

Lenke til kommentar
Hadde vært ideelt å lage "to" utgaver av spillet da eller? En versjon som er tilpasset de som lar seg påvirke lett, og andre personer kan få den versjonen som er ferdig.

 

Ein versjon for de som har epilepsi, og ein for de som vil finne ut som de har det tenker eg vi sier :p

 

Om PS3 ikkje kan kurere kreft, så kan den ihvertfall fortelle deg om du har epilepsi :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...