Gå til innhold

Intel kutter prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er likevel hyggelige nyheter at toppmodellen Core 2 Duo E8500 (3,1 GHz) settes ned fra 266 til 183 dollar.

 

Nå har vel den (E8500) egentlig vært altfor stivt priset tidligere i forhold til sine brødre E8200/E8400, så sånn sett legger den seg vel nå der det egentlig hører hjemme m.h.t. kroner vs MHz

 

Men for all del, vi bukker & takker for alle prisreduksjoner :-)

Lenke til kommentar

Prisdopp på doblecore er nok en direkte resultat av AMD's aggressive prising på sine triple-core CPU. AMD’s billigste triple-core CPU, Phenom X3 8450 (2.1 GHz) selges for $125. Og andre går for $145 , og den raskeste (2.4 GHz) selges for $175 på amerikanske markedet og disse er direkte konkurrenter til Intel's E8500 og E8400.

 

Jeg tror ikke vi kan se billigere quad-core fra Intel, før AMD slipper ut noen konkurransedyktige 5 eller 6 core.

Lenke til kommentar
Nå er det vel ingen grunn til å kjøpe E8400 lenger, da E8500 koster 100 spenn mer, er jo ingenting når man først skal kjøpe ny data eller prosessor.

 

Er litt uenig der. Man må ikke glemme hvor mye prisene har falt den siste tiden på pc-utstyr. Sist gang jeg kjøpte skjermkort feks måtte jeg ut med en evighet for å få meg et kort som ikke engang var toppmodell.

 

Nye pc-tider har kommet, der man faktisk kan få mye for veldig lite. Og da synes jeg det blir feil å bagatellisere selv 100kr.

 

E8500 koster i følge prisguiden 145,- mer enn E8400. Hvilket utgjør en differanse på ~12%. Yter den tilsvarende i cpu-kraft? Om ikke vil det være mer fornuftig ihht pris å kjøpe E8400.

Lenke til kommentar
Nå er det vel ingen grunn til å kjøpe E8400 lenger, da E8500 koster 100 spenn mer, er jo ingenting når man først skal kjøpe ny data eller prosessor.

 

Er litt uenig der. Man må ikke glemme hvor mye prisene har falt den siste tiden på pc-utstyr. Sist gang jeg kjøpte skjermkort feks måtte jeg ut med en evighet for å få meg et kort som ikke engang var toppmodell.

 

Nye pc-tider har kommet, der man faktisk kan få mye for veldig lite. Og da synes jeg det blir feil å bagatellisere selv 100kr.

 

E8500 koster i følge prisguiden 145,- mer enn E8400. Hvilket utgjør en differanse på ~12%. Yter den tilsvarende i cpu-kraft? Om ikke vil det være mer fornuftig ihht pris å kjøpe E8400.

Hvis man er pris og kvalitet bevist, da bør man kjøpe den beste/dyreste før en prishopp. Derfor en E8500 vil være bra kjøp nå. Man får en god del ekstra for 150 kroner.

Lenke til kommentar
Hvis man er pris og kvalitet bevist, da bør man kjøpe den beste/dyreste før en prishopp. Derfor en E8500 vil være bra kjøp nå. Man får en god del ekstra for 150 kroner.

 

Om man er bevisst på pris går man nok for en rimeligere prosessor (AMD), så jeg er til dels enig med deg at i dette sjiktet (E8400,E8500) så er det "mest prosessor for penga som gjelder", og ikke "billig og bra". Og derfor vil en E8500 være et bedre valg enn E8400.

Lenke til kommentar
E8500 koster i følge prisguiden 145,- mer enn E8400. Hvilket utgjør en differanse på ~12%. Yter den tilsvarende i cpu-kraft? Om ikke vil det være mer fornuftig ihht pris å kjøpe E8400.

E8500 er klokket 5,56% raskere enn E8400 så den kan umulig være mer enn 5,56% raskere i noen situasjon. Veldig mange situasjoner er helt eller delvis begrenset av andre komponenter i PC-en. Det vil si at E8500 vil yte et sted mellom 0 og 5,56% bedre enn E8400 avhengig av hvilke tester man kjører.

 

~12% høyere pris og 0-5,56% høyere ytelse

Lenke til kommentar

Da er vel E8600 snart ute, tenker jeg... og den overtar sikkert den gamle prislappen til E8500 sånn omtrent.

 

E8500 blir kanskje en ny hit med en såpass moderat prislapp. Like greit å bare gå for den når man først skal kjøpe noe i den prisklassen, når PCen begynner å bli utdatert vil man kanskje angre litt på at man ikke har de små prosentene ytelse ekstra for en liten sum som 150 spenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...