Gå til innhold

Kulturo: Batman banker Spiderman


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spider Man 3 er vel i seg selv beviset på at høye besøkstall ikke betyr at filmen er bra. Nå er jeg heller ikke så imponert over listen til imdb hvis man faktisk ser etter hvilke filmer som har forvillet seg inn der, og hvilke filmer som absolutt hadde fortjent å være der. Men nå har jeg tro på Batman selv og skal nok gå å se den.

Lenke til kommentar

Vel det som gjør denne filmen noe interesant er at en god skuespiller tok/ga så mye av seg selv i denne rollen at han ikke taklet livet i etterkant og tok sitt eget liv.

 

Så Rexinor, jeg tror du har rett. Uten hans død ville ikke filmen fått samme oppmerksomhet. I USA blir man en legende om man dør ifb. med en film eller filmer.

 

 

EDIT:

Batman banker Spiderman

Av Eigil Knudsen

Publisert 21. jul. 2008 07:00

Forøvrig artig overskrift siden hovedrolleinnehaveren(Batman) er saksøkt for å ha banket mor og søster nå nylig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Batman banker Spiderman

Av Eigil Knudsen

Publisert 21. jul. 2008 07:00

Forøvrig artig overskrift siden hovedrolleinnehaveren(Batman) er saksøkt for å ha banket mor og søster nå nylig.

Det er snakk om "Verbal Assault" han er blitt anklaget for mot sin mor og søster, som er straffelig i Storbritania . Det er ikke fysisk vold han er anklaget for fra det jeg har sett av artikler.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar
filmen er nå på første plass på IMDB top 250 beste filmer, en liste som har vært dominert av Gudfaren i flere år.

IMDb består jo for det meste av personer som egentlig ikke har peiling på film for alt vi vet, men... Er jo en bra film, men kanskje ikke tidenes beste?

 

Trenger man en master i filmologi for å ha sin egen mening om en film? Rating systemet gir et bilde av hva slags meninger folk har gjort seg opp på en film, litt feil å bedømme deres meninger på en slik måte.

 

Er imponerende dette, de har tatt en del rekoder med denne filmen:

 

The movie also set a record for the biggest single-day gross for a movie ($67.9 million), the biggest midnight preview ($18.5 million), the biggest IMAX opening ($6.21 million) and the most opening theaters (4,366

 

Godsaker, gleder meg til Fredagen jeg :)

 

Edit:

 

The dark knight har en brutto inntekt world wide per nå på $223M. Ikke så veldig bra for en film med et budsjett på rundt $150M men så er den da heller ikke lansert over alt enda. Tror ok det tallet blir å endre seg over tid.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Rexinor:

Ah, da har nok P4 vært litt unøyaktige i sine nyhetssendinger siden de sier "legemsfornærmelse".

 

Jeg kjenner ikke familien til "American Psycho", men det er rart at familien hans ikke kan klare å holde slikt bak lukkede dører. Trist for hans del.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...