Gå til innhold

Tek.no: Har du en god idé?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En slik mulighet kan man ikke la gå fra seg :)

 

De fleste av punktene jeg har gjelder nok i hovedsak hw.no da det er denne siden jeg bruker mest. (er kanskje ikke så mye jeg savner, mer litt endringer)

 

1. Kvalitet over kvantitet, jeg ønsker flere skikkelige artikler og tester istedenfor de små nyhetspulsene dere i det siste har blitt så flinke til å skrive. Jeg er snart lei av å høre om alle utsettelsene eller forventede datorer Service Pack xx kommer ut til program x.

 

2. Når det gjelder tester kunne jeg gjerne tenkt meg tester av skjermer, harddisker/ssd, kabinetter, og prosessorer. Kjøling i forbindelse med overklokking er jo også alltid interessant.

 

3. Mer presise og mindre tabloide overskrifter. (Kanskje spesielt rettet mot sikkerhetshull og oppdateringer)

 

4. Mer presentasjon og tester av programvare, gjerne både lukket og åpen, gratis og dyrt.

 

5. Ytelse > Design på nettsidene (men her vet jeg at mange er uenige). Jeg var ikke en fan av det nye "web 2.0" inspirerte designet med gradienter og speiling når det ble innført, og jeg er ikke blitt en fan med tiden heller. Så lenge dere forsøpler designet med alskens farger i reklamene har designet i seg selv heller lite å si, da det ikke blir gjennomført på hele siden. Kanskje dere kan vurdere å tilpasse farger i reklamen med plasseringen ?

 

6. Google Ads i forumet (på siden), jeg forventer å slippe reklame for useriøse aktøer når jeg leser hw.no/forumet.

 

7. Bedre standarisering av tester og klarere kriteringer for poenggiving.

 

8. Hva med en egen avdeling som tar seg av politikk rettet mot it ? Personvern vs ny lovgivning, vi har jo f.eks en sak gående i vårt naboland for tiden. Men disse artiklene må være dype og ikke minst 100% korrekte, kommentarer bør merkes tydelig. Overskrifter som "Leser DIN e-post" er f.eks ikke passende når det i 99,9% av tilfellene gjelder langt fra all e-post.

 

9. Savner en mer "avansert" intro til linux, det er jo enda slik at ikke alt i systemet kan fikses fra grafiske verktøy, hva med en "guide" til de litt mer avanserte alternativer.

 

10. Ønsker selvfølgelig at overklokking.no skal gjennoppstå som en entusiast side, men er at det nok er ønsketenktning. Greit å få med uansett så blir det akkurat 10 punkt fra meg.

 

Edit: Noen skrivefeil

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Siden dere først ber om svar så får jeg slenge meg på bølgen jeg også.

 

1. Jeg vil først og fremst si at jeg synes det er kjempeflott at dere har etablert mobil.???.no sidene. Disse kan videreutvikles med litt finere layout samt at en gjerne også kan ha linker til de andre sidene.

 

2. Prisguiden hadde vært kjempefin å hatt på mobiltelefonen. For eksempel når man er ute og handler i butikker osv. Da burde man også hatt muligheten til direktelinker på butikktyper. Feks. prisguide.no/stereo eller prisguide.no/hjemmekino osv. Dette hadde virkelig vært et nytteverktøy for å stoppe kjeften på ivrige selgere :)

 

3. Dere har data, foto, mobil og spill. Skulle ønske dere hadde hifi/hjemmekino også.

 

4. "Finn riktig kamera"-hjelperen var ikke særlig tess. Det er kanskje ikke så lett å parametrisere folks krav. Prisen dekker heller ikke speilreflekser for de som er interessert i det.

 

5. Amazon har knyttet små og store nettbutikker over alt opp mot en større side. Hva med å videreutvikle prisguiden til også å kunne utføre handelen fra prisguiden og ikke via link? Dette vil muligens også være til hjelp for mange nettbutikker.

 

Det var mine fem.

 

Hilsen NZ

Lenke til kommentar

jeg for min del skulle ønske dere holdt løftene deres og rydda opp i forsidene slik at det er lettere å få oversikt over nyheter. det var veldig mange som mente at den nye designen var rotete, deriblant meg, og etter x antall forumposter med forslag, klager og meninger så sa dere at det skulle bli tatt tak i og gjordt noe med.

 

nå har det gått et halvt år og ikke noe har skjedd. jeg synes fremdeles det er rotete i artikkel/nyhets "kolonna". og jeg tror mange andre mener det samme.

Lenke til kommentar

Kunne ha ønska meg en knapp for å printe ut artikklene. Husker at det var en sånn knapp før slik at ikke all reklamen og dt tulle kom med i printeren istedet for selve teksten.

Halve siden pleier å være tekst og halve reklame. Det er veldig irriterende.

Jeg har sagt det før også men uten å ha blitt hørt. Håper virkelig det skjer noe denne gangen.

Lenke til kommentar

1. Gi oss tilbake Programmer.no, Sourcecode.no og Overklokking.no (med samme kvalitet på artiklene, ikke copy/paste fra ITAvisen)

 

2. Personlig profil hvor man velger hvilke nyhetskategorier man er interessert i (gjerne sortert i litt mer detaljerte kategorier enn bare hw / gamer / kulturo / osv.). Man bør også kunne velge stylesheets i profilen, så slipper vi å bruke greasemonkey for å få et enkelt og pent grensesnitt på tek.no (à la begin.no)

 

3. I profilen bør man også kunne velge hvilke forumkategorier man vil se siste nytt fra. Enten samlet, eller i hver sine stolper (omtrent slik feedene er arrangert på iGoogle (google.com/ig) - rent og pent, og veldig oversiktlig)

Lenke til kommentar
2. Personlig profil hvor man velger hvilke nyhetskategorier man er interessert i (gjerne sortert i litt mer detaljerte kategorier enn bare hw / gamer / kulturo / osv.). Man bør også kunne velge stylesheets i profilen, så slipper vi å bruke greasemonkey for å få et enkelt og pent grensesnitt på tek.no (à la begin.no)

 

3. I profilen bør man også kunne velge hvilke forumkategorier man vil se siste nytt fra. Enten samlet, eller i hver sine stolper (omtrent slik feedene er arrangert på iGoogle (google.com/ig) - rent og pent, og veldig oversiktlig)

/signed

Burde ikke være noe problem å ordne med cookies. Kan knyttes opp mot forumkonto t.o.m.

Lenke til kommentar

forumet trenger i all hovedsak en oppussing. ikke forandret seg nevneverdig siden jeg registrerte meg. Hadde vært en fordel om dere hadde lagd den mer oversiktlig for førstegangsbrukere av forumet. tok meg flere uker å bli kjent. Og en liten ting rettet mot Amobil. Dere burde slutte å omtale alt som ipod/iphone klone for hver minste likhet. greit at det kan få dere noen nye lesere, men for faste lesere som sjekker artiklen no matter what så blir det fort irriterende

Lenke til kommentar

En eller anen form for Forum Kategori for Bilde redigerings entusiaster! (Photoshop og b.l.a). Eventuelt noen design konkurranser? Tenkte at dette kunne være litt kult siden mange av konkurransene som er på Tek.no, finner man lett ut av med våre gode Google, med unntaken av denne konkurranse da! :=)

 

Bortsett fra det er jeg rimelig fornøyd, men må nesten si at jeg får noen rare søke resultater på tek.no

 

Ellers er de fleste ting ganske bra!

Lenke til kommentar

- Jeg har et innspill til funksjoner i prisguiden som også inngår blant sidene deres.

Jeg ønsker SML kolonnen og "Sammenlign" funksjonalitet i handlevogner

 

- Deretter en genrell funksjon som jeg ikke forstår hvorfor dere ikke har hatt i artikler ol.

"Informer andre om denne artikkelen via e-post."

 

Jeg oppdager stadig vekk at jeg ønsker å informere andre om artikkelen og da er det tungvindt å starte opp mailprogrammet og punsje inn en link osv osv. Dvs. at jeg vil at funksjonen skal ha mulighet for å punche inn en eller flere adresser i et felt under artikkelen og trykke send. Ikke at dere evt. trigger vårt default mailprogram.

 

- Ang tester

Det har vært stille rundt testing av Linux distroer og man ligger langt i bakleksa på hvilke distroer man ønsker å få testet. Det virker som dere kun har en person til å teste disse. Kunne dere skaffet flere til å utføre Linux distro tester? Ikke kritikk til Skinney men ingen er overmenneskelig. Vi har mange meget kompetente Linux folk i forumet og en utlysning kunne gitt noen flere gode kandidater til dette arbeidet.

 

- Spillsidene

Dere har startet en flott artikkelserie med "ukens nettutgivelser" dette er helt toppers og jeg blir fast leser.

 

Men kunne dere også startet en artikkelsere i starten av hver måned som heter "Denne månedens spillanseringer" som dekker PC, Xbox360, PS2, PS3, PSP, DS og Wii. Dette hadde vært flott å stadig være oppdatert på hva vi kan vente oss iløpet av måneden. Dette vil kun være en oppsummering med noen kommentarer og bilder, mens spilltester utfyller.

 

- Kultursidene

Dere har en artikkelserie som heter "helgens filmanbefalninger. Men jeg ønsker en artikkelserie til som heter "Ukens kino, video og tv". Denne oppsummerer filmer som kommer på kino denne uken, hvilke filmer som nå endelig er tilgjengelig på DVD(evt. også BD) fom denne uken samt hvilke nye TV serier og filmer som evt. lanseres denne uken(altså filmer som kun gis ut for TV). Tv.com er en fin kilde for tv serier men det hadde vært fint med en bevisthet på dette i kultursidene også.

 

- Tek.no forsiden

Det kan fort bli veldig rotete med alt stoff blandet hulter til bulter på forsiden, men det er jo slik det må være pga. nyhetsverdien på artiklene skal opprettholdes.

 

Men derfor forundrer det meg at dere ikke bruker det samme designet som undersidene på tek.no siden. Det som kunne vært en god idet er å ha listeseksjonen på høyre del av forsiden hvor dere kategoriserer stoffet hentet fra hver underside og lister opp artiklene. Fikk jeg forklart den godt nok? Det ville bidratt til mye større ryddighet på forsiden til Tek.no

 

- HWB.NO

Jeg savner mer bedriftsstoff på sidene, det vil gjøre dere mer interesant for en større andel lesere.

 

 

 

 

2. Personlig profil hvor man velger hvilke nyhetskategorier man er interessert i (gjerne sortert i litt mer detaljerte kategorier enn bare hw / gamer / kulturo / osv.). Man bør også kunne velge stylesheets i profilen, så slipper vi å bruke greasemonkey for å få et enkelt og pent grensesnitt på tek.no (à la begin.no)

 

3. I profilen bør man også kunne velge hvilke forumkategorier man vil se siste nytt fra. Enten samlet, eller i hver sine stolper (omtrent slik feedene er arrangert på iGoogle (google.com/ig) - rent og pent, og veldig oversiktlig)

/signed

Burde ikke være noe problem å ordne med cookies. Kan knyttes opp mot forumkonto t.o.m.

signed Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1. Gi oss tilbake Programmer.no, Sourcecode.no og Overklokking.no (med samme kvalitet på artiklene, ikke copy/paste fra ITAvisen)

 

2. Personlig profil hvor man velger hvilke nyhetskategorier man er interessert i (gjerne sortert i litt mer detaljerte kategorier enn bare hw / gamer / kulturo / osv.). Man bør også kunne velge stylesheets i profilen, så slipper vi å bruke greasemonkey for å få et enkelt og pent grensesnitt på tek.no (à la begin.no)

 

3. I profilen bør man også kunne velge hvilke forumkategorier man vil se siste nytt fra. Enten samlet, eller i hver sine stolper (omtrent slik feedene er arrangert på iGoogle (google.com/ig) - rent og pent, og veldig oversiktlig)

Veldig enig! :yes:
Lenke til kommentar

Til Amobil:

 

Som trofast leser i mange år, har jeg det siste året savnet å kunne lese artikler rettet mot bedriftsmarkedet. Der er det Teleavisen, digi.no eller mobilen.no som har gjort den beste jobben. Jeg vet at dere retter dere primært mot privatmarkedet, men det er veldig mange av oss som jobber i og mot dette markedet, og mange av mine kunder refererer til Amobil i forskjellige sammenhenger.

 

Kanskje dere kunne hatt et slikt ekspertpanel (slik som mobilen.no) hvor dere har knyttet til dere kompetanse på forskjellige områder (operatører/leverandører osv) som kan svare på hendvendelser eller som kan komme med noen ukentlige artikler eller lignende?

 

Ta for eksempel lanseringen av iPhone. Bedriftsmarkedet skriker etter denne telefonen, men NetCom har valgt å kun lansere den til utvalgte kunder og utenom forhandlernettverket. Vi forhandlere brukte timer hver dag på å forklare dette for våre kunder, mens en artikkel hos dere kanskje hadde bremset den pågangen litt.

 

Tror dere kunne ha økt sidetreffene og antallet unike lesere ganske mye med en egen "bedrift-tag". www.amobil.no/bedrift? Samle alle slike artikler der?

Lenke til kommentar
10. Ønsker selvfølgelig at overklokking.no skal gjennoppstå som en entusiast side, men er at det nok er ønsketenktning. Greit å få med uansett så blir det akkurat 10 punkt fra meg.

 

Få tilbake ekstrem artiklene! Det var grunnen til at jeg endte opp på dette nettverket (overklokking.no). Skal man ha ha entusiast artikler osv. må man til utenlandskesider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...