Gå til innhold

Dikterer PC-produsentene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt idiotisk av Microsoft.

Hva er egentlig galt med å ha 1,5 GB i en nett-pc?

Microsoft har bestemt at om du har så rå PC med over 1 GB ram, SÅ FÅR DU PINADØ BRUKE VISTA!!!11

 

At maskinene har svak CPU, grafikkort, og i tillegg altfor liten disk til Vista spiller tydeligvis ingen rolle. 640kB burde vel holde? :fun:

 

 

Løsningen for Acer og andre produsenter er såre enkel, har 5 bokstaver, begynner på L og slutter på X ;)

Lenke til kommentar
Helt idiotisk av Microsoft.

Hva er egentlig galt med å ha 1,5 GB i en nett-pc?

 

Problemet til Microsoft er at det er en PC som er i det segmentet som Vista-floppen skulle ha dekket. De prøver febrilsk å presse forbrukere og produsenter til å ikke bruke XP.

 

Dette er et tegn på en syk dinosaur. Microsoft har en eneste sjanse igjen som OS-produsent med W7. Når de bommer der, sprekker giganten.

 

 

Helt idiotisk av Microsoft.

Hva er egentlig galt med å ha 1,5 GB i en nett-pc?

Microsoft har bestemt at om du har så rå PC med over 1 GB ram, SÅ FÅR DU PINADØ BRUKE VISTA!!!11

 

At maskinene har svak CPU, grafikkort, og i tillegg altfor liten disk til Vista spiller tydeligvis ingen rolle. 640kB burde vel holde? :fun:

 

 

Løsningen for Acer og andre produsenter er såre enkel, har 5 bokstaver, begynner på L og slutter på X ;)

 

 

Hør hør!

Lenke til kommentar
Da Microsoft bestemte seg for at 1,5 GB var for mye for XP, måtte Acer nedgradere Aspire One.

 

 

 

Les mer

 

 

Microsoft er ute av bildet, alle med sunn fornuft velger linux til sin Bærbare nå. Med linux kan man ikke bli styrt av en "elite" og man slepper sånne idiotiske ting som dette.

 

bruker kun Xp på den stasjonære av den enkle grunn spill. Min framtidige Bærbære til høsten skal ha linux.

 

Apple burde også holdes like mye unna som MS. Du blir innelåst, og styrt av en "elite".

 

Alle som kjøper "Iphone" er forresten idioter, eller vet bare ikke at du har bedre og billigere alternativer.

Lenke til kommentar

Dette viser jo veldig tydelig hvordan Microsoft nekter forbrukeren det forbrukeren vil ha.

Tydeligvis ikke kunden som har rett her i gården.

 

Jeg begynner uansett å føle at XP er siste Windows-plattform for min del, da Vista er nærmest like lite kompatibelt med XP som hva linux er.

For meg virker da valget ganske enkelt, iallefall inntill det dukker opp "må ha"-programmer som hverken finnes til XP eller Linux, noe jeg tviler sterkt på...

Lenke til kommentar

Her, folksens, ser man hvorfor man skal holde seg unna propritær programvare. Uansett om den propritære programvaren er "gratis" eller ikke, har man ingen kontroll over dem. Jeg er drittlei kunsitge begrensinger som legges inn i programvare, velger man fritt, slipper man dette tullet.

 

Den kunstige begrensingen jeg hater mest, er antall RDP-sesjoner inn mot Microsoft-servere, samt alle de absurde restriksjonene Cisco har på enkelte av sine IOS-images.

 

Og Apple er akkurat like ille, de elsker å låse folk inne til sine løsninger, og produkter.

 

Så folkens, om dere er lei av å bli voldtatt av milliardbedrifter; ikke la dem få pengene dine, eller dine markedsandler. Velg heller å gå for programvare som du er deleier av, og støtt heller selskaper som går for fri programvare, enten det er lisensiert under GPL, BSD, elelr andre frie lisenser.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid fått best resultat med 2GB på XP, så at Microsoft lager så tåpelige begrensninger er virkelig tullete. Dette gjør de kun for å senke ytelsen på disse nettboksene. Jeg husker med smerte når jeg satt med 256MB, 512MB og 768MB på en XP Pro arbeidsmaskin.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Så folkens, om dere er lei av å bli voldtatt av milliardbedrifter; ikke la dem få pengene dine, eller dine markedsandler. Velg heller å gå for programvare som du er deleier av, og støtt heller selskaper som går for fri programvare, enten det er lisensiert under GPL, BSD, elelr andre frie lisenser.

 

 

Jepp det skal jeg gjøre, så sant det støtter alle spill. Mulig å tvinge tilbake opengl? Er ikke dette en fri teknologi som er konkurent til directx?

 

Bruker xp idag, liker ikke vista og liker ikke veien dette går og hopper gjerne over på linux, men det må være brukervennlig og støtte spill.

Lenke til kommentar
Helt idiotisk av Microsoft.

Hva er egentlig galt med å ha 1,5 GB i en nett-pc?

Microsoft har bestemt at om du har så rå PC med over 1 GB ram, SÅ FÅR DU PINADØ BRUKE VISTA!!!11

 

At maskinene har svak CPU, grafikkort, og i tillegg altfor liten disk til Vista spiller tydeligvis ingen rolle. 640kB burde vel holde? :fun:

 

 

Løsningen for Acer og andre produsenter er såre enkel, har 5 bokstaver, begynner på L og slutter på X ;)

 

L I N U X :)

:w00t:

Lenke til kommentar

Dristig / dumt trekk av Microsoft. Har de glemt at dette var maskiner som i utgangspunktet var "ment" å kjøre Linux? Jeg mener at de bør takke og bukke for at de får solgt XP med disse maskinene.

 

Hehe å kjøre Vista på Atom baserte maskiner må være en gøy opplevelse :D Jeg syns Vista var for seigt på min maskin med 4gb ram og Intel Core2-duo at jeg..

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt den store oppstandelsen. Microsoft har jo sluttet å selge XP generelt, men har altså valgt å la salget til dette "billig" segmentet fortsette. Det segmentet har de altså satt fra 1GB minne og nedover. Markedsegmentering er da helt normalt og udramatisk. At Acer ønsker å lage en sak ut av det er jo deres problem. Bruker de ikke Linux på de fleste slike maskiner uansett?

Lenke til kommentar
Dristig / dumt trekk av Microsoft. Har de glemt at dette var maskiner som i utgangspunktet var "ment" å kjøre Linux? Jeg mener at de bør takke og bukke for at de får solgt XP med disse maskinene.

 

Hehe å kjøre Vista på Atom baserte maskiner må være en gøy opplevelse :D Jeg syns Vista var for seigt på min maskin med 4gb ram og Intel Core2-duo at jeg..

Indeed. De lette versjonene av de forskjellige Linux-distroene er jo skapt for nett-pcer/ultraportable. Å i det hele tatt velge en maskin med et OS beregnet på vanlige stasjonære og bærbare er jo dumt i seg selv. Microsoft burde bare være glad for å få solgt et gammelt OS med på disse maskinene. Når jeg skal ha meg ultraportabel til høsten skal jeg nok ha Linux ja. Må bare se hvilken jeg skal ha først såklart.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...