Gå til innhold

Ruiz kaster jakken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ferskt" blod er alltid bra. Men ser ut som han er klar til å brette ermene opp og ta tak i situasjonen.

 

Med dagens ytelser på cpu'er, enten amd eller intel, ser jeg ikke det helt store poenget i å legge ut mer enn nødvendig. Amd sparker godt ifra seg på de 'lavere' cpu'er synes jeg. Da tenker jeg på pris mht. ytelse, temperaturer. Synes alltid det føles som jeg spiller med 10ms ekstra ping med intel cpu. Har en intel core 2 på 2ghz på en bærbar her, og maskinen presterer jo å hakke i spill, fps varierer opp og ned. Fikk litt sjokk i grunn, synes å ha lest alle sier intel er så bra. Vel jeg ser ikke helt den. I tillegg var det ett spill fra 1999... =) Holder meg til amd, og tar overgangen til ddr3 når amd gjør det.

 

OT: Jeg regnet litt på minne latens tid.

 

2000 * 1,5 / 400 = 7,5. Som er mine gamle DDR1 minnebrikker.

Deretter tok jeg de kjappeste ddr2 og ddr3 minnebrikker. Nærmeste jeg kom til var med ddr2, ved 1250 som ble 8, ddr3 var etter dette igjen.

Dette kan jo ikke stemme i praksis?

Jeg var oppe i 9GB/s i everest minne kopiering, på gamle hovedkortet 690g. Om ikke minne husker feil, var jeg oppe i 11GB/s med ddr1, etter overklokk.

Lenke til kommentar
Kansje AMD endlig tar igjen Intel nå da ;) Egentlig altid likt AMD, men Intel yter bedre atm så da hjelper det nesten ikke at AMD er noen hundre kr billigere...

Synes dette utsagnet er noe rart. Det gjelder i så fall bare for toppsiktet, da man normalt snakker om ytelse i forhold til pris.

Er "AMD mann" selv (men ikke "fanboy"!) og syntes at AMD har hatt konkuransedyktige produkter i midtsjiktet (geeker kaller det nok budsjett-sjiktet, det jeg sikter til) helt siden XP-CPU-ene

Lenke til kommentar

Det er egentlig skandale med folk som sier at "intel er bedre, da hjelper det ikke med 200kr billigere cpu".

 

Når slikt får sette seg, så kjøper ikke folk amd. Amd forsvinner - og hva skjer da? Hva skjer om norwegian er konk i morgen? Hva skjer når ati forsvinner?

 

Om du skal ha den beste CPU'en - ja så kjøp intel. Bortsett fra den aller beste cpu med aller beste ditt og datt - så er målet å få til godt nok. Da er valget mellom amd og intel hipp som happ. Det skjønner ikke folk.

 

Maskinen vil ALTID bli for treig uansett. Selv med Intel.

Lenke til kommentar

Tviler vel på at ett lederskifte er det AMD nødvendigvis trenger, problemene ser ut til å stikke dypere enn som så. Det er neppe Ruiz sin skyld at Phenom ikke nådde helt opp, han tar som enhver god leder ansvaret, men den faktiske årsaken til problemene ligger nok en helt annen plass.

 

Ruiz har på den annen side nok tatt del i beslutningen om å kjøpte ATI, enn beslutning som det nok kan settes spørsmålstegn ved nå.. Selv om synergi effektene på lengre sikt antageligvis blir bedre... Jeg vil vel tro at Meyer muligens er like "skyldig" i dårlige beslutninger AMD har gjort den siste tiden som Ruiz måtte være..

Lenke til kommentar
Ruiz kaster vel inn håndkledet, ikke kaster jakken. Å kaste jakken betyr, bortsett frå det å kle av seg, å gjøre seg klar til innsats, ref. Ordnett.no. Altså har overskriften og innholdet i artikkelen totalt motsatt betydning.

 

 

Haha hw.no sliter med ordtakene i dag.

 

I shg.no saken var det å "bite i det sure gresset" og nå dette :tease:

Lenke til kommentar
Ruiz kaster vel inn håndkledet, ikke kaster jakken. Å kaste jakken betyr, bortsett frå det å kle av seg, å gjøre seg klar til innsats, ref. Ordnett.no. Altså har overskriften og innholdet i artikkelen totalt motsatt betydning.

 

 

Haha hw.no sliter med ordtakene i dag.

 

I shg.no saken var det å "bite i det sure gresset" og nå dette :tease:

Dette er da strengt tatt uttrykk og ikke ordtak, Meg jeg er enig i at artikkelforfatteren absolutt burde svelge et noen karameller og endre overskriften

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...