Gå til innhold

Omdøper Radeon-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette liker jeg ikke! Det er like forbaska dumt som at Nvidia kalte en boosta G92 for 9800GTX!

 

Altså like forbaske teit fra begge produsenter. Jeg synes dette er på grensen til å lure forbrukerne. "Her er årets nye mercedes, egentlig er det fjorårets modell men vi har kamuflert den som en ny modell og gitt den et nytt navn".

 

Så til begge parter.. :thumbdown: and a foot up your arses.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nvidia sitt "stunt" gikk ut på å slenge på ny BIOS og tri-sli-støtte og lage et nytt toppkort av det. AMD sitt stunt er å ta et kort av nedre sjikt av en generasjon, mekke BIOSen og lage ultra-lowend av neste generasjon av det. NVidia er vel de som er nærmest å drive humbug, selv om jeg personlig syns folk får ta ansvar for hva de kjøper selv.

 

Hvis folk tror at f.eks. et HD3870 er bedre enn et HD4250 fordi 4250 er større enn 3870, så bør "folk" be om MASSE hjelp til å lukke ut rett kort. 3450 er low-end av 3xxx, mens 4250 da bli über-lowend av 4xxx. Ikke misvisende i det hele tatt, tvert imot ville jeg tenkt at 4250 var SVAKERE enn 3450, siden de aller laveste modellene i hver ser pleier å ha en aldeles GRUSOM ytelse.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

For noe irriterende tullball. Dette burde de holde seg for gode til.

 

Hvor mye forsinket er egentlig RV710 og RV730? (planen var september i år)

Hva er grunnen til forsinkelsen?

 

Selv er jeg mest spent på RV740 som skal komme etter jul. Det er et mellomklassekort med 512 MB 256 bit GDDR5, 480 shadere, og blir AMDs første GPU på 45nm. (Kilde: Wikipedia)

Lenke til kommentar
knopfler:

G92 aka 8800GT var et kort av nedresjikt ift. at det skulle hete 9800GTX, de bare la på litt ekstra funksjonalitet for at man ikke skulle føle seg for snytt.

 

Gjør det ting "bedre" da? Ta et nedre sjikt-kort, bytt BIOS og legg til tri-sli = nytt toppkort av neste generasjon? Syns nå det høres mange ganger verre ut, om man absolutt skal være modellnummer-politi.

Lenke til kommentar

Mannen i gata trur at en CENTRINO klarer å spella spell, noe de absolutt ikke klarer.

 

 

men er ikke så galt detta, senke model navnet og flytte en serie opp.

det er ikke riktig heller, men forvirrer ikke kunder.

 

som 8800 GT 8800GTS 640/320/512 osv gjorde osv, er ikke mange som kan hele regla på hva som er bedre enn hva lengre trur jeg i den serien(GF 8/9)

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Mannen i gata trur at en CENTRINO klarer å spella spell, noe de absolutt ikke klarer.

 

 

men er ikke så galt detta, senke model navnet og flytte en serie opp.

det er ikke riktig heller, men forvirrer ikke kunder.

 

som 8800 GT 8800GTS 640/320/512 osv gjorde osv, er ikke mange som kan hele regla på hva som er bedre enn hva lengre trur jeg i den serien(GF 8/9)

CENTRINO er bare ett merkenavn på CPU, trådløs nettverkskort og noe annet når de er sammen, så en Centrino merket PC kan ha en Core 2 duo og ett bra skjermkort som KAN SPILLE SPILL!

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar
Jo jeg vil si det forvirrer kunder. Og tilogmed forhandlere. Har jo sett flere eksempler på at folk har levert inn highend-kort fra en serie på grunn av feil og fått tilbake lowend-kort fra en ny serie som yter betydelig dårligere. Nå går jeg et stykke tilbake i tid, men broren min leverte i sin tid inn et GF 4800-kort og fikk tilbake et nyere GF fx5200-kort og fikk forklart at det var bedre enn det han leverte inn. Har sett lignende eksempler på forumet flere ganger.

 

Noen som husker Nvidias Geforce4 MX som egentlig var Gefore2-kort?
Ja, med skrekk og gru. :( Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...