Gå til innhold

Test ut Norton 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelper ikke hvor mye bedre de sier at det er. Skal aldri ha et Norton produkt i min maskin! Det sies jo litt når det lages spesielle programmer som er designet for å fjerne alt av Norton fra PC'en, fordi uninstall ikke er bra nok!

 

Lenge leve NOD32 som antivirus-program!

Lenke til kommentar
Hjelper ikke hvor mye bedre de sier at det er. Skal aldri ha et Norton produkt i min maskin! Det sies jo litt når det lages spesielle programmer som er designet for å fjerne alt av Norton fra PC'en, fordi uninstall ikke er bra nok!

 

Lenge leve NOD32 som antivirus-program!

wut he said!

 

Har avinstallert Norton frå mange mange maskiner fordi dei ikkje tok ein skit av truslene, avinstallerer, omstarter, fjerner litt til, omstart, lurer på korfor det fins konflikter og ka i alle dager som kjører så tungt i bakgrunnen - joda, det er Norton som fins der enda. Wtf? ><

 

Nei takk, Norton er unntaket som bekrefter regelen om at god medisin = vond smak :p

Lenke til kommentar

ESET NOD32 er det beste.

 

-Driftsikker

-Ressursgjerrig

-Billig og bra sikkerhet

-Diskrê og automatisk oppdatering uten rød lamper og nyttårsaften hver gang norton skal oppdatere.

 

Rett og slett alt det en trenger.

 

Siden det blir lagt ut egne programmer til fjerning av Symantec programvare så sier det litt.

Eneste fornuftig software de lager er Symantec Ghost.

Lenke til kommentar

..og hver gang de slipper mer av møkka har den "blitt mye raskere".. not...

 

Norton er vel den første programvaren som forsvinner når jeg rydder en maskin. Jeg kan ikke komme på en eneste god grunn til å ha dette på maskinen - Det kunne ha vært morsomt og se en test på hvor mye man må øke spec'en på en maskin for å kompensere for Norton. Ikke det at jeg tror at det lar seg gjøre men jeg vil anta at det på f.eks en bra laptop vil koste litt.

 

...opplevde forøvrig problematisk avinstallasjon med F-secure (var det 2007?) også.

Lenke til kommentar
Eller ennå bedre: Installere Linux og slippe virus. ;)
Jeg er ikke enig med deg i at man ikke skal bruke antivirus på Linuxinstallasjoner. Det er ikke umulig å få virus på en Linuxmaskin, selv om det pt ikke er mange som skriver virus for Linux. For en riktig oppsatt Linuxmaskin skal det endel til. Men man kan også videresende virus selv om man ikke får det selv, så av hensyn til andre er det også en fordel. Videre er det jo noen som kjører dualboot og har windowspartisjoner mountet....

 

Jeg bekymrer meg svært lite for virus i Linux ;O) Men Clam er jo ikke langt unna....

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Norton Internet Security i mange år nå, men etter en irriterende bug som ikke gikk bort selv etter jeg hadde fjernet pakka helt og lagt den inn på nytt, så orka jeg ikke mer.

 

Jeg kjøpte meg 1 års lisens på Outpost Security Suite PRO 2009. Ikke hatt noen problemer så langt iallefall! Den kom også best ut av alle sikkerhets pakkene for Windows i en test.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noen problemer med Norton selv. Norton 360 2.0 bruker så vidt jeg kan se kun 10 MB minne (om jeg skal tro de fire prosessene som vises i oppgavebehandling. Så mye ram bruker det ikke, kan heller ikke se så mye prosessorbruk. Kan ærlig talt ikke forstå hvor folk får det fra at Norton er et systemkraft-sluk. Hvor vidt Norton oppdager alle trusler er jo en sak jeg har vanskelig for å ta stilling til. Har ikke akkurat forsket på det. Men ettersom jeg har godt nettvett har jeg som regel ikke trøbbel med virus, spyware og annet skit.

 

Ser en nevnte at Norton flashet en masse greier på skjermen (nyttårsaften, røde varsellamper etc) hver gang den oppdaterer ol. Dette er hvertfall ikke tilfelle med Norton 360. Programmet kjører helt i bakgrunnen og gir omtrent aldri en lyd fra seg. Den kjører kanskje litt for stille. Den kjører gjerne et søk uten at du vet om det, men sjeldent noe problem det der. Har prøvd mange gratisalternativer som Avira Antivir, AVG og Avast. Alle disse fungerte forsåvidt godt, men fant jo aldri noe de heller. Antar at jeg ikke hadde så mye drit på maskinen.

 

Ellers bruker jeg jo et eget spywareprogram i tillegg til Norton (SuperAntiSpyware). Så maskinen min er godt nok beskyttet, liker jeg hvertfall å tro. Brannmuren er kanskje ikke topp, men den er mindre masete og paranoid enn Comodo (Maste mindre etterhvert, men fortsatt for irriterende). Bruker egentlig Norton 360 2.0 fordi pappa bruker det. Man får jo tre lisenser når man kjøper. Har heller ikke merket noen bugs enda.

 

For all del. Er sikkert antivirus-programmer som er bedre enn de forskjellige versjonene av Norton. Men det fungerer nå greit. Når jeg leser på forumet får jeg jo inntrykk av at Norton er for rene pesten å regne.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Dersom du er fornøyd er det ingen grunn til å skifte :)

 

Det er jo et poeng at man setter opp Norton (eller annen sikkerhetsprogramvare) skikkelig. Jeg betatestet Norton 360 og mener den var noe snillere: Min siste maskin kom med en demoversjon av Norton - og ytelsen på maskinen ble bedre uten. For en uke siden avinstallerte jeg Norton for noen, og tilbakemeldingen en uke senere er at den sviver bedre. Jeg har foretatt øvelsen noen ganger med samme resultat.

 

Jeg er enig med deg når det gjelder Comodo - den er bra men irriterer for mye, så for Vista nøyer jeg meg med den innebygde. Ettersom jeg er Linuxbruker er brannmur installert default (mainstream distro), så jeg er vant til at brannmuren bare er der uten ulyder. Når jeg har testet mot testsider på nettet ser det ihvertfall bra ut og portene som skal være lukket er stengt og alle er i stealth.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...