Gå til innhold

Førsteinntrykk: Nokia 6210 Navigator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nokia + design = boring!

Så ut som en veldig rå telefon som sikkert kommer til å selge i og med at kjøperne kanskje ikke er de som brys mest om design, men den så ganske kjedelig og tjukk ut.

1. hvilken produsent har ikke "kjedelig" design for tiden etter din mening? F.eks. SE har typisk elendige taster og samme design på stort sett alle telefoner.

2. tynne telefoner ligger dårligere i hånden enn tykkere etter min mening og ganske sikkert også utfra ergonomiske prinsipper.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Nokia + design = boring!

Så ut som en veldig rå telefon som sikkert kommer til å selge i og med at kjøperne kanskje ikke er de som brys mest om design, men den så ganske kjedelig og tjukk ut.

1. hvilken produsent har ikke "kjedelig" design for tiden etter din mening? F.eks. SE har typisk elendige taster og samme design på stort sett alle telefoner.

2. tynne telefoner ligger dårligere i hånden en tykkere etter min mening og ganske sikkert også utfra ergonomiske prinsipper.

1. SE er ett av de kjedelige merkene ja, ikke dermed sagt at andre ikke er kule. Er jo mange perler fra Samsung, LG og HTC.

2. Ergonomiske prinsipper tror jeg bryr de aller færreste. Appropo, vil du ha en tynn og bukse/kroppsvennlig tynn lett telefon, eller en kreftsvulst (nokia) på låret som hindrer deg i å sitte ordentlig? Been there done that med Nokia 6600 for noen år siden. For et mareritt. PS: byttet/opererte bort 6600 mot Siemens SL55, aka THE best phone:D

Endret av mkb88
Lenke til kommentar
1. hvilken produsent har ikke "kjedelig" design for tiden etter din mening? F.eks. SE har typisk elendige taster og samme design på stort sett alle telefoner.

2. tynne telefoner ligger dårligere i hånden enn tykkere etter min mening og ganske sikkert også utfra ergonomiske prinsipper.

 

Først til punkt 2. Dette mener du garantert ikke? Du mener da vel ikke at man lager tykke telefoner for at de skal ligge bedre i hånden... hihi....

Så til ditt første punkt. Du må ha rimelig tykke Nokiabriller på deg for å ikke se designperlene fra SE. Og å påstå at alle telefonene er like, ja da vet du rett og slett ikke hva du snakker om. Og tastene til SE er av ypperste kvalitet. Du er rett og slett full av bull-shit!

 

Så til topic. Denne Nokian har vi sett ørten ganger før. Plastic Fantastic! Kjedelig, kjedelig og atter kjedelig. At den får fiks innendørs, tyder vel på at dette er a-gps. Ikke noe revolusjonerende i det...

Lenke til kommentar

Ok, så er det på med hjelmen, fram med sandsekkene og maskingeværet i stilling. Nokia vs Sony Ericsson! Feuer!!! :) :)

 

Jeg er enig med at en del av de nye nokiatelefonene er boring. Og jeg synes ikke Sony Ericsson lager så boring telefoner. Jeg vil her legge til at begge de to merkene er de jeg liker best.

 

Jeg har en Nokia 3129 Classic, og den knirker som et helvete. Den ser heller ikke så veldig spennende ut, men er ellers slank og grei å bruke.

 

Kjøpte i går en E71, og overgangen fra 3120 Classic til E71 var som fra en gammel Lada til en ny BMW. Her var det ikke knirk, og det var fløyelsmyke taster. Boring var den heller ikke. Så Nokia kan når de vil.

 

Nå er jo E71 i en noget annen prisklasse enn 3120 Classic, men ta f.eks N78 og 6220 Classic. Byggekvaliteten er ikke plagsomt høy på de to, og de er ikke noen billigtelefoner.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Poe, du skal være forsiktig med å slenge Nokiabrille komentarene dine. Du er tydeligvis den her inne på forumet med de største og tykkeste brillene på. Innlegget ditt er gjennomsyret av SE (ja la oss nå bare kalle det SE-brille syn).

 

Så over til topic. Nokia 6110 Navigator var en morsom og god telefon (god lyd, gps delen, god skjerm og grei størrelse). Det virker ikke som Nokia har tatt noen store steg fra forgjengeren til denne. Designet bydde ikke på mye nytt.

Lenke til kommentar
Poe, du skal være forsiktig med å slenge Nokiabrille komentarene dine. Du er tydeligvis den her inne på forumet med de største og tykkeste brillene på. Innlegget ditt er gjennomsyret av SE (ja la oss nå bare kalle det SE-brille syn).

 

Så over til topic. Nokia 6110 Navigator var en morsom og god telefon (god lyd, gps delen, god skjerm og grei størrelse). Det virker ikke som Nokia har tatt noen store steg fra forgjengeren til denne. Designet bydde ikke på mye nytt.

 

 

Designet er tilpasset utseendet på en del av de nye telefonene fra Nokia, ellers er nok mye likt, ja. Borte er dessverre kameradekslet. 6110 Navigator er en av de telefonene jeg har vært mest fornøyd med. Hadde den ikke manglet wi-fi, hadde den vært helt ideell (for meg).

Lenke til kommentar
Poe, du skal være forsiktig med å slenge Nokiabrille komentarene dine. Du er tydeligvis den her inne på forumet med de største og tykkeste brillene på. Innlegget ditt er gjennomsyret av SE (ja la oss nå bare kalle det SE-brille syn).

 

Phø! Jeg bruker kun solbriller på solfylte dager, ellers er jeg uten briller. Men med det resultat at jeg klarer å se god design, når det er til stedet, og kjedelig plastic-fantastic-design når det er fakta... Og det er da flere som lager ypperlige telefoner, det er ikke bare SE. Se på HTC f.eks, eller samsung, eller LG. Men Nokia derimot har gått seg fast i sitt plastic fantastic utsende... Men liker du knirking, slark og "fettete" plast, so bee my guest!

Lenke til kommentar

Bare for å kommentere er jeg helt enig i at nokia har kjedlig design. Når det er sagt synes jeg ikke dette er den styggeste telefonen nokia har kommet men. Telefonen ser billig ut, men har samtidig et klassisk nokia preg over seg. Og siden den er slide, så bli det på en måte litt moderne også :p Det med at sony ericsson har kjedelig design er jo først og fremst knyttet til at de fleste telefonene har lik form. Men sony ericsson kan i det minste det med fargebruk. SE er jo rett og slett overlegen nokia i design. Men jeg syns vi bør ta opp dette i en egen tråd hvis noen vil fortsette diskusjonen, noe det garantert er.

 

For å kommentere 6120 så er jeg helt sikker på at den kommer til å bli svært populær. Den slår nok an hos de som ønsker seg gps på mobil, men samtidig ikke stiller store krav til spesifikisasjonene ellers. Så denne kommer det garantert til å selges mange av.

Lenke til kommentar

Bare sånn at dere er obs på det, er det de kjedeligste telefonene det selges mest av. Se Nokia 6300, Nokia 5310, Sony Ericsson K810, osv.

 

Det eneste jeg syns er "feil" med designet på Nokia 6210 er mangelen på linsedeksel. Spør du meg var linsedekselet det som gjorde 6110 Navigator komplett. Det er bare å erklære at dere er enig: LINSEDEKSEL MÅ TIL! :D

Lenke til kommentar
Poe, du skal være forsiktig med å slenge Nokiabrille komentarene dine. Du er tydeligvis den her inne på forumet med de største og tykkeste brillene på. Innlegget ditt er gjennomsyret av SE (ja la oss nå bare kalle det SE-brille syn).

 

Phø! Jeg bruker kun solbriller på solfylte dager, ellers er jeg uten briller. Men med det resultat at jeg klarer å se god design, når det er til stedet, og kjedelig plastic-fantastic-design når det er fakta... Og det er da flere som lager ypperlige telefoner, det er ikke bare SE. Se på HTC f.eks, eller samsung, eller LG. Men Nokia derimot har gått seg fast i sitt plastic fantastic utsende... Men liker du knirking, slark og "fettete" plast, so bee my guest!

 

Du framstår som en grinete gammel kverulant :!:

 

Vel, både Nokia og Sony Erikson lager både bra å dårlige mobiler, sånn er det bare. Poenget er å finne den en liker best selv, å om en gjør det så er ikke de andre dårlige av den grunn. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det eneste jeg syns er "feil" med designet på Nokia 6210 er mangelen på linsedeksel. Spør du meg var linsedekselet det som gjorde 6110 Navigator komplett. Det er bare å erklære at dere er enig: LINSEDEKSEL MÅ TIL! :D

Linsedekselet på 6110 er bare noe dritt! Etter å ha hatt min i 3-5 dager ble det ødlagt, så jeg måtte sende inn på reprasjon. Det blir også bulkete med en gang.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg syns er "feil" med designet på Nokia 6210 er mangelen på linsedeksel. Spør du meg var linsedekselet det som gjorde 6110 Navigator komplett. Det er bare å erklære at dere er enig: LINSEDEKSEL MÅ TIL! :D

Linsedekselet på 6110 er bare noe dritt! Etter å ha hatt min i 3-5 dager ble det ødlagt, så jeg måtte sende inn på reprasjon. Det blir også bulkete med en gang.

 

 

Jeg hadde ikke problemer med linsedekslet, men ripete og bulkete ble det fort. Skulle ingenting til! på www.skalshop.se selger de deksler og displaybeskyttelsesfilm bl.a til 6110 Navigator.

 

Fikk også lett riper i skjermen. Faens navgator-dekor på den originale beskyttelsesfilmen gjorde at jeg måtte fjerne det med en gang. Og skjermen var meget mottakelig for riper. Jeg behandler telefonene forsiktg. Burde jo kjøpt beskyttelsesfilm hos f.eks Clas Ohlson med en gang.

Lenke til kommentar
Nokia + design = boring!

Så ut som en veldig rå telefon som sikkert kommer til å selge i og med at kjøperne kanskje ikke er de som brys mest om design, men den så ganske kjedelig og tjukk ut.

 

Tja mulig det,men bedre med en litt kjedelig tlf som funker enn en som ikke funker.

Personelig har jeg 4 abb, 2 av disse er i jobben og har Nokia,har ikke hatt feil på disse i alle de år de har vært brukt og det er tøff bruk, på de 2 andre abb for privat bruk har jeg en nokia og en sony ericsson, der har SE vært på rep 4 av de siste 6 mnd , det samme med tidligere telefoner frs SE så nå skal kjøpet heves og erstattes med Nokia også der.

Lenke til kommentar
Nokia + design = boring!

Så ut som en veldig rå telefon som sikkert kommer til å selge i og med at kjøperne kanskje ikke er de som brys mest om design, men den så ganske kjedelig og tjukk ut.

 

Tja mulig det,men bedre med en litt kjedelig tlf som funker enn en som ikke funker.

Personelig har jeg 4 abb, 2 av disse er i jobben og har Nokia,har ikke hatt feil på disse i alle de år de har vært brukt og det er tøff bruk, på de 2 andre abb for privat bruk har jeg en nokia og en sony ericsson, der har SE vært på rep 4 av de siste 6 mnd , det samme med tidligere telefoner frs SE så nå skal kjøpet heves og erstattes med Nokia også der.

 

Nå vet jeg jo ikke hvilke Nokiatelefoner du har, og hvilken SE du har, men dette gjenspeiler neppe virkeligheten. Jeg har hatt problemer med samtlige Nokiatelefoner jeg har eid, med unntak av en 6070, som er så treg at den ikke blir brukt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...