Gå til innhold

Kritisk fiks for Firefox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bedre å tro at det er pga. få sikkerhets hull altså, enn at de er trege å tette hullene? :)

 

Opera har vel ikke så god mulighet for det heller uten å irritere sine brukere med ny installasjon i tider og utider. For Opera kan ikke bare oppdateres, den må jo gjennedlastes og gjeninstalleres.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar
Der ser vi ingen er perfekt.

Men det er jo positivt at det blir tatt tak i.

Snakker du om amobil?

 

Men på den andre siden, burde jo folk begynne å tro at Opera er best. Siden de aldri tilsynelatende trenger å levere ut kritiske fikser, som Firefox gjør hver uke.

Opera trenger kanskje ikke legge ut fikser,da det er forholdsvis få som bruker den som nettleser. Er kanskje ikke så interresant for crackere å angripe nettopp på grunn av dette.

Men ikke missforstå nå. Tror Opera er bra jeg.

Men har ikke prøvd den selv. (enda)

Lenke til kommentar
Opera oppdateres, alt som er forskjellig fra Firefox, er at man må laste ned og kjøre oppdateringen selv.

Kan ikke si det er gjeninstallering.

Likevel en trøttende måte i forhold til Firefox fra min erfaring. Faren min som jeg fikk over på Opera oppdaterer ikke selv i det hele tatt. Det er jeg som står for oppdateringen når jeg er innom mellom studieperiodene. Og når en 50 år gammel person som faktisk er ganske oppdatert på IT-fronten ikke kan ta seg bryet så tror jeg den vanelige bruker kan slite også med å holde seg til en oppdatert versjon.

 

Jeg skal ikke hoppe direkte til markedsandel-argumentet da jeg synes det er hørt for mange ganger før :p

Lenke til kommentar
Hvorfor skal det være usaklig? Det er et kjent faktum at man prioriterer programvaren folk flest bruker. Derfor kommer Apple, Mozilla og Opera best ut tilsynelatende.

 

ja, men det er usaklig å bare halveis godkjenne et argument for at den er "brukt for mye".

vis alle hadde gjort slik ville man aldri kommet frem til fornuftige ting av en diskusjon..

Lenke til kommentar

Opera er vel som regel best når man kommer til sikekrhet og antall hull? Jeg foretrekker Opera jeg, men det er jo ikke bare pga det.

 

Er litt lei nå, er ikke en dag uten at det er en alvorlig feil fiks på et eller annet som bør tettes for å slippe noe crap på pcen. Ikke en dag!

 

Screamer (netradio) er vel det eneste som ikke har kommet feilfiks pga sikkerhet (det jeg vet). Ellers er vel alt fra Windows til adobe flash samt java en konstant sikkerhet oppgraderingsjobb. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...