Gå til innhold

Fujitsu Siemens Computers kan forsvinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker ikke FSC-bærbare. De føles ofte litt billig laget, og på enkelte modeller er tastatur-layouten helt elendig.

 

Var borti en type der Windows-knappen var oppe til høyre, "|/§" (som er til venstre for "1") var der Windows-knappen bruker å være, space var kjempeliten osv osv. Virket som om noen hadde satt på knappene i blinde.

 

Med andre ord vil det ikke bli noe savn for meg om de forsvinner.

Lenke til kommentar
Liker ikke FSC-bærbare. De føles ofte litt billig laget, og på enkelte modeller er tastatur-layouten helt elendig.

 

Min P7230 ble laget i Tyskland og jeg har aldri vært borti en laptop med lignende, solid, byggekvalitet.

 

Jeg sa "føles ofte", ikke alltid. Og hvis du ikke har vært borti noe lignende, regner jeg med at du ikke har prøvd ThinkPad :)

Lenke til kommentar
Liker ikke FSC-bærbare. De føles ofte litt billig laget, og på enkelte modeller er tastatur-layouten helt elendig.

 

Min P7230 ble laget i Tyskland og jeg har aldri vært borti en laptop med lignende, solid, byggekvalitet.

 

Da har du aldri testa en IBM/Lenovo.

 

Og jeg er glad!

 

WCM systemet de bruker er noe _dritt_ og gir meg masse ekstra arbeid nå om sommeren :(

Lenke til kommentar

Samboeren min har en FS lappis og det er en drittmaskin uten sidestykke. Selv min 8 år gamle Dell Inspiron 4150 har bedre kvalitet. Den verste svakheten med denne maskinen er at tastatur og touchpad falles ut vilkårlig mens hun skriver på den. Vi har prøvd å finne en fiks, det finnes plenty av folk med liknende problem, men dessverre ingen fiks.

 

Hadde hun kjøpt den her i Norge ville saken vært enkel, problemet er at hun kjøpte den i Italia for noen år siden og vi må nok se langt etter noen fiks derfra. Det beste er antageligvis å kaste den og kjøpe en ny, hun vil ha Macbook, så den blir vel byttet ut uansett.

Lenke til kommentar
ikke noe savn... FS maskinene er jo like ustabile som en dame med mens... i ene øyeblikket ser alt ut til å gå bra, men plutselig smeller det... og for all del ikke glemme hvor mye fårhåndsinstallert møkk det er på dem! må jo formatere dem rett ut av esken jo...

 

Jeg har aldri sett en kjøpemaskin som ikke kommer uten tonnesvis av unødvendig drit som man må avinstallere.

Lenke til kommentar
ikke noe savn... FS maskinene er jo like ustabile som en dame med mens... i ene øyeblikket ser alt ut til å gå bra, men plutselig smeller det... og for all del ikke glemme hvor mye fårhåndsinstallert møkk det er på dem! må jo formatere dem rett ut av esken jo...

 

Jeg har aldri sett en kjøpemaskin som ikke kommer uten tonnesvis av unødvendig drit som man må avinstallere.

 

 

men FS maskinene tar kaka

Lenke til kommentar
ikke noe savn... FS maskinene er jo like ustabile som en dame med mens... i ene øyeblikket ser alt ut til å gå bra, men plutselig smeller det... og for all del ikke glemme hvor mye fårhåndsinstallert møkk det er på dem! må jo formatere dem rett ut av esken jo...

Jeg synes ikke det er mer enn andre - faktisk hakket mindre. Har du prøvd en HP..? ;)

 

Uansett er det vel nesten bare en leverandør som faktisk putter fornuftig programvare inn, og det er IBM. Nå er det mye dritt fra dem også, men ikke bare dritt.

Lenke til kommentar
ikke noe savn... FS maskinene er jo like ustabile som en dame med mens... i ene øyeblikket ser alt ut til å gå bra, men plutselig smeller det... og for all del ikke glemme hvor mye fårhåndsinstallert møkk det er på dem! må jo formatere dem rett ut av esken jo...

 

Jeg har aldri sett en kjøpemaskin som ikke kommer uten tonnesvis av unødvendig drit som man må avinstallere.

Jeg kjøpte en Macbook for en tid siden.. og der var det veldig lite unødig dritt som var eller ble lagt inn. Jeg fikk riktignok noen tilbud, men det var mulig å si nei til å innstallere disse tingene. Mesteparten av dritten har jeg lagt inn selv. Dvs Safari og endel andre Apple programvare(mesteparten nyttig) ligger riktignok forhåndsinnstallert, men det er ikke type shareware som man må betale for 2 mnd etter etc.

Lenke til kommentar

har vel noe med at apple har sitt eget programvaremessig økosystem.

 

skal du ha osx så kjøp en mac, ingen vei utenom.

 

men skal du ha windows så har du dell, hp, og en drøss andre firma. slike forhold presser prisen ned, og på samme måte som at telenor og netcom sponser mobiler så sponser norton og gjengen windows maskiner.

 

produsentene av windows-kjørende maskiner ligger allerede på smertegrensen når det gjelder fortjeneste. og når flesteparten av kundene ser på pris først så er beste måten å senke den på å få sponsing på plass.

 

pokker og, jeg undres på hvor mye asus får betalt av microsoft for at windows blir lagt inn på eeepc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...