Gå til innhold

Sjekk hvor vennene dine er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, det har eksistert og eksisterer en haug med tjenester som gjør dette allerede. Ingen har sp langt tatt av, ett av problemene er dette med datasikkerhet og privatliv. Det har eksistert buddy/kompis-tjenester fra NetCom og Telenor som kunne finne vennene dine, Parlay og ParlayX-API'ene har støttet dette i mange år, det norske nettsammfunet moot.no gjør dette. Ikke noe nytt under solen. Minnes også et prosjekt som het "FindMyFriends" under UKA'07 i Trondheim i høst, det skulle kunne lokalisere venner og gi interessant statisikk om de besøkende på Studentersamfundet. Til tross for mange brukere og mye potensiale ble ikke systemet så mye brukt.

Lenke til kommentar

De tjenestene som mobilselskapene tidligere har tilbudt har jo basert seg på triangulering, noe som ikke er særlig presist. Betyr jo ikke noe for meg å vite hvor noen er innen 1,5 km. radius...

Kan vel bare benyttes til å lokalisere noen i særdeles grisgrente strøk :p

 

Synes det er en ok tjeneste, skal prøve den selv, selv om jeg ikke umiddelbart har noe behov for det, og dessverre vil den jo koble ut så fort man kommer inn i et hus med noen etasjer over, og man er langt i fra vinduet.

 

Personvern er jo ok, man velger jo selv hvem som skal kunne se hvor du er, ikke sant? Har heller ikke noe å skjule med hvor jeg befinner meg, kun når jeg skal shoppe julegaver :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...