Gå til innhold

Warhammer Online skaleres ned (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da ikke nyheter etter 4 dager :p

 

 

Klassene er ikke så viktig, det kommer kanskje nye eller så blir de fikset for så å komme inn.

 

Derimot byene er jeg mer interessert i, de har sagt at de har tenkt tanken på ruleringen av hvilken by man kan raide, noe jeg for guds skyld håper at ikke blir permanent, vi må ha friheten til å raide hvilken som helst by. Det er nokså greit å ha 2 byer i starten.

Lenke til kommentar
Det er da ikke nyheter etter 4 dager :p

 

 

Klassene er ikke så viktig, det kommer kanskje nye eller så blir de fikset for så å komme inn.

 

Derimot byene er jeg mer interessert i, de har sagt at de har tenkt tanken på ruleringen av hvilken by man kan raide, noe jeg for guds skyld håper at ikke blir permanent, vi må ha friheten til å raide hvilken som helst by. Det er nokså greit å ha 2 byer i starten.

 

Virker så typisk av Mythic Entertainment å love noe og så gå tilbake på det ^^

 

Spilte Dark Age of Camelot i 6 år, som er av Mythic også.

Lenke til kommentar
Nå er det WoW som har tatt mange ideer fra warhammer. Warhammer er og blir den orginale ideen, så jeg tror dette blir utrolig bra. Kommer til å stjele utrolig mange fra WoW.

 

Tjaa... Vil nå heller si at Tolkien la grunnbasen for alt dette, og at alle slike spill har tatt i fra han..

Lenke til kommentar
Tror dette spillet har mulighet til å bli veldig bra.

 

Nå er det WoW som har tatt mange ideer fra warhammer. Warhammer er og blir den orginale ideen, så jeg tror dette blir utrolig bra. Kommer til å stjele utrolig mange fra WoW.

 

Du skal i grunnen lete lenge for å finne noe som er orginalt med Warhammer. De stjeler stort det som er av bakgrunnsmateriale fra andre store spill-universer eller fra litteraturen.

 

Men at Warcraft er enda et hakk værre, i og med at de igjen stjeler nesten hele sin bakgrunn fra Warhammer universet, det er jeg enig med deg i. Det hadde talt mere til Warcraft sin fordel hvis de hadde gjort som GW gjør og stjælt litt her og der istedenfor å bare prøve å være en kopi av warhammer-universet.

 

Når det gjelder reduksjonen i innhold så tror jeg reduksjon i antall klasser er helt grei. Som andre sier er ikke reduksjon fra 24 til 20 klasser av så stor betydning, særlig når disse 4 kan dukke opp etter lansering og da kanskje være betydelig forbedret.

 

Reduksjonen fra 6 til 2 byer kan kanskje virke positivt på aktivitetsnivået rundt de to byene, men det vil være veldig negativt med tanke på trofasthet mot warhammer-universet. Den opprinnelige tanken var jo at hver av de 6 rasene skulle ha sin hovedstad, med hovedoppgave å forsvare den, eller å angripe rivalen (dverger mot orker, Imperiet mot Kaos, Høyalver mot mørkalver). Hvis man kutter ut 4 av disse 6 byene (uten at man samtidig kutter ut de 4 rasene som holdt til i de byene) så vil det bli slik at alle de "onde" samler seg i en by mens de gode samler seg i den andre. I og med at det ikke finnes noen byer i Warhammer-universet hvor det er normalt at rasene omgår hverandre (med et mulig unntak for Marienburg, som helt sikkert ikke er en av de 6 byene de har utviklet som hovedstad) så vil det bli feil i forhold til bakgrunnsmaterialet å samle 3 raser i en og samme hovedstad.

Lenke til kommentar

Bra de ikke bare pøser ut masse greier som egentlig ikke er av så bra kvalitet og kutter og heller evt putter det inn igjen etter lansering. Enten som en oppdatering eller som utvidelsespakke (mest sannsynlig). Samme gjelder jo klassene også.

 

Gleder meg till og se hva de putter ut og håper ikke de kutter enda mer fra spillet.

Lenke til kommentar

Da slipper de iallfall å gå på den blemma som Funcom gjorde med Age of Conan, hvor de valgte mengde foran kvalitet.

 

Håper vi får se byene igjen for det var veldig mye stilig konsept arbeid rundt de. Jeg hadde spesielt sett fram til hva de gjorde med Chaos byen.

Lenke til kommentar
Selv om Warhammer er et eldre fenomen en Warcraft, ser dette spillet ut som en ren WoW-clon. Muligens det kommer til bli populært likevel om det har WoW sitt "enkle" klientell som målgruppe. ;)

 

Ikke la dette bli en wow vs warhammer post. Dette går på preferanser.

 

Å det blir helt bak mål å si at dette har WoW sitt enkle klientell som målgruppe.

 

Dark Age of Camelot kom med mye nytt på banen. Det tror jeg Warhammer Online også vil klare.

Lenke til kommentar
Men at Warcraft er enda et hakk værre, i og med at de igjen stjeler nesten hele sin bakgrunn fra Warhammer universet, det er jeg enig med deg i. Det hadde talt mere til Warcraft sin fordel hvis de hadde gjort som GW gjør og stjælt litt her og der istedenfor å bare prøve å være en kopi av warhammer-universet.

 

Det er i utgangspunktet ikke så rart. Warcraft var opprinnelig ment som et dataspill basert på Warhammer-universet.

 

Men før avtalen var i havn mellom Blizzard og Games Workshop, begynte Blizzard med utviklingen av spillet.

Så trakk Games Workshop seg ut av forhandlingene og Blizzard gjorde noen endringer her og der, og voila, Warcraft. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...