Gå til innhold

Kjøpe skorpion eller tarantell?


Anbefalte innlegg

Jeg hadde et akvarium, men det veldig kjedelig og jeg glemte å gi fiskene mat, så jeg fikk en idé om å bruke akvariet som terrarium. Jeg har alltid vært fascinert av edderkopper, taranteller spesielt. Jeg var på dyrebutikken i dag og så litt hva som var, og snakket med en som jobbet der. Det var to interessante skapninger der.

 

Det var en chilensk tarantell, usikker på det fulle navnet, mannen i butikken kalte den bare "chileneren". Det er denne som blir mest solgt i Norge, og den er liksom veldig rolig og fin for nybegynnere.

 

Den andre var en svart Keiser Skorpion, som jeg synes var veldig stilig. Begge to kunne holdes sa mannen, selv om jeg er fullt klar over at ingen av dem er klassiske kosedyr.

 

Begge to kostet ca. 500 kr, så er ikke prisen det står på. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge av de to, fint om folk kan si hvilken de ville valgt, og HVORFOR. Kanskje sette opp en poll? Veldig fint om folk som faktisk vet noe om en eller begge av de to, og kan si for/mot, eventuelt hva som er best for en nybegynner i feltet som meg. Om du bare vil si "velg skorpionen, den er tøffest" så la vær, helst.

 

Bilde/fakta av keiser skorpionen:

http://members.aol.com/zwonpresentation/empcare.htm

 

Bilde av tarantellen:

http://www.chm.bris.ac.uk/motm/spider/chilerose.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei tror ikke det går an. Da vil de nok angripe hverandre og dø, eller dø av frykten eller fordi de ikke vil være i stand til å drepe hverandre (siden jeg da ville hatt en eller annen vegg i mellom dem.)

 

Faktisk, så er jo det akvariumet ganske stort, dobbel størrelse av de små glass terrariene som man ser taranteller i på dyrebutikken. Om jeg hadde fått til en vegg i akvariet kunne det faktisk gå an, men luktene og sånn ville vel fått dem til å gå berserk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Ta en skorpion, de er utrolig stilige.

En venn av meg hadde en tarantell men det var ganske så kjedelig, siden den lå i hula si hele tiden.

Lenke til kommentar

Åhh.. No fekk eg òg lyst på skorpion eller liknande. Trur eg skal skaffe meg skorpion når eg flyttar på hybel. Eg må innrømme at eg deler synspunkta til dei andre her, tarantellen har ein uvane av å krølle seg inn i eit hjørne eller noko, som kanskje ikkje er så veldig spanande. Men spinn den nett? Det må jo vere eit lite pluss :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...