Gå til innhold

Guide: Miniguide: Nettbasert antivirus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle er gode . Men det er en stor bakdel at de benytter activex.

De burde hatt både activex og java - valgbart av bruker -eller mininedlasting av en "light" klient man kan kjøre lokalt.

Hadde forleden en browser hijack som forhindret meg fra å kjøre housecall eller andre online trojanscans. Måtte kjøre browser uten addons og laste ned malawarebytes for å bli kvitt skiten.

Lenke til kommentar

Om du trenger virusbeskyttelse eller ikke har mye å gjøre med hvor mange brukere plattformen har, ikke sikkerheten. Så ved å si at bytt til Linux for å unngå virus, så oppfordrer du også til å få mer virus til den plattformen.

 

For meg er ESET Smart Security det aller beste på markedet. Det plager deg ikke med beskjeder, har den mest effektive og raskeste søket etter både virus og spyware og har en enkel brukerflate som tar forbløffende lite RAM. Da er det klart at det er verdt det lille beløpet hvert år, og kan foretrekkes framfor samtlige nettbaserte utgaver.

Lenke til kommentar
Om du trenger virusbeskyttelse eller ikke har mye å gjøre med hvor mange brukere plattformen har, ikke sikkerheten. Så ved å si at bytt til Linux for å unngå virus, så oppfordrer du også til å få mer virus til den plattformen.

Det du sier der er feil. Det er ikke bare hvor mange som bruker de forskjellige OS'ene, men hvordan de er bygd opp (behandling av .exe filer) som teller.

Linux malware Wikipedia

Linux vs. Windows Viruses

 

There has not yet been a single widespread Linux malware threat of the type that Microsoft Windows software currently faces, this is commonly attributed to the malware's lack of root access and fast updates to most Linux vulnerabilities.[2]

 

jeg kom over flere sånne artikler med et google søk: "viruses og linux"

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er bra med en sådan oversikt. Noen av dem har jeg ikke vært oppmerksom på, men der er også en som ikke er komme med, Symantec.

Det jeg vil spør om er, har dere hatt problemer med web skanning? Jeg mener fått skade på programvare.

Jeg skannede i går med BitDefender og det gik bra, men så skannede jeg med Eset og pc lukkede mitt i skanningen. Det samme skjede med Windows Live OneCare. Da jeg ikke vidste hva grunnen var tok jeg nøttbremsen og brukte system restore. Nu går det bra med Windows Live OneCare.

For noen år siden fikk jeg også et problem med noen funksjoner i Windows etter skanning. Det løste sig etter noen oppdateringer som kom etter en tid.

Endret av Comox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...