Gå til innhold

Svindler nordmenn med tapt anrop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig det er jeg som er sær, men jeg ringer aldri opp tapte anrop fra numre som ikke er i telefonlisten min. Dersom nummeret er ukjent, får oppringer prøve på nytt senere. Kanskje ikke så dumt dersom man risikerer å bli svindlet.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Mulig det er jeg som er sær, men jeg ringer aldri opp tapte anrop fra numre som ikke er i telefonlisten min. Dersom nummeret er ukjent, får oppringer prøve på nytt senere. Kanskje ikke så dumt dersom man risikerer å bli svindlet.

 

Ørjan...

 

samme her, alternativt så bli nummeret sjekket på nettet i tilfelle det er kjentfolk med nytt nummer.

 

men å ringe tilbake blindt blir rett og slett ikke gjort.

Lenke til kommentar
Når vi ringer Telenor Kundeservice har de problemer med å kunne gi oss pris på en samtale til denne typen nummer, og undersøker lenge og vel før de ringer oss tilbake. De ringer oss faktisk tilbake 2 ganger før de kan gi oss en pris.

 

Dere får det til å virke som om man må stille et vanskelig og uvanlig spørsmål for at dette skal skje...

Lenke til kommentar
Er det ikke en eller annen lov her i landet som forbyr å ta massevis av penger for en samtale uten å informere om det? Det må da være en grunn til at supporttelefoner og slikt opplyser om at "tjenesten koster $shitload fra du får svar"?

 

+882 betyr at det er ett utenlandsnummer...

 

hadde det startet med +47 så hadde det vært ett norsk nummer...

 

faktisk så er +882 og +883 nummer slikt som blir brukt for satelitttelefoni og lignende. dem hører ikke til under ett spesifikk land...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/International..._(country_code)

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke hatt dette problemet, så langt... Men om de ikke på en eller annen måte kommer seg inn i hver opperatørs sitt nummer register så kan det jo være en løsning og få nummeret sitt fjernet fra telefonkatalogen (noe jeg har gjort i mange år. Samtidig som du slipper selgere). Og dermed også fra 1881.no, telefonkatalogen.no, etc.

 

Om de bare kjører på tilfeldige nummre vill vi vell alle få en slik "samtale" som ubesvart.

 

Uansett. Bra de publiserer en slik artikkel. Sikkert mange som kanskje ikke hadde tenkt på det og fått en overaskelse i posten.

Lenke til kommentar

Fikk en slik samtale den 7. Juli. Trodde først det var noen som hadde ringt veldig feil. Ble litt overrasket da jeg så nyheten på amobil om akkurat den typen nr. Men falt meg ikke inn å ringe tilbake til et utenlandsnr, da skal jeg være veldig sikker på at det er noen jeg kjenner. Så at noen i det hele tatt kan klare å ringe tilbake til et utenlandsnr de ikke kjenner er jo helt på tryne, nesten så de fortjener å betale 37kr minuttet for det. Men men, alltid noen som ikke er skarpeste kniven i skuffen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...