Gå til innhold

Utvider utvalget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir jo 3x ganger dyrere da. DDR3 RAM koster flesk i forhold til DDR2

Jo, men jeg ville ikke vågt meg på nVidia-chipsett mm. det var 790i :p

 

Men uansett, se på det som en investering. Kjøp den billigste DDR3-rammen man finner, hastighet og latency har vanvittig lite å si på ytelsen. Så og si alle DDR3-sett yter greit uansett. Man får 2gb sett for 600kr og 4gb sett for 1300kr. Uansett, vis man kjøper et nVidia-chipsett, så er det pga. SLI, og da vil man sannsynligvis ha lagt ut så mange penger for skjermkort at lommeboken tillater 200-500kr ekstra for RAM.

 

Ikke at 780i er håpløst, men mitt inntrykk er at 790i er mye mer stabilt og overklokker mye bedre. Etter at harddiskkorrupsjonsproblemet med fikset er det ikke så mye plukk igjen på det heller.

Lenke til kommentar
Mitt 780i med E6600 er dønn stabilt på 1333MHz. Har kjørt på nuværende clock siden februar. 3.2GHz går også men da crasher det litt innimellom.

Det er nå en veldig moderat klokk på en dualcore. 680/780i skal klare opp mot 500fsb på dualcore uten de store problemene. Jeg klarte 1700fsb på min q6600 på et 680i chipsett. Problemet med 680/780i er at det er lotto hvordan de klokker, og hvordan den hw du har sammen med kortet fungerer. Bla. så liker minnekontrolleren dårlig med enn 4GB ram, og de har en tendens til å dø ganske fort. Mitt hk holdt vel ca 6mnder.

Lenke til kommentar
Mitt 780i med E6600 er dønn stabilt på 1333MHz. Har kjørt på nuværende clock siden februar. 3.2GHz går også men da crasher det litt innimellom.

Det er nå en veldig moderat klokk på en dualcore. 680/780i skal klare opp mot 500fsb på dualcore uten de store problemene. Jeg klarte 1700fsb på min q6600 på et 680i chipsett ... Mitt hk holdt vel ca 6mnder.

Stabilt for meg er ikke det samme som å boote og kjøre benchmarks i noen timer. Stabilt for meg betyr at kortet kjører 24/7 og at jeg kan spille spill, snakke på skype og høre musikk ... samtidig. Det er slik kortet mitt fungerer nå og da er jeg strålende fornøyd med en 25% klokk.

 

Hadde også en 680i. Det holdt i ett år, men jeg fiklet ekstremt mye med det så det var min egen feil at det tislutt tok kvelden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...