Gå til innhold

DirectX 11 får mer realisme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hadde kanskje vært på sin plass å nevne om denne versjonen får støtte på andre platformer enn Vista, siden dette var det mest omdiskuterte aspektet ved nåværende versjon?

 

Tror ikke MS slipper DirectX til andre platformer. Hvis de gjorde, hva ville holde tilbake kundene?

Lenke til kommentar
Det hadde kanskje vært på sin plass å nevne om denne versjonen får støtte på andre platformer enn Vista, siden dette var det mest omdiskuterte aspektet ved nåværende versjon?

 

Tror ikke MS slipper DirectX til andre platformer. Hvis de gjorde, hva ville holde tilbake kundene?

Jeg tror han mente til andre Windows plattformer, ikke andre plattformer.

Lenke til kommentar
Oioioi Hva er dette? DirectX ... Konsekvente du liksom..

Jeg skjønner ikke helt poenget med den posten din...

 

Reagerer du på at de skriver DirectX med stor X? for det er det som er navnet på DirectX.

Eller reager du på det at Microsoft fortsatt kaller det DirectX, selv om det nå er versjon 11? i såfall så har jo denne samlingen med APIer alltid het DirectX, siden det var en samling APIer som alle begynte med Direct*

 

Ontopic: Jeg håper DirectX 11 blir tillgjengelig til andre platformer, mest av alt til Windows XP. Og da er det vel lov å håpe på bakoverkompabilitet med DirectX 10 på de OSene også!

Lenke til kommentar

"Eksempelvis kan man lage svært realistiske terreng ved hjelp av tesselering. Flere polygoner betyr tradisjonelt at ytelsen går ned, men med tesselering kan ytelsen opprettholdes. Dermed blir det opp til spillutviklerne å eventuelt bygge inn slik støtte nå i sine OpenGL-titler."

 

Hvis spillutviklerne skal bygge inn slik støtte i sine OpenGL titler hva skal vi da med DirectX 11?

 

DirectX og OpenGL er jo to forskjellige 3d standarder!

 

Web76

Endret av web76
Lenke til kommentar
"Eksempelvis kan man lage svært realistiske terreng ved hjelp av tesselering. Flere polygoner betyr tradisjonelt at ytelsen går ned, men med tesselering kan ytelsen opprettholdes. Dermed blir det opp til spillutviklerne å eventuelt bygge inn slik støtte nå i sine OpenGL-titler."

 

Hvis spillutviklerne skal bygge inn slik støtte i sine OpenGL titler hva skal vi da med DirectX 11?

 

Web76

Stusset litt over den setningen jeg og.

Lenke til kommentar
Oioioi Hva er dette? DirectX ... Konsekvente du liksom..

Jeg skjønner ikke helt poenget med den posten din...

 

Reagerer du på at de skriver DirectX med stor X? for det er det som er navnet på DirectX.

Eller reager du på det at Microsoft fortsatt kaller det DirectX, selv om det nå er versjon 11? i såfall så har jo denne samlingen med APIer alltid het DirectX, siden det var en samling APIer som alle begynte med Direct*

 

Ontopic: Jeg håper DirectX 11 blir tillgjengelig til andre platformer, mest av alt til Windows XP. Og da er det vel lov å håpe på bakoverkompabilitet med DirectX 10 på de OSene også!

 

Nei, det er bare Hardware nettverket som har sagt de skal være så konsekvente på å skrive skikkelig Norsk. Altså på "dems måte" skulle dette blitt Directx.

Og det ser da aldeles ikke ut som de "er så konsekvente alikevel" som de skal ha det til.

 

Selv syns jeg det er bare teit... Heter det DirectX, så heter det DirectX

Endret av SLi
Lenke til kommentar
Tessellation techniques are often used to manage datasets of polygons and divide them into suitable structures for rendering. Normally, at least for real-time rendering, the data is tessellated into triangles, which is sometimes referred to as triangulation. In computer-aided design, arbitrary 3D shapes are often too complicated to analyze directly. So they are divided (tessellated) into a mesh of small, easy-to-analyze pieces -- usually either irregular tetrahedrons, or irregular hexahedrons. The mesh is used for finite element analysis. Some geodesic domes are designed by tessellating the sphere with triangles that are as close to equilateral triangles as possible.
Lenke til kommentar
Oioioi Hva er dette? DirectX ... Konsekvente du liksom..

Jeg skjønner ikke helt poenget med den posten din...

 

Reagerer du på at de skriver DirectX med stor X? for det er det som er navnet på DirectX.

Eller reager du på det at Microsoft fortsatt kaller det DirectX, selv om det nå er versjon 11? i såfall så har jo denne samlingen med APIer alltid het DirectX, siden det var en samling APIer som alle begynte med Direct*

 

Ontopic: Jeg håper DirectX 11 blir tillgjengelig til andre platformer, mest av alt til Windows XP. Og da er det vel lov å håpe på bakoverkompabilitet med DirectX 10 på de OSene også!

 

Nei, det er bare Hardware nettverket som har sagt de skal være så konsekvente på å skrive skikkelig Norsk. Altså på "dems måte" skulle dette blitt Directx.

Og det ser da aldeles ikke ut som de "er så konsekvente alikevel" som de skal ha det til.

 

Selv syns jeg det er bare teit... Heter det DirectX, så heter det DirectX

 

hæ? hvorfor skulle det hete Directx på "dems måte"? dessuten skriver de DirectX, skjønner ikke helt hva du klager på...

Lenke til kommentar

Kan ikke forestille meg at dette skulle komme til noe annen plattform enn Vista. Hvorfor i all verden skulle man plutselig støtte XP med DX11 og ikke DX10? Det skaper i alle fall bare rot.

Et annet spørsmål er hvorfor DX11 slippes allerede nå, syntes det er veldig tett opp mot DX10. DX10 har vel knapt nok fått skikkelig fotfeste.

Lenke til kommentar
Oioioi Hva er dette? DirectX ... Konsekvente du liksom..

Jeg skjønner ikke helt poenget med den posten din...

 

Reagerer du på at de skriver DirectX med stor X? for det er det som er navnet på DirectX.

Eller reager du på det at Microsoft fortsatt kaller det DirectX, selv om det nå er versjon 11? i såfall så har jo denne samlingen med APIer alltid het DirectX, siden det var en samling APIer som alle begynte med Direct*

 

Ontopic: Jeg håper DirectX 11 blir tillgjengelig til andre platformer, mest av alt til Windows XP. Og da er det vel lov å håpe på bakoverkompabilitet med DirectX 10 på de OSene også!

 

Nei, det er bare Hardware nettverket som har sagt de skal være så konsekvente på å skrive skikkelig Norsk. Altså på "dems måte" skulle dette blitt Directx.

Og det ser da aldeles ikke ut som de "er så konsekvente alikevel" som de skal ha det til.

 

Selv syns jeg det er bare teit... Heter det DirectX, så heter det DirectX

 

hæ? hvorfor skulle det hete Directx på "dems måte"? dessuten skriver de DirectX, skjønner ikke helt hva du klager på...

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=950132&hl=

Lenke til kommentar

Ut i fra hva jeg har hørt så kommer GPU'er som støtter DirectX 11 til neste år, iallefall fra nVIDIA. nVIDIA kommer forresten til å gå direkte til DX11, og dermed hoppe over DX10.1

 

Ut i fra hva jeg har hørt kommer DX11 til både Vista og innebygd i Windows 7

 

Fysikk kommer derimot ikke til å bli en del av DX11 ut i fra hva jeg har hørt, ergo må man fortette med PhysX (GPU og CPU) eller Havoc (CPU)

Lenke til kommentar
Det er fortsatt lang vei til fotorealisme, men man kan se enden av tunellen. Reagerte bare litt på at det knapt har kommet DX10(.1) spill i det hele tatt. Hvor mange titler har vi? 30?

Vi kommer til å se lite DX10.1 fremover.

De fleste kommer til å få rett til DX11 eller bruke kun DX10. Mulig noen kommer til å bruke DX10.0 + Multisample AA Resolve (DX10.1 funksjon som støttes både av ATI/NV)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...