Gå til innhold

Gratis bildeprogram blir bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Paint.NET er et gratis bilderedigeringsprogram som er basert på åpen kildekode.

Vel, åpent og åpent. Dette er basert på Microsoft .NET . Det jobbes riktignok med et prosjekt kalt Mono for å få .NET til å fungere under andre OS, men det er en evig catch up-lek med Microsofts utvikling av .NET. Det vil alltid henge etter. Microsoft spiller førstefiolin mens resten må henge etter så godt de kan.

 

Ellers så er ikke Paint.NET i nærheten av et så kraftig verktøy for bilderedigering som GIMP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Paint.NET er et gratis bilderedigeringsprogram som er basert på åpen kildekode.

Vel, åpent og åpent. Dette er basert på Microsoft .NET . Det jobbes riktignok med et prosjekt kalt Mono for å få .NET til å fungere under andre OS, men det er en evig catch up-lek med Microsofts utvikling av .NET. Det vil alltid henge etter. Microsoft spiller førstefiolin mens resten må henge etter så godt de kan.

 

Ellers så er ikke Paint.NET i nærheten av et så kraftig verktøy for bilderedigering som GIMP.

 

At det er åpent og plattformuavhengig er vel to forsjellige ting. Dog så prøver nok ikke Paint .NET å bli noen erstatter for GIMP. Fokuset til de to programmene er vel så forsjellig at de knapt kan sammenlignes. Jeg for min del synes paint programmet (har ikke testa paint .net desverre) er genialt til de små redigeringsjobbene man ikke trenger tung og avansert programvare for. På samme måte som man ikke henter fram Word/OOffice for å skrive et lett notat

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Siden du først nevner gimp her så hadde det vært fint om dere i akam kunne fiksa en test av gimp 2.6 når det kommer om ikke så lenge. Begynner å bli en god stund siden det var en test av gimp her.

 

Les litt mer om gimp 2.6 på gimpusers.com

Hvis de ikke klarer å koke sammen noe bedre enn f.eks "Testen" av Corel Paint Shop Pro X2, synes jeg heller at de kan spare seg/oss bryderiet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...