Gå til innhold

Kutter prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men ryktene nevner spesielt Intel Core 2 Duo E8500, E8400 og E7200. 45 nm dobbelkjerner skal også være meget aktuelle for priskutt.

 

Dette var da smør på flesk, så vidt jeg vet er de tre nevnte 45 nm dobbeltkjerne.

 

Sånn går det når man leser orginalartikklene feil. Der er det nemlig skrevet som følger.

The price cuts will affect both boxed and tray processors and we know that 45nm dual core models will be especially affected.

 

Intel plans to cut the price of the E8500, E8400 and E7200 and probably a few more CPUs.

Lenke til kommentar
Ser ut som det blir mest fokus på dobbelt-kjerner. Jeg har planer om å kjøpe en firekjerner i nærmeste framtid (Q9450), vil det lønne seg mye å vente?

Det vil alltids lønne seg å vente... bare se på prisene på fjorårets data-produkter!

Nei, du må bare hoppe i det og bestille det du har råd til.

og 2 kontra 4 kjerner er et vanskelig spørsmål. Dessverre er det ingen spill som er særlig optimalisert for 4 kjerner ennå, men driver du med bilderedigering, videokomprimering/redigering og mange programmer samtidig, er det alltids noe å hente på flere kjerner.

Skal du spille, er det fortsatt mhz som teller!

Lenke til kommentar
Ser ut som det blir mest fokus på dobbelt-kjerner. Jeg har planer om å kjøpe en firekjerner i nærmeste framtid (Q9450), vil det lønne seg mye å vente?

Om 13 dager får du vite om det lønner seg å vente. ;)

 

Q9450 skal vistnok fases ut til fordel for Q9550 som skal arve prislappen.

Lenke til kommentar
skal jeg komme med en aldri så liten spådom, så tror jeg ikke at det mest populære, som E8400 og Q9450 faller mere enn 10-15% :)

 

det har ihvertfall vært sånn før

 

Var det ikke sånn at Q9450 skal fases ut, og Q9550 skal falle i pris til 9450 nivå?

 

Da bør vel Q9450 falle mer enn 10-15% vel.

Lenke til kommentar

Hvor mye er det egentlig å hente på å bytte prosessor den dag idag?

 

Tenker da på det faktum at Nehalem er på trappene og det kanskje er smartere å vente 6mnd med å gjøre noen store forandringer?

 

 

 

Tenker på hva som egentlig er de store forskjellene i praksis på en E6600, en Q6600, en E8400, en Q9450, en E8600 og en Q9550?

 

 

En E6600 / Q6600 kan vell relativt lett klokkes såpass greit at det er vell snakk om minimale fordeler ved å ha noen nyere E8400 / Q9450 fremfor E6600 / Q6600, eller nå da E8600 / Q9550?

 

 

Forskjellen ligger jo i 2 vs 4kjerner, som gang på gang er er bevist at 2kjerner oftest gjør en minst like god jobb som en 4kjerner for en normal bruker, at en raskere og mer hissig 2kjerne gjerne er et smartere valg.

 

Uten om det så er jo forskjellen bare 65nm vs 45nm og forskjellige frekvenser?

Og siden du fint kan klokke en E6600 stabilt til 3.6-3.8GHz uten de største problemer, og egentlig nesten det samme med Q6600 så klarer vell de seg meget bra?

 

Forskjellen på en E6600 på 3.8GHz og en E8400 på 4.2GHz er vell ikke allverden?

Samme med en Q6600 på 3.6GHz og en Q9550 på 4.0GHz?

 

 

 

Så med andre ord, har du alt en grei Core 2 Duo prosessor så er det ikke så mye å hente i praksis og siden Nehalem blir en helt ny plattform så kan det være likså greit å vente?

Lenke til kommentar
Og ja - E6600 på stock speed holder til det aller meste idag. Man trenger egentlig ikke så mye bedre. Tiden er over for svindyre datamaskiner for å kjøre daglidagse oppgaver.

 

Man klarer seg faktisk greit med en E6400 også (og svakere enn dette). Faktisk skrur man sammen en meget akseptabel spillmaskin til ca 6 000 kr eks skjerm med dagens priser. Helt utrolig, når jeg tenker på hva jeg betalte for 1 1/2 år siden eks kabinett, skjerm etc.

Lenke til kommentar
Og ja - E6600 på stock speed holder til det aller meste idag. Man trenger egentlig ikke så mye bedre. Tiden er over for svindyre datamaskiner for å kjøre daglidagse oppgaver.

 

Man klarer seg faktisk greit med en E6400 også (og svakere enn dette). Faktisk skrur man sammen en meget akseptabel spillmaskin til ca 6 000 kr eks skjerm med dagens priser. Helt utrolig, når jeg tenker på hva jeg betalte for 1 1/2 år siden eks kabinett, skjerm etc.

Jadda, E8400, 4850, 4gb RAM og et P35-kort til 600kr så har man en gamer til 4k uten kabinett, PSU, HDD og sånt..

 

Har ikke vært lenge i bransjen, men kan ikke huske sist man fikk innholdet til en gamer til 5-6k :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...