Gå til innhold

Kulturo: Batman dumper Robin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Go Christian Bale! Sier meg helt enig i denne avgjørelsen. Selv om Robin har vært Batmans følgesvenn siden.. tja aner ikke, men han var i alle fall det i de gamle tegneseriene og filmene. Men Robin som følgesvenn ødelegger den mystiske stemningen og myten om Batman som er bygd opp av Legendary Pictures.

Er vel en grunn til at Batman and Robin er den desidert dårligste batman filmen fra nyere tid... George Clooney hjalp nå egentlig ikke så mye på inntrykket han heller da men...

Meeen på en annen side kan det jo hende at de klarer å få til en skikkelig bra Robin også. Men i frykt for å miste Christian Bale som Batman, så håper jeg som sagt det ikke blir noen Robin. Christian er jo som skapt for rollen som den mørke ridder.

Lenke til kommentar

Tingen er at Nolan ville faktisk ha klart å introdusere og implementere en eventuell Robin i historie på en flott måte (Hallo, er jo Nolan vi snakker om), men spørsmålet er jo nettopp det om Batman trenger en sidekick i det hele tatt? Jeg synes hvertfall ikke det, det bare dreper mystikken og den dystre følelsen når jeg ser Batman takle det aller meste alene.

Lenke til kommentar

Det er kanskje greit å vente og se om det er noe hold i denne uttalelsen. Som nevnt her så sås det tvil om kildens seriøsitet.

 

Når det kommer til Robin eller ingen Robin, så bør han med og jeg blir smått overrasket over fans som mener annet. For det er stort sett de samme som skryter over at Batman Begins er tro mot kildematerialet. Skal det komme oppfølgere så bør de være tro mot materialet de adapterer, ellers faller hele det elementet i grus. Vitner om manglende tillit til en mann som Nolan og manglende respekt for kildematerialet. In Nolan we trust people!

 

Og jeg har nå tro på at Nolan fint vil klare å implementere karakteren på en troverdig måte. Jeg vet han har problemer med deler av Batman-universet (spesielt karakterer som The Penguin), da han satser på en Batman-versjon som krever særdeles lite fantasi-evner fra seeren. Det gjør det litt vanskeligere å selge illusjonen av virkelighet (Batman Begins er jo like lite realistisk som superhelfilmer flest, men Nolan er flink til å selge illusjonen om noe annet).

 

Men det er ikke engang avklart at de blir noen flere Batman-filmer, Nolan er ikke typen som binder seg fast definitivt. Men jeg håper det blir mer og jeg gleder meg ufattelig mye til The Dark Knight. Merkelig det der, jeg har levd lenge nok til å oppleve 5 Batman-filmer og en 6. trodde jeg skulle drepe hypen for meg. Men den gang ei. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Kan egentlig ikke komme på noen medhjelpere av superhelter som er like "upopulær" som Robin. Han er liksom bare en hjelpsomm byll som alle prøver å pelle vekk.

Lenke til kommentar

Steven Spielberg har helt klart bedre peiling en den fyren der og ser hvilken kvaliteter Shia leverer. Få skuespillere ville kunne levere hva han gjorde i Transformers. Han var med på å selge illusjonen av at det faktisk var roboter der. Det er utrolig vanskelig å spille mot "ingenting", Shia er en av de få hvor dette ikke var lett å gjennomskue.

 

Det er ikke uten grunn at regissørgenier som Spielberg ser kvalitet hos den unge gutten. Noe fyren i videoen over ikke vil skjønne. Eller evt. at smaken er som baken. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Kan hende det. Men hvor mye glede hadde du av Robin i "Batman and Robin" og "Batman Forever"? Sistnevnte er vel den beste av de to. Men kun takket være Tommy Lee Jones og Jim Carrys fantastiske tolkninger av kjeltringene Two-Face og The Riddler.

 

Men men. Dersom de velger å gjøre noe med Robin, så skal jeg heller glede meg til filmen i stedet for å bruke energi på å irritere meg over den spurven der :)

Lenke til kommentar
Steven Spielberg har helt klart bedre peiling en den fyren der og ser hvilken kvaliteter Shia leverer. Få skuespillere ville kunne levere hva han gjorde i Transformers. Han var med på å selge illusjonen av at det faktisk var roboter der. Det er utrolig vanskelig å spille mot "ingenting", Shia er en av de få hvor dette ikke var lett å gjennomskue.

 

Det er ikke uten grunn at regissørgenier som Spielberg ser kvalitet hos den unge gutten. Noe fyren i videoen over ikke vil skjønne. Eller evt. at smaken er som baken. :)

 

Vi er enig der, men neppe av samme grunn... :lol:

 

Jeg ville ha blitt interessert i om de droppet Robin og heller tok med Nightwing. På det viset kunne de enkelt ha tatt med Dick Grayson, gitt oss en bedre superhelt en idioten Robin og likevel beholdt den mørke stemningen Batman fortjener. Dessuten kunne Nightwing bare vært en liten del av den nye filmen (som for eksempel Catwoman i Batman Returns) og heller fått sin egen film etterpå om folk likte ham. ;)

Lenke til kommentar

Shia LaWhateverHisLastNameIs suger, imho. Han er en av de minst karismatiske skuespillerne jeg har sett på lerret, jeg har sett to filmer med han, Transformers og Indy 4, ingen av de var noe trekkplaster fordi han er med for å si det slik, men følelsen av at filmen dabber seg litt når han er til stede blir jeg ikke kvitt uansett. Jeg synes at han er en udugelig skuespiller. Han er grunnen til at jeg ikke skal se Disturbia f.eks. Skal naturligvis få med meg Transformers 2, men det er kun pga. robotene, har vært fan siden jeg var liten.

Lenke til kommentar

Shia er et av de største talentene som er der ute. Ikke skuffet i en eneste film. Jeg er enig med anmeldere flest at han imponerte stort i Transformers. Og jeg var ikke engang interessert i menneskene, de var alltid et irritasjonsmoment i tegneserien. Optimus, Bumblebee, Shia samt den visuelle delen av Megan Fox var høydepunktene i filmen.

 

Er ganske sikker på at vi vil se mye av Shia fremover, da regissørene virker å være veldig imponert av karen. Shia-haterne går nok en kjedelig tid i møte, gutten har imponert filmskaperne og da er det meste gjort.

 

Men jeg tror det går med han som med Emilio Estevez. Gode til å illustrere unge menn, gjerne litt rebelske. Men når passerer 30 så vil det bli tøffere. Det er ikke uten grunn Emilio er gått mer bak kamera enn foran. Jeg tror ikke Shia vil klare overgangen slik Tom Hanks i sin tid gjorde. Men hvem vet? Det er jo ikke uten grunn at Shia imponerer noen av vår tids største filmhjerner der ute. :)

Lenke til kommentar

Problemet er at det er mange skuespillere der ute som er minst like dyktige, men får altfor liten oppmerksomhet. Her i Norge har vi for eksempel bare fire, fem skuespillere som går igjen i stort sett alt av filmer nå om dagen. Det er riktignok et steg opp fra Bjørn Sundquist, men hva med alle de andre?

 

Jeg vet jeg ikke har noe grunnlag for å hate Shitty LeBløff etter kun å ha sett Transformers (og jeg slo av halvveis da jeg synes den var utrolig kjedelig og dårlig laget), men liker ikke fyren noe særlig. Har vurdert å se den fjerde Indy-filmen, men synes ikke Shia passer til en slik film mer enn Arnold eller Christian Bale passer i en komedie.

Lenke til kommentar

Min mening er at Batman-filmer er bedre uten Robin. Nå er ikke jeg serlig kjent med tegneserien, og sett for det meste de to siste seriene med filmer. Jeg synest at Batman Begins var veldig bra, og mener at Robin eventuelt vil "ødelegge" litt for en eventuell tredje film.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...