Gå til innhold

Anmeldelse: Sid Meier's Civilization Revolution (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm... det er et vanskelig spill å anmelde, og uten å klage på karakteren fikk jeg inntrykk av at den fokuserte på helt feil ting. Nei, dette spillet vil ikke gi deg den samme som Civ IV, men var det meningen?

 

Ta for eksempel SimCity Societies. Det er ikke SimCity, selv om navnet er delvis det samme. I stedet er detet helt annet spill med mange likhetstrekk og må bedømmes ut fra det, ikke fra de andre SimCity-spillene.

 

Jeg fikk bare inntrykk av at anmeldelsen her fokuserere altfor mye på "Civilization" biten og svært lite på "Revolution" biten, for å si det på den måten. Det er ikke Civ V. Det er et spill som minner veldig mye om Civ, men laget til konsoll for helt andre spillere og bør bedømmes på det grunnlaget.

 

Men som sagt, jeg klager ikke på karakteren eller anmeldelsen, bare sier at fokus kanskje burde ha vært litt mindre på de andre Civ-spillene. :)

Lenke til kommentar

Nå er ikke spillet blitt "nedgradert" pga konsoll, selvom det hjalp sikkert, den skal vist nok komme på PC også.

 

I interview har de sakt at de ønsket å nå ut til nye kunder, og lage raskere og mer spennende spill. Noe dem har utentvil klart. Den har fått strålende krittik andre steder.

 

Mest plagsomt er at det virker som om de har kopiert stilen til Anno.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Mener det er viktig å ikke blande inn Civ 4 i denne sammenheng, da det aldri har vært intensjonen å lage Civ 4 eller Civ 4,5 til konsoll.

 

Revolusjonen her er at spillet er spesialdesignet til konsoll og slik sett fungerer det utmerket.

I anmeldelsen burde det kanskje blitt lagt mer vekt på hvor bra multiplayerdelen er på spillet. Det er en veldig bra singelplayerdel, men det er multiplayerdelen som virklig gjør Civilization Revolution til et klassespill.

Endret av avtalegiro
Lenke til kommentar

8/10 fra meg. Da jeg ikke har spilt mye Civilization før (men har hatt sansen for serien og konseptet), så var det veldig gledelig gjensyn.

 

Men det blir selvsagt mye krig, og lite tid til å bygge deg opp i fred. Men det innebærer mange artige og sure timer i multiplayer. Hadde en j.... artig kamp med to venner i går. Det var en positiv opplevelse :)

Lenke til kommentar
Mener det er viktig å ikke blande inn Civ 4 i denne sammenheng, da det aldri har vært intensjonen å lage Civ 4 eller Civ 4,5 til konsoll.

 

Revolusjonen her er at spillet er spesialdesignet til konsoll og slik sett fungerer det utmerket.

I anmeldelsen burde det kanskje blitt lagt mer vekt på hvor bra multiplayerdelen er på spillet. Det er en veldig bra singelplayerdel, men det er multiplayerdelen som virklig gjør Civilization Revolution til et klassespill.

 

At det aldri var intensjonen å lage civ 4.5 kan så være, men er det ikke meningsfylt å sammenlikne det med andre strategititler på amrkedet, som feks civ4? Hvordan klarer dette spillet seg imot konkurrentene. Er det i det hele tatt så stor vits med strategispill når de simplifisereres såpass mye osv?

 

AtW

Lenke til kommentar
Prøvde demoen på ps3 og jeg syns det var moro

Det skiller seg nesten ikke ut fra 4 på pc

 

Eh?

 

Da tror jeg du har misforstått eller spilt lite Civilization IV, for hele poenget er at det er og skal være en ganske stor forskjell.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...