Gå til innhold

Flere Eee-modeller underveis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge taiwanske Digitimes ser det ut til at selskapet planlegger 904- og 905-modellen med 8,9-tommers skjerm, men med tilsvarende kabinett og tastatur som på 10,2-tommers-modellene.

Jeg ser ikke helt vitsen med å øke størrelsen på maskinene uten å øke størrelsen på skjermen samtidig.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt bruksområdet til denne jeg.

 

Surfing i hjemmet gjøres jo på laptoper osv. Mens surfing på farten er vel ikke så kraftig forbedret med en slik liten sak? En smart-tlf er vel mer praktisk fysisk sett...selv om surfingen blir hemmet av liten skjerm (men den har jo 3G osv også. Eee er jo avhengig av WLan).

 

Som mediapc vil vel en liten desktop pc med micro-ATX kort og passiv kjøling og SSD-disk gjøre bedre nytte?

 

Hvorfor er denne så populær egentlig? Noen som kan opplyse meg? :D

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar
<SNIP>

Hvorfor er denne så populær egentlig? Noen som kan opplyse meg? :D

 

Jeg har en Asus 900, og jeg bruker den til reising i forbindelse med jobb. Den har erstattet en tung Dell sak, som veier over 3 ganger vekten og jeg får 3 stk Asus eee 900 i arealet til Dell laptoppen.

 

Bruker Ubuntu med krypterte filsystem (paranoia ftw!), med en virtualbox xp som kan startes om jeg må kjøre internet explorer (ie4linux er ikke godt nok for noe ræl vi bruker)

 

Med denne så trenger jeg ikke pcveske på korte dagsturer, og formen er liten nok til at jeg har programmert på flytoget/på fly med hell. Kobler man den sammen med en ekstern usb disk så har man nok lagring også.

 

Brukte den også på et lengre utenlandsopphold som varte i over en uke og kjempefornøyd hvor mye enklere en slik gjør hverdagen :-)

Endret av Burrrer
Lenke til kommentar
<snip>

Brukte den også på et lengre utenlandsopphold som varte i over en uke og kjempefornøyd hvor mye enklere en slik gjør hverdagen :-)

 

 

Er det altså tekstbehandling, presentasjoner og regneark osv? Er det ikke forferdelig knotete å drive med dette på en 8" skjerm? Jeg blir frustert på en 15", men så driver jeg mest med programmering som krever en viss skjermstørrelse for å være effektiv. Men kan tenke meg tunge regneark har samme kravet?

 

Eller blir det mest e-post og lignende den brukes til?

Lenke til kommentar
Er det altså tekstbehandling, presentasjoner og regneark osv? Er det ikke forferdelig knotete å drive med dette på en 8" skjerm? Jeg blir frustert på en 15", men så driver jeg mest med programmering som krever en viss skjermstørrelse for å være effektiv. Men kan tenke meg tunge regneark har samme kravet?

 

Eller blir det mest e-post og lignende den brukes til?

 

På 900 så er det 8.9 tommers skjerm med mulighet til å koble til ekstern skjerm/prosjektor. Har hatt fine presentasjoner med den for opplæring :-)

 

Jeg bruker den til alt, men veldig liten del av det er kontorapplikasjoner som openoffice. Måtte jeg ha jobbet med excel som krever 1920*1200 slik som min primære bærbar har, så hadde jeg vært veldig aktiv med jobbsøking ;)

 

Jeg jobber for det meste med linuxservere, så når jeg reiser så har jeg nok av kraftige maskiner å jobbe mot. Er bortskjemt med at det meste jeg trenger er i gnu utils og allerede installert/installeres på et par minutter mens jeg gjør noe annet.

 

Det jeg bruker den til er webgrensesnitt for konfigurering av andre maskiner, ssh, epost, nettverkstesting hvor mye løping gjør at lett lapptopp + nettverkstester er genialt samt film på hotelrommet. Gjerne av den voksne sorten :-)

 

Det jeg tror forvirrer mange er at en slik en for oss rike i vesten er sekundærmaskin, ikke fullspekka primærmaskin. Billig, lett og akkurat nok til å gjøre jobben gjør at den treffer blink for meg. Eneste negative er batteritid på 900, noe som ble fikset i 901 og 1000 modellene.

 

En del jeg kjenner som har 700 og 900, så er det den eneste maskinen de har. Holder til studier og kontorbruk.

Endret av Burrrer
Lenke til kommentar
så driver jeg mest med programmering som krever en viss skjermstørrelse for å være effektiv?

Spørs hva du koder. Klart en fordel med større skjerm, men du har mange gode editorer i til linux som fungerer meget godt på liten skjerm. Hva er det du bruker, og hva er det du koder?

Lenke til kommentar
Når kommer egentlig disse til Norge?

 

 

Morsomt og jeg skal ha meg noe tilsvarende snart.. men som WD40 sier.. NÅR kommer disse til Norge?

vil ha meg en eee, men er ikke oppdatert. hva er det det snakkes om her; når f.eks. 900 kommer til norge eller når disse to nye i artikkelen kommer til norge? eller er f.eks. 900 her alt? i prisguiden står eee 900 der og leveres fra 4 til 7 dager som d3et står på alle andre. men kommer den da om 4-7 dager da? kanskje dumt spm men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...