Gå til innhold

Test: MSI Wind


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var det ikke slik at det ikke blir laget flere lisenser til Windows XP?

 

Og hvordan burde denne funke med Linux. Er det som med de fleste Windows-bærbare at ikke alt funker?

Maskinvaren i Wind er enkel og utprøvd. Ingen av komponentene (utenom Atom-prosessoren) er helt nye noe som gjør at det meste vil fungere godt i Linux.

 

 

Når det kommer til XP-lisenser har Microsoft gitt lov om å bruke lisenser på maskiner som Wind. Kravet er at skjermen er under en viss størrelse og at det ikke er en trykksensitiv skjerm.

Lenke til kommentar

En god test Knut! Men har lest flere andre tester på nettet som har direkte sammenlignet oppstartstiden på Wind og XP-utgaven av EEE, og der er det tilnærmet ingen forskjell i oppstartstid (mest sannsynlig fordi de bruker SSD-disker i det lavere segmentet).

 

Skal også nevnes at det vil komme en Linux-utgave av MSI Wind på et senere tidspunkt, men denne vil ikke komme med Bluetooth og bare ha 512MB ram, prisen blir selvfølgelig også lavere (tror det var snakk om 100$).

 

Har selv planer om å kjøpe meg en MSI Wind så jeg har noe å skrive med i militæret :) Bare håper at PS.no får inn Wind den 21. Juli, som det står på sidene deres.

Lenke til kommentar
det virker som om alle (innkludert asus) har mistet retningen angående hva det var som gjorde eeepc 701 genial.

 

SSD, lettvekts grensensitt, på mange måter alt det foleo ville vært.

 

men nå, nå begynner dem mer og mer å ligne på en laptop på kokvask, og prisene er deretter...

 

En laptop til 3500kr er uansett en god deal. Er ikke som at Asus slutter å salget av 7"-utgaven, så vidt jeg har skjønt...

Lenke til kommentar
En god test Knut! Men har lest flere andre tester på nettet som har direkte sammenlignet oppstartstiden på Wind og XP-utgaven av EEE, og der er det tilnærmet ingen forskjell i oppstartstid (mest sannsynlig fordi de bruker SSD-disker i det lavere segmentet).

 

Skal også nevnes at det vil komme en Linux-utgave av MSI Wind på et senere tidspunkt, men denne vil ikke komme med Bluetooth og bare ha 512MB ram, prisen blir selvfølgelig også lavere (tror det var snakk om 100$).

 

Har selv planer om å kjøpe meg en MSI Wind så jeg har noe å skrive med i militæret :) Bare håper at PS.no får inn Wind den 21. Juli, som det står på sidene deres.

 

Jeg har ikke prøvd ut XP-utgaven til Eee enda. Men Linuxutgaven av 901 bruker ikke ikke så mye mindre tid på å starte opp enn Wind heller. Jeg målte Wind til å bruke 37 sekunder, og kjørte akkurat noen tester av 901 og havnet på 32 sekunder i snitt på 3 oppstarter. 

Lenke til kommentar
det virker som om alle (innkludert asus) har mistet retningen angående hva det var som gjorde eeepc 701 genial.

 

SSD, lettvekts grensensitt, på mange måter alt det foleo ville vært.

 

men nå, nå begynner dem mer og mer å ligne på en laptop på kokvask, og prisene er deretter...

 

En laptop til 3500kr er uansett en god deal. Er ikke som at Asus slutter å salget av 7"-utgaven, så vidt jeg har skjønt...

 

ja, det er en god deal. men med mindre en ønsker transportabel laptop så er en 14-15" med samme innmaten (eller gjerne bedre innmat) vel så mye for penga.

Lenke til kommentar
U100-Linux: Fåes kun med 3-cell batteri, mangler Bluetooth, men har istedenfor 56k Modem og 1Gb/s lan. 512MB ram

U100-Windows: Får 6-cell batteri senere, har Bluetooth, men kun 10/100 lan og ikke modem. 1GB ram.

Er det noen som vet om en av disse støtter Linux?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13294

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12696

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11866

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11825

Lenke til kommentar

Jeg likte veldig godt at dere åpnet laptopen. Det burde dere gjort med alle laptoper dere tester. Veldig interessant å se inni, spesielt mtp. oppgradering osv.

 

EDIT: Simen1: Kan nesten garantere at alle fungerer, med unntak av den siste siden den er MSI. Alle noname-ting pleier å bruke standard brikker uten noe fancypants jallagreier og er derfor støttet. Høres kansje litt rart ut, men det er ihvertfall min erfaring.

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...