Gå til innhold

Gjenoppliver AIW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Varmeutviklingen påvirkes av mye mer enn antall shadere. Klokkefrekvensen har også mye å si. Også klarte de jo nylig kunststykket å oppgradere fra 320 til 800 shadere (HD3850->HD4850) uten å øke effektforbruket nevneverdig. Da må de jo klare å øke antall shadere fra 120 til 320 uten å øke effektforbruket nevneverdig. ;)

Lenke til kommentar
Varmeutviklingen påvirkes av mye mer enn antall shadere. Klokkefrekvensen har også mye å si. Også klarte de jo nylig kunststykket å oppgradere fra 320 til 800 shadere (HD3850->HD4850) uten å øke effektforbruket nevneverdig. Da må de jo klare å øke antall shadere fra 120 til 320 uten å øke effektforbruket nevneverdig. ;)

 

 

4850 har en tdp på 110 watt mens 3870 har en tdp på 105 watt. MTP 320 -> 800 er det et kunstykke, men å få en 3850 fra ca 80-90 watt tdp ned i en 20-30 watt som den kjøleren kanskje klarer å få unna tror jeg ikke de har klart. Det er nok mer snakk om en 4450 eller 4470 elns. Hvem har egentlig bruk for noe mer i en stuepc?

Lenke til kommentar
4850 har en tdp på 110 watt mens 3870 har en tdp på 105 watt. MTP 320 -> 800 er det et kunstykke, men å få en 3850 fra ca 80-90 watt tdp ned i en 20-30 watt som den kjøleren kanskje klarer å få unna tror jeg ikke de har klart. Det er nok mer snakk om en 4450 eller 4470 elns. Hvem har egentlig bruk for noe mer i en stuepc?
Hva er TDP på 3650? Det er jo den jeg spurte om, ikke 3850.
Lenke til kommentar
4850 har en tdp på 110 watt mens 3870 har en tdp på 105 watt. MTP 320 -> 800 er det et kunstykke, men å få en 3850 fra ca 80-90 watt tdp ned i en 20-30 watt som den kjøleren kanskje klarer å få unna tror jeg ikke de har klart. Det er nok mer snakk om en 4450 eller 4470 elns. Hvem har egentlig bruk for noe mer i en stuepc?
Hva er TDP på 3650? Det er jo den jeg spurte om, ikke 3850.

 

Jeg skrev 3850 fordi jeg sammenligner 4650 med 3850, 320 shadere, gddr3 minne og ikke så alt for høyt klokket kjerne. Jeg prøver nå å finne tdp til 3650, men er ikke så lett.

 

 

Legger til: Fant ikke tdp, men kun et bilde av 4650 kjøleren: http://www.nordichardware.com/image3.php?id=5095

 

Noe større enn den på AIW kortet.

 

Legger til igjen: Eller kanskje akkurat like stor:S

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
Så om den har MPG4 kan man med en TV-antenne få inn NRK1, NRK2 og NRK3 eventuelt kabelTV helt til de skrur av det analoge signalet? Kan dette kombineres med en smartkort-modul?

sjekk DVB-T for dummis i min signature

alså du trenger IKKE et kort som støtter h.264, du trenger bare programvare!

og her er bilde av komponent/s-video/compesite delen

6-25-08-aiw_daughter_hd.jpg

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Hvis det viser seg at man ikke kan se på tv med dette kortet i Norge (dvs. de stedene som bruker "digitalt bakkenett") da blir man vel heller ikke pliktig til å betale lisens?.

 

Det er vel en problemstilling som enda ikke har noe svar, men så lenge man har et analogt bakkenett i Finnmark til november 2009 blir man nødt til å betale lisens for alle tunere som har mulighet for å få inn disse signalene.

Lenke til kommentar

Men man kan faktisk nekte å betale for Tv når man ikke lenger får inn det analoge signalet, noe jeg selv kommer til å gjøre, har faktisk ikke planer om å kjøpe meg en dekoder i norge i framtiden så da får de prøve å kreve pengene så mye de ønsker.

 

Håper dette kortet støtter digital dekoding, men tviler sterkt.

Lenke til kommentar
Men man kan faktisk nekte å betale for Tv når man ikke lenger får inn det analoge signalet, noe jeg selv kommer til å gjøre, har faktisk ikke planer om å kjøpe meg en dekoder i norge i framtiden så da får de prøve å kreve pengene så mye de ønsker.

 

Håper dette kortet støtter digital dekoding, men tviler sterkt.

 

NRK mener ihvertfall man må betale, men i mine øyne er argumentasjonen deres ganske tynn.

 

AtW

Lenke til kommentar

http://www.lovdata.no/for/sf/kk/tk-19801023-8798-0.html#1

 

Hva som defineres som fjernsynsmottaker er vel det springende punkt her, men en "dings" som ikke kan brukes til å motta sendinger...Tvilsomt..

Pr. def trenger en vel ikke lenger betale lisens for tv heller når alle sendinger blir digitale og krever en dekoder...Da er det vel heller kjøp/leie av dekoder som bestemmer om en er avgiftspliktig..mao. fjernsynsmottaker blir vel pr. def dekoderen...???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...