Gå til innhold

Test: Sony Walkman A826


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-b5747

Hadde gledet meg villt til denne testen (ettersom jeg SKAL ha meg en sånn), men ble rett og slett skuffet nå. Testen var sånn passe lang, men gav meg liksom ingentig.

OG

Ved siden av at de leveres i matchende farge, og med silikonhetter i tre størrelser, yter de topp lyd, som langt på vei kan sammenliknes med Koss Portapro.

Når ble Koss PortaPro gode på lyd? :) PortaPro er i mine øyne noe av det verste du kan få tak i! Men så er det på den andre siden litt merkelig å sammenligne en øreplugg mot øreklokker.

 

Dere nevnte ingenting om hvilken versjon av bluetooth det var? (Som er 2.0, altså vesentlig bedre enn 1.2 lydmessig)

 

Og ut i fra informasjon i fra dere trodde jeg det var touchscreen og støyfjerning på den! :) Som enten ikke finnes, eller at dere har glemt å nevne det i artikkelen.

http://www.amobil.no/artikler/sony_utfordr...pod_touch/48805

Sonys nye spiller har nemlig trykkskjerm, slik som Apples spiller. I tillegg er Sonys alternativ fysisk mindre enn Touch, noe som også fører til at skjermen er mindre. Skjermen krympes ytterligere ved at det er en del fysiske taster på fremsiden.
A820 har også innebygget støyfjerning, som aktiveres med en bryter på toppen av spilleren. Denne funksjonen gjør at spilleren fanger opp lyd fra omgivelsene, og sender lyden invertert inn i hodesettet. Dette gjør at lyden fra omgivelsene dempes, noe som er nyttig for eksempel på flyet.
Lenke til kommentar

støyfjerning på denne spilleren finnes i Asia only etter hva jeg har forstått. og det er ikke touch screen på denne nei. jeg har selv spilleren og er storfornøyd. syns den er enkel oversiktlig og medfølgende ørepropper leverer suveren lyd. disse er vel kanskje med på å trekke opp prisen ? siden konkurrenter har veldig dårlige propper imo da :p

 

edit: anbefaler også gratisversjonen av any video converter for å gjøre om filmer til spillerens format ;)

funker topp med både hd filmer og vanlige avi filmer

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hadde gledet meg villt til denne testen (ettersom jeg SKAL ha meg en sånn), men ble rett og slett skuffet nå. Testen var sånn passe lang, men gav meg liksom ingentig.

OG

 

Når ble Koss PortaPro gode på lyd? :) PortaPro er i mine øyne noe av det verste du kan få tak i! Men så er det på den andre siden litt merkelig å sammenligne en øreplugg mot øreklokker.

 

Dere nevnte ingenting om hvilken versjon av bluetooth det var? (Som er 2.0, altså vesentlig bedre enn 1.2 lydmessig)

 

Og ut i fra informasjon i fra dere trodde jeg det var touchscreen og støyfjerning på den! :) Som enten ikke finnes, eller at dere har glemt å nevne det i artikkelen.

 

 

Gode eksempler på hvorfor du bør ignorere anmeldelser fra nettsider som ikke driver spesifikt med én type produkter - tydelig at vedkommende her vet veldig lite hva han prater om. Lo også godt av at han kalte portapro for godlyd, var der jeg sluttet å ta anmeldelsen seriøst. Er litt som å teste biler og skryte av at den gjør 0-100 på 5 minutter.

 

Det er stor forskjell mellom NW-A820 og NWZ-A820. NWZ-820 mangler støyfjerning, noe sony har puttet i den gamle modellen S610 og laget S710 (støyfjerning er eneste forskjellen).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ja, sier noe der Captain Ødegård ;P

Anythingbutipod.com er tingen huh? :p

var forresten på grunn av den testen jeg kjøpte spilleren :D

 

Kanskje ikke helt upartisk der men vi gjør da iallefall ikke så grove feil som å si at sony har touchskjerm :p

Lenke til kommentar

Sony har alltid vært dårlig på formatstøtte og fortsetter med dette her, både på musikk- og videosiden. Det mangler støtte for bl.a. Ogg Vorbis, FLAC, DivX (3,4,5, og 6), og Xvid, så vidt jeg kan se. I tillegg mangler den altså FM-radio. Dessuten er vel toppmodellen med 16 GB litt snaut med minne til å være toppmodell i dag. Bare støtte for Windows-maskiner? Dårlig. Til slutt må nevnes at navnet Sony får meg til å rynke på nesa og se etter andre merker istedet.

Lenke til kommentar

Mangler FLAC støtte.... jeg blir like oppgitt hver gang jeg leser om en ny dings som ikke støtter FLAC. Vi er da i 2008 med 32GB SDHC minnekort for svingende...

 

På tide at det skjer noe i dette markedet snart, det har vært dødtrist i mange år.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Cowon iAudio D2 er best på formatstøtte, mener jeg, selv om de også mangler en del på å være helt godkjent. Man får den også med DAB-radio om ønskelig. Et minus er at den ikke kommer med mer enn 8 GB minne.

 

Cowon har flere modeller med harddisk også, f.eks. A3 med 4" skjerm og Q5W med 5" skjerm.

 

Hvis jeg skulle kjøpt MP3-spiller i dag, ville jeg investert i iAudio D2, A3 eller Q5W. Sannsynligvis D2 p.g.a. Linux-støtten der.

 

Men helst skulle jeg ønske at Cowon kunne gått sammen med TomTom eller Garmin og laget en kombinert MP3-spiller og GPS. Det hadde vært noe ... :)

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Denne virker å være akkurat det jeg trenger, no more, no less.

Cowon iAUDIO 7 16GB, 189$.

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16855228012

Synd den ikke selges i Norge.

 

EDIT

Pixmania ser ut til å ha den, dog ikke helt til prisen jeg så for meg, bedre å kjøpe den fra utlandet isåfall. Liker heller ikke Pixmania.

http://www.pixmania.com/no/no/622039/art/c...16-gb-silv.html

 

Neh jeg får heller vente på iAudi D3 :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

jeg hjalp en på jobben å koble sammen bt. håndsett (sony) med denne spilleren, for ca 2-3 uker siden.

 

Som den forrige mp3spilleren til sony, virket denne også veldig bra.

Overrasket over lave terningkast 4?? Pris bør ikke ha innvirkning på terningkast, spør du meg, da prisen er helt endret om feks. 1-2 måneder og mange vil da velge mp3spiller basert på terningkast.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...