Gå til innhold

Test: Asus P5Q Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Asus kunne med fordel kuttet ut den ekstra PCI-baserte nettverkskontrolleren, og gjerne heller benyttet seg av en kontroller fra Intel eller Broadcom.

 

Bare av nysgjerrighet: hvorfor det egentlig? Hva hadde vært bedre med én nettverkskontroller fra Intel eller Broadcom i steden for to av Marvell der den ene er PCI-basert? :hmm:

Lenke til kommentar

Knallgod artikkel :thumbup:

 

Var å henta et P5Q-E i helga, og jeg er ihvertfall temmelig fornøyd med det hittil. Layouten er prikk lik som på det kortet som ble testet (med unntak av færre SATA og USB-tilkoblinger). Kjølingen er også helt lik, og det er ikke til hinder for Noctua NH-U12 (i tilfelle noen lurer på det :wee: )

Lenke til kommentar

Fantastisk god artikkel :) Likte denne :D

Skulle egentlig vært flere tester som denne..

Eneste jeg savner er mer sammenlikning mot X48-baserte hovedkort, gjerne fra Asus, slik at man får to hovedkort fra samme produsent. Kunne sett for meg en sammenlikning med Rampage Formula. :)

 

Men alt i alt et godt gjennomført arbeid :thumbup:

Lenke til kommentar

Har akkurat fått dette kortet. :)

 

Foresten så tror jeg nettverksport nr. 2 ha pci-e. :hmm:

Bare se:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
General_03.png

The network performance of the P5Q Deluxe was excellent on the second controller, as it used the PCI Express bus. However the primary controller is designed to use the tradition PCI bus and therefore the throughput is limited. The ASUS P5E3 Premium and Striker II NSE along with the Gigabyte X48-DQ6 motherboard all feature dual PCI Express network controllers and as a result both exceed 70MB/s throughput!

Kilde: http://www.legionhardware.com/document.php?id=748&p=1

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

Hva med bruk av windows på slike kort hvor man kan kjøre Express Gate? Når man også nå har støtte for USB-minne vil det jo være utrolig lett å hente ut passordhashene på veldig kort tid, eller funker filbehandlingen bare for bilder?

Endret av Ben-o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...