Gå til innhold

Test: Lian Li PC-P60


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Designmessig skiller det seg ganske mye ut fra det LianLi pleier å lage det her, og det faller ikke i smak hos meg. Det er vel et forsøk på å komme seg inn på markedet blant fjo... *kremt* ...folk som ønsker seg neonlys og annet juggel. Mangler vel bare at det kommer sidedør med plexi til dette kabinettet her også :thumbdown:

 

Eneste jeg skulle ønske er at flere kabinetter kom med muligheter for vifter i hele fronten. Ingen som tilfeldigvis vet om et slikt kabinett til under tusenlappen? Kan gjerne være m-ATX.

 

Antec Nine Hundred: https://prisguiden.no/product.php?productId=55253 Ikke noen stillegående sak akkurat, men... Det er jo ikke vifter i hele fronten, men det må jo også være plass til Optiske drev.

 

Edit: Hvor mange ganger er det forresten mulig å nevne at viftegrillene kan fjernes i én artikkel? Tror artikkelforfatteren satte en ny rekord der :D

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

teste et gamer kabinett med en AMD Athlon 64 3000+, for så å sjekke temps..

noe virker ikke helt riktig her :p

 

hva med en q6600 og et 9800gx2, eller et SLi oppsett? da tror jeg det hadde blitt varmt :)

 

jeg kan ikke helt se for meg mange gamere som sitter med hardware fra 2003 ^^

 

Ellers var det en veldig bra test, grundig og mye bilder *thumbs up*

 

likte ikke utsenede på kabinettet, men sikkert noen som gjør det :)

modde potensialet er vel tilstede.

Lenke til kommentar

"Siden viftene er mer enn godkjente, spør vi oss om meningen med å kunne stille inn hastigheten på disse. Spesielt siden forskjellen mellom den maksimale og minimale hastigheten ikke var hørbar på 20 centimeters avstand. Forskjellen er kun en viss endring i lysintensitet fra viftene."

 

Blir det større lydintensitet fra samme lydkilde, så blir det også høyere lyd. Lydintensitet er et klart definert begrep innen akustikken, om det ikke er det man snakker om, så bør man bruke et annet ord.

 

AtW

Lenke til kommentar
Siden viftene er mer enn godkjente, spør vi oss om meningen med å kunne stille inn hastigheten på disse. Spesielt siden forskjellen mellom den maksimale og minimale hastigheten ikke var hørbar på 20 centimeters avstand. Forskjellen er kun en viss endring i lysintensitet fra viftene.
Blir det større lydintensitet fra samme lydkilde, så blir det også høyere lyd. Lydintensitet er et klart definert begrep innen akustikken, om det ikke er det man snakker om, så bør man bruke et annet ord.

 

AtW

 

Flott at dere samarbeider med sweclockers.com, flere gode og fyldige tester sier jeg ikke nei takk til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Siden viftene er mer enn godkjente, spør vi oss om meningen med å kunne stille inn hastigheten på disse. Spesielt siden forskjellen mellom den maksimale og minimale hastigheten ikke var hørbar på 20 centimeters avstand. Forskjellen er kun en viss endring i lysintensitet fra viftene.
Blir det større lydintensitet fra samme lydkilde, så blir det også høyere lyd. Lydintensitet er et klart definert begrep innen akustikken, om det ikke er det man snakker om, så bør man bruke et annet ord.

 

AtW

 

Flott at dere samarbeider med sweclockers.com, flere gode og fyldige tester sier jeg ikke nei takk til! :thumbup:

 

Heh, jaggu hadde de ikke brukt et annet ord også :blush:. Om lyset blir svakre, så virker det jo merklig om vifta ikke surrer saktere. Evt så er det underlig om den ikke bråker mindre om den går saktere rundt.

 

AtW

Lenke til kommentar
"Siden viftene er mer enn godkjente, spør vi oss om meningen med å kunne stille inn hastigheten på disse. Spesielt siden forskjellen mellom den maksimale og minimale hastigheten ikke var hørbar på 20 centimeters avstand. Forskjellen er kun en viss endring i lysintensitet fra viftene."

 

Blir det større lydintensitet fra samme lydkilde, så blir det også høyere lyd. Lydintensitet er et klart definert begrep innen akustikken, om det ikke er det man snakker om, så bør man bruke et annet ord.

 

AtW

Stusset litt på det samme, og det kan vel lett oppfattes som en slags selvmotsigelse.

Men det er et puktum mellom setningene, så det menes vel ikke noe annet enn at lydintensiteten endrer seg ved regulering av hastighet (åpenbart nok), men siden denne endringen ikke er hørbar på lenger avstand en 20cm er det lite poeng i å ha reguleringsmulighet.

 

LianLi er tydeligvis på full fart vekk fra det stilrene, men de vil sikkert selge greit uansett. Jeg skal ikke ha.

Det aller beste var vel om det var en viss treghet, men hvis døra er så lett bevegelig, burde de komme med føtter som er justerbare slik at den holder seg åpen til man lukker den, selv om gulvet er litt ujevnt.

Personlig har jeg litt problemer med å forstå hvorfor man vil ha dør i det hele tatt, og i alle fall ikke om den ikke kan ha lyddempende effekt. Men det er vel en slags smaksak det også antar jeg. :)

 

Edit, ja så var det dette med lys og lyd ja... :p

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...