Gå til innhold

Sniktitt: Gigabyte HD 4850


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra sniktitt Adrian, men 85'c er da ikke ekstremt varmt. Kortet klarer 100'c uten problemer, dvs 110'c er ekstremt varmt :) 85'c er varmt, 65'c er lunkent.

 

Og du bør ta med høye oppløsninger kombinert med 8xAA. Da ser man at ATI har fått fikset AA problemene sine, resultatene er fantastiske for et sånt kort.

 

For å toppe testen helt, kan du sende kortene til meg etterpå.

 

:p

Lenke til kommentar
Bra sniktitt Adrian, men 85'c er da ikke ekstremt varmt. Kortet klarer 100'c uten problemer, dvs 110'c er ekstremt varmt :) 85'c er varmt, 65'c er lunkent.

 

Og du bør ta med høye oppløsninger kombinert med 8xAA. Da ser man at ATI har fått fikset AA problemene sine, resultatene er fantastiske for et sånt kort.

 

For å toppe testen helt, kan du sende kortene til meg etterpå.

 

:p

Det lukter i allefall brent, og jeg har fått tilbud om å ettermontere aftermarket kjøler på kortet :p

 

3Dmark er kjørt med 8xAA

 

Tehe, morroklumpen :wee:

Lenke til kommentar
Derfor jeg kommer til å vente på PowerColor sin egne utgave av HD4870 med deres kjøleløsning og forbedret PCB :)

Jeg tror Gigabyte vil kjøre samme veien ja ;)

 

Kan du si noe om støynivået til viften som var montert på?

Støyfri. Viften surrer maks med 3-500 omdreininger. (ikke målt, just a feeling)

 

HD4850 imponerer stort! Men avventer kjøp inntil hw.no har testet HD4870 ;)

Det kommer nok det også skal du se :wee:

Lenke til kommentar

Dette fører nok til at prisen på 280gtx må nedjusteres bittelitt. Var litt skremmende å se at nVidia priset sitt nye flaggskip til gamle priser... Lenge siden jeg har sett skjermkort til over 4500kr.

ATI startet en fin trend der, med lav pris selv på toppserien sin =)

kan ikke bli bedre for konkurransen det. Og må si jeg er veldig gla for at AMD/ATI endelig har klart å få futt i gpu igjen. Håper det skjer med cpu etterhvert oxo

Lenke til kommentar

Dette passer jo fint nå i disse tider når skatte pengene snart kommer rullende, jeg tenkte selv jeg skulle oppdatere mitt opsettet. Hadde vært greit om de kunne lagt inn grafene fra tester de gjorde av GTX 260 kortet her hin dagen. Siden jeg sikter på et topp kort (ikke GTX 280), men når en ser ytelser som dette for 1300 Kr, blir det nesten latterlig å cashe ut 3200 Kr for (GTX 260) noe som strengt tatt ikke ser så mye bedre ut ifra det tester de siste dagene viser.

 

Med tanke på at her kan en kjøre et crossfire oppsett og fremdeles spare en slant.

Lenke til kommentar
Eldre Crysis versjon, og eldre driver?

 

Jeg testet 8.6 Beta før 8.6 kom ut, og må si jeg så ganske stor forbedring fra betaen.

 

Det skal også nevnes at betaen var høyst utsabil!

 

Bortsett fra at Tweaktown bruker.. Drivers ForceWare 177.34 , Catalyst 6.5 and Catalyst 6.6 Beta.

 

Må vel være feil?

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...