Gå til innhold

Sniktitt: Gigabyte Geforce GTX 280


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GTX 280 yter bra, særlig i høyere opløsning. Kortet er totalt ovelegen og scorer 2 ganger bedrer enn 9800GTX i Crisis 1900x1200 4AA, og World i Conflict 16xAF. Dvs. dette er beste valget for de som har en 24" skjerm. Når drivere modenes, kan ytelsen bli bedre også. Kortet har mange fordeler, men 2 ulemper demper lysten hos meg, høy pris og høy effektbruk.

 

Prisene er på vei ned og snart kan vi se 3500 i norske nettbutikker, og kanskje enda lavere i løpe av par uker?. Jeg kommer til å vente noen dager ( minst intil lansering av HD4870) og følge med prisene. Hvis prisene faller under 3500, da blir dette veldige attraktivt for meg.

Lenke til kommentar

Virker som at det no Nvidia pøser på med forskjellige kort for å prøve å få solgt nokre og høg pris. mens AMD med sin HD3XX0 serie har hatt god pris lenge HD3870X2 ligger no på rundt 2500, så GTX280 må nok ned på 3000kr. og no kjem snart 4870 som skal vere omtrent like bra som 3870X2, og so kjem 4870X2 etterpå, og da er nok det den nye kongen.

Lenke til kommentar
GTX 280 yter bra, særlig i høyere opløsning. Kortet er totalt ovelegen og scorer 2 ganger bedrer enn 9800GTX i Crisis 1900x1200 4AA, og World i Conflict 16xAF. Dvs. dette er beste valget for de som har en 24" skjerm. Når drivere modenes, kan ytelsen bli bedre også. Kortet har mange fordeler, men 2 ulemper demper lysten hos meg, høy pris og høy effektbruk.

 

Prisene er på vei ned og snart kan vi se 3500 i norske nettbutikker, og kanskje enda lavere i løpe av par uker?. Jeg kommer til å vente noen dager ( minst intil lansering av HD4870) og følge med prisene. Hvis prisene faller under 3500, da blir dette veldige attraktivt for meg.

 

 

Beste valget? Har du fullstendig glemt 9800GX2?

 

1'000-1'500kroner billigere og yter likt / bedre?

 

 

 

Men hvilke drivere er brukt her egentlig?

For i så godt som alle andre tester jeg har lest scorer 9800GX2 stort sett bedre enn GTX 280, er er ting motsatt? Hvordan kan det ha seg?

Lenke til kommentar
GTX 280 yter bra, særlig i høyere opløsning. Kortet er totalt ovelegen og scorer 2 ganger bedrer enn 9800GTX i Crisis 1900x1200 4AA, og World i Conflict 16xAF. Dvs. dette er beste valget for de som har en 24" skjerm. Når drivere modenes, kan ytelsen bli bedre også. Kortet har mange fordeler, men 2 ulemper demper lysten hos meg, høy pris og høy effektbruk.

 

Prisene er på vei ned og snart kan vi se 3500 i norske nettbutikker, og kanskje enda lavere i løpe av par uker?. Jeg kommer til å vente noen dager ( minst intil lansering av HD4870) og følge med prisene. Hvis prisene faller under 3500, da blir dette veldige attraktivt for meg.

 

 

Beste valget? Har du fullstendig glemt 9800GX2?

 

1'000-1'500kroner billigere og yter likt / bedre?

 

 

 

Men hvilke drivere er brukt her egentlig?

For i så godt som alle andre tester jeg har lest scorer 9800GX2 stort sett bedre enn GTX 280, er er ting motsatt? Hvordan kan det ha seg?

 

Jeg har aldri vurdert 9800GX2 som et realt alternativ, for en enkel grunn, 2 GPU. Men jeg er enige at prisen har en god del å si, og defor har jeg kokludert at "Hvis prisene faller under 3500, da blir dette veldige attraktivt for meg ".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...