Gå til innhold

Test: OCZ Elitexstream 1000 W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har vi en bra kandidat for å tilfrestille GTX 280 i SLI?

 

Jeg har hatt en 600W OCZ og den har vært overrsakende stabil og stille. Derfor jeg hadde planer for modde litt for å få plass til 2 av dem i min Coolermaster Cosmos for å kjøre 280 GTX SLI. Jeg har ikke gitt opp de planene enda, men det virker at en OCZ Elitexstream 1000w kan tilfrestille GTX 280 SLI, og da vil jeg heller velge dette.

 

Kan OCZ Elitexstream 1000 W levere nok til et overklokket system med 2 stykker GTX 280 i SLI?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Litt artig at man er rystet for det meste med denne psuen. En liten leif som snek seg gjennom korrekturen, som sikkert blir rettet opp fort.

 

Ellers ser den ut til å kunne ta over for min Mist 500W Rev.1 som har holdt koken i fire år nå. (Ta den, Mist-"hatere" :p ) Trenger snart mer kraft da jeg skal gå over til firekjerne og muligens SLi.

Lenke til kommentar
Kan OCZ Elitexstream 1000 W levere nok til et overklokket system med 2 stykker GTX 280 i SLI?

 

En god 1000W skal klare G80/G92-kort i Tri-SLI, så 2 GTX280 i SLI skal denne klare helt fint. Man kunne klart seg med en noe mindre modell også (800W f.eks). Kommer vel an på hvor mye du hadde tenkt å overklokke også. (dual core eller quad core?).

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

hw.no bør snart skifte navn til strømforsyning.no, hadde man hatt like mange tester av andre produkter som av psu hadde også andre produkter hatt en akseptabel testrate.

 

Men Jørgen, kunne du satt på støttelinjer og eventuelt understøttelinjer i de liggende stoplediagrammene ? Ville gjort dem mye mer lettleste.

Lenke til kommentar

Måtte nesten lese litt om dene strømforsyningen en annen plass for å finne ut av et par detaljer som ikke kommer godt nok fram i testen :

 

Er den modulær : Nei.

Er den bygget på samme pcb som Stealthextreme Ocz serien? : Nei (ny Pcb).

 

 

Morsomt å se at HardOcp ikke er spesielt fornøyd med Teapo

"Overall though the unit’s build quality is excellent and the component selection should prove to be sufficient, though the secondary capacitors could use an upgrade for such an otherwise high-powered unit.
"

 

Det som hadde vært fint er om Hardware kan oppgradere testene sine med en Torture test som varer I 8 - 24 timer, man vil da ganske kjapt få se om det dukker opp noen problemer , veldig kjekt om man kan teste på minimum 80% load og I et kabinett.

 

Noe alla : Hardocp Torture test

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...