Gå til innhold

Lekkasje gir mange detaljer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
maskinvaren er fin, men Think vantage er ikke noe å skryte av!

man har nesten ingen kontroll over det, og det setter i gang prosesser og harddiskaktivitet i massevis, ikke rart man trenger batterisparefunksjoner!

Hehe, første praksis hos meg har vært formatering med ren install, og så legge inn de driverne jeg vet er nødvendig, alt blir mye lettere da, dessuten krever thinkvantage ekstremt mye resurser.

 

Nettverksdriver

Trackpointdriver

Strømdriver

Hdd-protection programmet

Fingeravtrykksleser

 

Og dette holder lenge

Lenke til kommentar

Dette er en gledens dag, min thinkpad x60s begynner jeg å bli lei av. Trenger mer "futt", en x200s blir nok løsningen. Har ventet lenge på dette!

 

En thinkpad uten thinkvatange software er i mine øyne noe av det absolutt beste på bedriftsmarkedet av laptoper hvis en ser bort ifra pris. Med SL serien beveger de seg også over brukere med noe større multimedia behov. HDMI'n overrasket meg! (noen) Thinkpad's kommer jo fortsatt med VGA! :)

Endret av dale
Lenke til kommentar

Det er vel bare SL-serien som har HDMI, resten har displayport. T400, T500 og W500 har VGA og displayport. Bloatware får man med nesten uansett hvilken produsent man handler fra, så det er jo ikke et argumen mot én bestemt produsent.

 

Tar jeg ikke helt feil er det T og R serien som dukker opp først (ca 15 juli?). Det er vel på grunn av forsinkelser hos Intel at de ikke har dukket opp allerede.

 

Bilder at T-serien : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=11395524

Lenke til kommentar
Bloatware får man med nesten uansett hvilken produsent man handler fra, så det er jo ikke et argumen mot én bestemt produsent.

 

Det er sant. Alle kommer med masse skrap som man ikke trenger. Jeg syns bare det er unødvendig å legge med programmvare og skryte av at det er så bra når det ikke fungerer. Utrolig mange ganger har jeg irritert meg grønn når det står "Download progress: 123%, 5 minutes left" eller noe deromkring.

 

Det lyser ikke akkurat av kvalitet når det er noe av det første du ser når du tar i bruk maskina.

Lenke til kommentar
Noen som tror at vi kan håpe på noe bedre enn de dårligere-enn-dårligst-skjermene med 250:1 i kontrast og ussel innsynsvinkel som Lenovo har brukt post-FlexView?

Hvor har du sett disse skjermene?

På min R61 er kontrasten noe dårligere enn ASUS vw222u, til gjengjeld ser bildet likt ut i alle horisontale vinkler.

Lenke til kommentar

X300 har vel ikke fått noe spes mye pepper for skjermene, og med LED backlit i X200 og T/W serien er det vel grunn til å forvente at det blir bra. SL-serien er vel en litt annen historie - 13,3" har LED, men de andre versjonene kan vel være av lavere standard.

 

Et par poenger er kanskje at de har et mer sammenfallende batteri program (ser ut til at 6 og 9 cell er av samme type for de fleste modellene) og at kommunikasjonsalternativene er de beste.

Lenke til kommentar
http://forum.thinkpads.com/viewtopic.php?t=60643. Om det er mye eller lite pepper kan diskuteres :)
Jepp - det kan diskuteres :cool: Mitt inntrykk er at slike "fan-forum" er svært, svært kritiske til maskinene sine - utad skrytes det mens det innenfor "Communityen" er minutiøse diskusjoner om detaljer. Minner meg om enkelte MacBook Pro-diskusjoner. Helt greit - det er kostbare maskiner. Men noen mener vel også at T40 er bedre maskiner.... Det kan vel hende at man av og til har behov for å titte på noen's skjerm fra siden - men det skal vel ses fra baksiden før det er bra nok :yes: Nå er det vel knapt noen som har sett de nye maskinene, og panelene blir jo bedre og bedre - så en får bare vente og se.
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...