Gå til innhold

Anmeldelse: Lego Indiana Jones: The Original Adventures (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av de tingene jeg tenker på, som jeg syns det er rart at ikke anmelderene ikke har kommentert, er at i Coop kan jo bare en person spille Indiana Jones. I Star Wars var jo fordelen at det var mange tøffe og kule helter man delte på å spille. I dette spillet er det jo bare Indiana Jones. Vel, det er jo Sean Connery også, men det er jo bare i den siste delen av spillet. Tror jeg. Regner jo med det, siden han ikke var med i noen av de andre.

 

Kanskje det bare er min mening, men jeg syns at det har noe å si. Er jo langt morsommere å spille som Indiana Jones, enn som en liten guttunge som løper rundt omkring.

Lenke til kommentar

Karakteren må ha blitt gitt utelukkenede pga av at testeren er voksen. Sønnen min på 8 har spilt seg gjennom spillet på xbox360 nå og han er helt over seg. Ofte når barn spiller trenger de hjelp med kontroller og kommandoer, men dette spillet er så intuitivt at det var aldri noe mas. Sett spillet i maskinen og sett i gang. Det kan også nevnes at Lego Star Wars også er gjennomspilt.

 

Det lages dessverre altfor få spill som man bare kan sette i spilleren og spille uten først å måtte gjennomgå masse innstillinger og ønsker.

 

Lego Indiana Jones er et veldig bra barnespill som kan anbefales på det varmeste.

 

 

Morsom link

http://www.youtube.com/watch?v=k2OVnKEyeBk

Lenke til kommentar
Noen flere en anmelderen som har prøvd spillet og som har prøvd Lego Star Wars som kan si noe om hvorvidt Indiana er så "mye dårligere" enn SW? (Karakter 6 vs. 8).

 

Selv er jeg på god tur til å bli 30, og elsker Lego Star Wars! :)

 

 

De er nok i bunn og grunn ganske så like. Elsker du lego starwars er dette en sikker vinner også. All spillbarhet og funksjoner er de samme, det er bare et annet univers.. som kanskje er litt fattigere på karakterer.

Lenke til kommentar
Noen flere en anmelderen som har prøvd spillet og som har prøvd Lego Star Wars som kan si noe om hvorvidt Indiana er så "mye dårligere" enn SW? (Karakter 6 vs. 8).

 

Selv er jeg på god tur til å bli 30, og elsker Lego Star Wars! :)

 

 

Jeg tror nok spillet er altfor kort for en voksen. Som sagt jr. på 8 spilte gjennom på under en uke. Men spillbarheten og humoren er den samme som Starwarsspillene.

Lenke til kommentar
En av de tingene jeg tenker på, som jeg syns det er rart at ikke anmelderene ikke har kommentert, er at i Coop kan jo bare en person spille Indiana Jones. I Star Wars var jo fordelen at det var mange tøffe og kule helter man delte på å spille. I dette spillet er det jo bare Indiana Jones. Vel, det er jo Sean Connery også, men det er jo bare i den siste delen av spillet. Tror jeg. Regner jo med det, siden han ikke var med i noen av de andre.

 

Kanskje det bare er min mening, men jeg syns at det har noe å si. Er jo langt morsommere å spille som Indiana Jones, enn som en liten guttunge som løper rundt omkring.

 

 

I "freeplay"-mode kan du velge selv hvilken karakter du vil være så begge kan være Indy omså. Og om du er voksen vil du nok tilbringe mer tid i freeplay enn story mode. Dessuten er det ikke noe mer morsomt å være Indy enn de andre karakterene. Jenter i spillet f.eks kan hoppe høyere enn de andre, mens andre karakterer kan gjøre ting Indy normalt sett ikke kan som å grave med spade / reparere ting med skiftnøkkel, osv.

 

Grei anmeldelse men et mareritt å lese. De fleste i norge er vant til å lese / skrive bokmål så det er nok en fordel å skrive anmeldelsene på bokmål i framtiden.

Lenke til kommentar
Grei anmeldelse men et mareritt å lese. De fleste i norge er vant til å lese / skrive bokmål så det er nok en fordel å skrive anmeldelsene på bokmål i framtiden.

Nynorsk er sidestilt skriftspråk i Norge, og så lenge vi har skribenter med nynorsk som hovedmål, vil disses artikler også foreligge på nynorsk.

 

Denne diskusjonen har vi tatt her tidligere. Videre kommentarer vedrørende dette i denne tråden vil bli slettet og risikerer advarsel.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har lenge unngått Lego-spillene, fordi jeg har trodd det har vært platt, halvdårlig grafikk og for unger, men dette var jo SINNSYKT kult! Actionmettt, rast, enkelt å komme i gang med, og MORSOMT med stadig film- referanser og litt underfundig humor. Ansiktsuttrykk, fakter etc er nøyaktig som i filmene.

 

Jeg leser også at det skal være så lett - det er jo for barn - og jeg er enig i at man kan pløye relativt raskt igjennom, men skal du ha med deg alle hemliser og trofeer blir det straks verre.

 

Og det er dessuen meget vanedannende. Det er sjelden jeg MÅ spille en runde på morgenen før jeg går på jobb.

 

Så nå er også Lego Star Wars bestilt, og karakteren i denne anmeldelsen er for lav. Jeg gir spillet en klar 8'er.

post-77399-1216279220.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt det enda.. men kommer 100 % sikkert til å gjøre (er litt opptatt med andre spill for øyeblikket) .. Men, jeg ELSKER Lego Star Wars, som er kanskje noe av det jeg har hatt mest gøy med siden.. ja.. leenge! Banjo-Kazooie, kanskje.. (vel.. har jo vært flere godbiter oppigjennom da.. men.. jeg digger Lego Star Wars!)

 

Jeg har mer forhold til Star Wars enn Indiana Jones, men begge to er allikevel så høyt oppe på skalaen at det vil bli bra uansett..

 

Selv bikket jeg over til de 30 for et par dager siden, men "barnslige" Lego Star Wars er allikevel en av yndlingene.. Tviler ikke på at dette spillet også vil bli en kjær investering..

 

 

:love:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Og der har jeg kjøpt det! :D

 

..jeg er snart ferdig med "første film" ! .. kjempeartig spill!

 

Litt hvorfor jeg nå kan se at karakteren 6 kom til dette spillet, og karakteren 6 kom til Lego Star Wars, har så vidt jeg synes selv noe å si pga mulighetene..

 

Man får stort sett bare spille med Indiana Jones her, som jo er gøy, men det var artigere i SW da man hadde flere "hovedpersoner" .. Dessuten synes jeg man kunne plukke opp flere ting i SW enn dette.. i SW hadde man sånne Canisters (spelling?) i tillegg til lego-brikkene.. Her har man "bare" skattene.. I tillegg kommer "postkassene" i dette spillet som tilsvarer "de røde lego-klossene" i SW..

 

 

Men, jeg har det gøy! :) Ser ut til at det er veldig kort, men..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...