Gå til innhold

Den viktige Eee


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikkelforfatteren glemmer å nevne at Asus sin omsetning også øker noe kolosalt.. så selv om Eeepc blir en større del av omsetningskaka skyter jo omsetningen i taket :)

 

 

Men morro at Asus blir føreste selskap som virkelig bringer linux til massene

Lenke til kommentar

Det er vel først i det siste at XP-versjoner har blitt tilgjengelige, så de aller fleste har vel blitt solgt med linux. Asus selv regnet vel med ca. 50/50 hvis jeg husker riktig, men det virker ikke om eeepc trenger XP overhodet for å selge som hakka møkk. Jeg vil også tro at de fleste selges med linux fortsatt.

Lenke til kommentar
Jeg tror også det er slik at de aller fleste som kjøper i velger å legge inn XP, enten tidligere kjøpt eller pirat.
All informasjon tyder på at du tar feil. Det ser ut til at rundt halvparten velger å ha linux på den, heldigvis. Endret av Del
Lenke til kommentar

Den største modellen (4GB SSD + 16GB Flash) får man bare med Linux. Det er tydelig at Asus tilbyr Eee med XP kun fordi det er noen kunder som krever det. Kanskje de også har fått en knallavtale med Microsoft? Uansett, Eee trives best med Linux.

 

Når jungeltelegrafen får virket en stund gjennom venner og kjente, og Linux-skeptikerne får sett med egne øyne at Linux faktisk ikke er så værst allikevel, så vil færre velge XP på sin Eee, tror jeg.

Lenke til kommentar

Bare navnet Eee Monitor høres veldig interessant ut. Jeg vil gjerne ha PC i skjermen. :)

 

STP81126.JPG

STP81126-2.JPG

19 to 21-inch screen size, built-in TV tuner and a starting pricing of around $500. Apple's iMac starts at $1199.
Kilde

 

eskhyo: Av de her på forumet som har eee så har 103 av 214 stemt at de har Windows på den. Det er like under halvparten. Kilde. Regn med at brukerne her på forumet i større grad enn gjennomsnittskjøperen av eee, vet hvordan man installerer et OS og gjør det.

 

Alle de 300 000 eee-PCene Asus solgte i 2007 hadde Linux. Estimert salg for 2008 er mellom 3,8 og 5 millioner eee'er. Av disse regner Asus med at mellom 60 og 66,6% selges med Windows. Det betyr at Asus alene selger ca 1,56 - 2,3 millioner Linux-baserte eee-PCer i 2007 og 2008. En million her og en million der. Mange bekker små blir til en stor å av Linux-brukere. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...